wp - grudzien 2016

Jak promują się letnie festiwale w internecie? (infografika)

Jak promują się letnie festiwale w internecie? (infografika)

Brief.pl / Wiedza

Wydarzenia budują markę miejsca. Kilka dni temu zainaugurowano letni sezon, a wraz z nim rozpoczął się wysyp największych wydarzeń muzycznych tego lata. Z tej okazji agencja interaktywna Autentika postanowiła przyjrzeć się ich działaniom marketingowym w sieci.

-

W efekcie powstała infografika pokazująca wachlarz działań podejmowanych na tym polu przez organizatorów najbardziej rozpoznawalnych festiwali muzycznych w kraju.

Przede wszystkim strona WWW
W przypadku ponad połowy witryn internetowych istnieje możliwość zakupienia przez nie biletu. Co ciekawe 28 proc. wydarzeń muzycznych korzysta z więcej aniżeli jednego kanału sprzedaży. Organizatorzy letnich festiwali dbają również o komfort dojazdu. Ponad 70 proc. stron WWW posiada informacje w postaci mapy z drogami dojazdu. Co trzecia zawiera także dane o kursujących pociągach oraz autobusach. Ponadto organizatorzy festiwali muzycznych dbają o zagranicznych gości. 76 proc. przebadanych przez Autentikę stron WWW letnich, krajowych wydarzeń muzycznych ma angielską wersję językową

Social media - rządzą Facebook i YouTube
Festiwale muzyczne nie zapominają także o roli, jaką w promocji pełnią obecnie media społecznościowe. Na tym polu dominuje Facebook (85 proc.). Nieco za nim plasuje się YouTube (41 proc.) i Twitter (35 proc.). Co ciekawe wśród organizatorów tych wydarzeń bardziej popularny jest Google+ (11 proc.) aniżeli NK (6 proc.).

Zapomniano o użytkownikach smartfonów?
Jeżeli chodzi o rozwiązania mobilne, to festiwale dopiero się do nich przekonują. Tylko 11 proc. z nich posiada aplikację mobilną, a tylko jeden - stronę mobilną.

- Festiwali muzycznych nie trzeba przekonywać do tego, iż muszą postawić na sieć: zarówno w kwestii promocji jak i sprzedaży. Dwujęzyczność ich witryn internetowych świadczy o tym, iż stają się one dla miast sposobem na przyciągnięcie zagranicznych turystów. Z kolei brak powszechnych rozwiązań mobilnych uważam za błąd. Szacuje się, iż obecnie 6 milionów Polaków posiada smartfony, a ⅔ z nich używa internetu mobilnego. Jest to więc niewykorzystany potencjał i sposób na wyróżnienie się na tle innych wydarzeń - mówi Michał Samojlik, prezes agencji interaktywnej Autentika.

Analiza została przeprowadzona na grupie kilkunastu festiwali muzycznych, które na stałe wpisały się w letni, kulturalny krajobraz nad Wisłą. Wśród nich znalazły się takie, jak: Top Trendy, Przystanek Woodstock, Heineken Open’er, Orange Warsaw Festival, Off Festival, Coke Live Festival czy Jarocin Festiwal.

::

Przeczytak także: Wydarzenia budują markę miejsca

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.