Google zmniejsza powierzchnię dla wyników wyszukiwania

Google zmniejsza powierzchnię dla wyników wyszukiwania

Brief.pl / Technologie

Na blogu tutorspree.com pojawił się wpis analizujący ile procent miejsca na ekranie zajmują organiczne wyniki wyszukiwania w Google. Najlepszy uzyskany wynik to zaledwie 13 procent.

-

Autor wpisu, Aaron Harris, wpisał na swoim 13 calowym Macbooku Air frazę “auto mechanic" do wyszukiwarki Google. Następnie przyjrzał się doładnie stronie z wynikami. Okazało się, że wyniki organiczne zajmują tylko 13 procent powierzchni widocznego ekranu (bez przewijania strony w dół). Najwięcej, bo aż 29 procent ekranu, zajęły reklamy Google.

 

Jeszcze mniej miejsca otrzymały (7 proc.) organiczne wyniki po wpisaniu frazy “Italian Restaurant". Google zidentyfikował to zapytanie jako wyszukiwanie lokalne, co spowodowało, że widoczną część ekranu w 30 proc. wypełniła tak zwana "karuzela", czyli zestawienie wyników Google + oraz Zagat.

wyniki wyszukiwania google

 

Gdy wpisujemy szukaną frazę w smartfonie, Harris używał iPhone'a, pierwsze wyniki organiczne otrzymujemy dopiero po przejściu w dół o kilka ekranów! Jest to bardzo zaskakujące, zwłaszcza jeśli zestawimy to z danymi na temat wyszukiwania mobilnego - według Google aż 63 proc. wyszukiwań pochodzi z telefonów! Co więcej, połowa z nich dotyczy zapytań lokalnych.

Co z tego wynika dla właścicieli stron? Nie od dziś wiadomo, że na liczbę wejść na stronę wpływa pozycja w wynikach wyszukiwania na dane słowa lub frazy kluczowe. Gdy na ekranie będzie dalej ograniczana liczba wyników organicznych, stanie się niemożliwością darmowe wypozycjonowanie strony tak, aby była tam obecna. Na domiar złego, na pierwsze trzy pozycje wyników wyszukiwania często wskakują duże serwisy takie jak Wikipedia czy Facebook.

Przy okazji warto przypomnieć, że w pierwszej połowie 2012 roku Google z reklam zarobił więcej, niż w analogicznym okresie wszystkie gazety i magazyny w Stanach Zjednoczonych.

Źródło: blog.tutorspree.com

 

Oczywiście redakcja Brief sprawdziła jak wyglądają wyniki wyszukiwania na te same frazy kluczowe w Polsce. Oto wyniki naszego małego badania, na szczęście nie są tożsame z tymi zza oceanu:

"mechanik samochodowy"

wyniki wyszukiwania 

"restauracja włoska"

wyniki wyszukiwania

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.