Jak promują się letnie festiwale w internecie? (infografika)

Jak promują się letnie festiwale w internecie? (infografika)

Brief.pl / Wiedza

Wydarzenia budują markę miejsca. Kilka dni temu zainaugurowano letni sezon, a wraz z nim rozpoczął się wysyp największych wydarzeń muzycznych tego lata. Z tej okazji agencja interaktywna Autentika postanowiła przyjrzeć się ich działaniom marketingowym w sieci.

-

W efekcie powstała infografika pokazująca wachlarz działań podejmowanych na tym polu przez organizatorów najbardziej rozpoznawalnych festiwali muzycznych w kraju.

Przede wszystkim strona WWW
W przypadku ponad połowy witryn internetowych istnieje możliwość zakupienia przez nie biletu. Co ciekawe 28 proc. wydarzeń muzycznych korzysta z więcej aniżeli jednego kanału sprzedaży. Organizatorzy letnich festiwali dbają również o komfort dojazdu. Ponad 70 proc. stron WWW posiada informacje w postaci mapy z drogami dojazdu. Co trzecia zawiera także dane o kursujących pociągach oraz autobusach. Ponadto organizatorzy festiwali muzycznych dbają o zagranicznych gości. 76 proc. przebadanych przez Autentikę stron WWW letnich, krajowych wydarzeń muzycznych ma angielską wersję językową

Social media - rządzą Facebook i YouTube
Festiwale muzyczne nie zapominają także o roli, jaką w promocji pełnią obecnie media społecznościowe. Na tym polu dominuje Facebook (85 proc.). Nieco za nim plasuje się YouTube (41 proc.) i Twitter (35 proc.). Co ciekawe wśród organizatorów tych wydarzeń bardziej popularny jest Google+ (11 proc.) aniżeli NK (6 proc.).

Zapomniano o użytkownikach smartfonów?
Jeżeli chodzi o rozwiązania mobilne, to festiwale dopiero się do nich przekonują. Tylko 11 proc. z nich posiada aplikację mobilną, a tylko jeden - stronę mobilną.

- Festiwali muzycznych nie trzeba przekonywać do tego, iż muszą postawić na sieć: zarówno w kwestii promocji jak i sprzedaży. Dwujęzyczność ich witryn internetowych świadczy o tym, iż stają się one dla miast sposobem na przyciągnięcie zagranicznych turystów. Z kolei brak powszechnych rozwiązań mobilnych uważam za błąd. Szacuje się, iż obecnie 6 milionów Polaków posiada smartfony, a ⅔ z nich używa internetu mobilnego. Jest to więc niewykorzystany potencjał i sposób na wyróżnienie się na tle innych wydarzeń - mówi Michał Samojlik, prezes agencji interaktywnej Autentika.

Analiza została przeprowadzona na grupie kilkunastu festiwali muzycznych, które na stałe wpisały się w letni, kulturalny krajobraz nad Wisłą. Wśród nich znalazły się takie, jak: Top Trendy, Przystanek Woodstock, Heineken Open’er, Orange Warsaw Festival, Off Festival, Coke Live Festival czy Jarocin Festiwal.

::

Przeczytak także: Wydarzenia budują markę miejsca

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.