Prawie 9 mld dol. z reklam mobilnych

Prawie 9 mld dol. z reklam mobilnych

Brief.pl / Aktualności

W 2012 roku przychody na rynku reklamy na urządzeniach mobilnych wyniosły prawie 9 mld dol. To niemalże dwa razy więcej niż w 2011 roku.

-

Takie dane podało IAB - organizacja branżowa zrzeszająca pracodawców z branży internetowej.

Z raportu, który powstał przy współpracy z firmą badawczą IHS, wynika, że w 2012 roku globalne przychody na rynku reklamy mobilnej wyniosły 8,9 mld dol., co oznacza wzrost o 82,8 proc. w stosunku do 2011 roku.

Największy udział w tym "torcie" miały przychody z reklam wyświetlanych w wyszukiwarkach - prawie 53 proc. W tej kategorii odnotowano także najwyższy wzrost rok do roku - 88,8 proc.

Największym rynkiem reklamy mobilnej pozostaje Azja, a na drugim miejscu plasuje się Ameryka Północna. Rynek europejski stanowi około połowy rynku amerykańskiego.

Więcej danych znajdziecie w prezentacji IHS.

Prawie dwukrotny wzrost rynku reklamy mobilnej pod względem przychodów potwierdza tezę, że pieniądze reklamodawców przepływają z tradycyjnych nośników do nowych kanałów. Ale na razie nie można jeszcze mówić o dominacji mobile'u - w samym pierwszym kwartale 2013 roku przychody na rynku reklamy internetowej wyniosły 9,6 mld dol.

Źródło: TechCrunch

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.