Prawie 9 mld dol. z reklam mobilnych

Prawie 9 mld dol. z reklam mobilnych

Brief.pl / Aktualności

W 2012 roku przychody na rynku reklamy na urządzeniach mobilnych wyniosły prawie 9 mld dol. To niemalże dwa razy więcej niż w 2011 roku.

-

Takie dane podało IAB - organizacja branżowa zrzeszająca pracodawców z branży internetowej.

Z raportu, który powstał przy współpracy z firmą badawczą IHS, wynika, że w 2012 roku globalne przychody na rynku reklamy mobilnej wyniosły 8,9 mld dol., co oznacza wzrost o 82,8 proc. w stosunku do 2011 roku.

Największy udział w tym "torcie" miały przychody z reklam wyświetlanych w wyszukiwarkach - prawie 53 proc. W tej kategorii odnotowano także najwyższy wzrost rok do roku - 88,8 proc.

Największym rynkiem reklamy mobilnej pozostaje Azja, a na drugim miejscu plasuje się Ameryka Północna. Rynek europejski stanowi około połowy rynku amerykańskiego.

Więcej danych znajdziecie w prezentacji IHS.

Prawie dwukrotny wzrost rynku reklamy mobilnej pod względem przychodów potwierdza tezę, że pieniądze reklamodawców przepływają z tradycyjnych nośników do nowych kanałów. Ale na razie nie można jeszcze mówić o dominacji mobile'u - w samym pierwszym kwartale 2013 roku przychody na rynku reklamy internetowej wyniosły 9,6 mld dol.

Źródło: TechCrunch

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.