Prawie 9 mld dol. z reklam mobilnych

Prawie 9 mld dol. z reklam mobilnych

Brief.pl / Aktualności

W 2012 roku przychody na rynku reklamy na urządzeniach mobilnych wyniosły prawie 9 mld dol. To niemalże dwa razy więcej niż w 2011 roku.

-

Takie dane podało IAB - organizacja branżowa zrzeszająca pracodawców z branży internetowej.

Z raportu, który powstał przy współpracy z firmą badawczą IHS, wynika, że w 2012 roku globalne przychody na rynku reklamy mobilnej wyniosły 8,9 mld dol., co oznacza wzrost o 82,8 proc. w stosunku do 2011 roku.

Największy udział w tym "torcie" miały przychody z reklam wyświetlanych w wyszukiwarkach - prawie 53 proc. W tej kategorii odnotowano także najwyższy wzrost rok do roku - 88,8 proc.

Największym rynkiem reklamy mobilnej pozostaje Azja, a na drugim miejscu plasuje się Ameryka Północna. Rynek europejski stanowi około połowy rynku amerykańskiego.

Więcej danych znajdziecie w prezentacji IHS.

Prawie dwukrotny wzrost rynku reklamy mobilnej pod względem przychodów potwierdza tezę, że pieniądze reklamodawców przepływają z tradycyjnych nośników do nowych kanałów. Ale na razie nie można jeszcze mówić o dominacji mobile'u - w samym pierwszym kwartale 2013 roku przychody na rynku reklamy internetowej wyniosły 9,6 mld dol.

Źródło: TechCrunch

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.