Google zmniejsza powierzchnię dla wyników wyszukiwania

Google zmniejsza powierzchnię dla wyników wyszukiwania

Brief.pl / Technologie

Na blogu tutorspree.com pojawił się wpis analizujący ile procent miejsca na ekranie zajmują organiczne wyniki wyszukiwania w Google. Najlepszy uzyskany wynik to zaledwie 13 procent.

-

Autor wpisu, Aaron Harris, wpisał na swoim 13 calowym Macbooku Air frazę “auto mechanic" do wyszukiwarki Google. Następnie przyjrzał się doładnie stronie z wynikami. Okazało się, że wyniki organiczne zajmują tylko 13 procent powierzchni widocznego ekranu (bez przewijania strony w dół). Najwięcej, bo aż 29 procent ekranu, zajęły reklamy Google.

 

Jeszcze mniej miejsca otrzymały (7 proc.) organiczne wyniki po wpisaniu frazy “Italian Restaurant". Google zidentyfikował to zapytanie jako wyszukiwanie lokalne, co spowodowało, że widoczną część ekranu w 30 proc. wypełniła tak zwana "karuzela", czyli zestawienie wyników Google + oraz Zagat.

wyniki wyszukiwania google

 

Gdy wpisujemy szukaną frazę w smartfonie, Harris używał iPhone'a, pierwsze wyniki organiczne otrzymujemy dopiero po przejściu w dół o kilka ekranów! Jest to bardzo zaskakujące, zwłaszcza jeśli zestawimy to z danymi na temat wyszukiwania mobilnego - według Google aż 63 proc. wyszukiwań pochodzi z telefonów! Co więcej, połowa z nich dotyczy zapytań lokalnych.

Co z tego wynika dla właścicieli stron? Nie od dziś wiadomo, że na liczbę wejść na stronę wpływa pozycja w wynikach wyszukiwania na dane słowa lub frazy kluczowe. Gdy na ekranie będzie dalej ograniczana liczba wyników organicznych, stanie się niemożliwością darmowe wypozycjonowanie strony tak, aby była tam obecna. Na domiar złego, na pierwsze trzy pozycje wyników wyszukiwania często wskakują duże serwisy takie jak Wikipedia czy Facebook.

Przy okazji warto przypomnieć, że w pierwszej połowie 2012 roku Google z reklam zarobił więcej, niż w analogicznym okresie wszystkie gazety i magazyny w Stanach Zjednoczonych.

Źródło: blog.tutorspree.com

 

Oczywiście redakcja Brief sprawdziła jak wyglądają wyniki wyszukiwania na te same frazy kluczowe w Polsce. Oto wyniki naszego małego badania, na szczęście nie są tożsame z tymi zza oceanu:

"mechanik samochodowy"

wyniki wyszukiwania 

"restauracja włoska"

wyniki wyszukiwania

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?