Współpraca z partnerami społecznymi nagrodzona

Współpraca z partnerami społecznymi nagrodzona

Brief.pl / CSR

25 czerwca br. w Brukseli odbyła się gala European CSR Award Scheme (Europejskich Nagród CSR na Rzecz Partnerstw, Innowacji i Wpływu).

-

Była to pierwsza edycji konkursu finansowanego przez Komisję Europejską, którego celem jest nagrodzenie partnerstw zawartych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem. Spotkanie było okazją do poznania 60 laureatów krajowych edycji konkursu.

Źródło: FOB

Koordynacją inicjatywy na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. W Polsce koordynuje go Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a patronat honorowy nad konkursem objął Minister Pracy i Polityki Społecznej.

:: Polska eedycja ::

Do polskiej edycji zgłoszono 52 partnerstwa - 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw. Prawie 65 proc. zgłoszonych projektów posiadało trzech lub więcej partnerów. Najwięcej, bo 43 proc. było zawiązane z partnerem społecznym, 40 proc. zgłoszeń było projektami edukacyjnymi, natomiast 17 proc. partnerstw dotyczyło ochrony środowiska. Na kolejnych miejscach pod względem ilości zgłoszeń znalazła się Słowacja, Czechy i Węgry.

- Taka kooperacja sprzyja tworzeniu innowacyjnych rozwiązań adresujących problemy zrównoważonego rozwoju, różnorodności w miejscu pracy czy kwestii środowiskowych. Współpraca wpływa także na budowę przewagi konkurencyjnej biznesu - podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 W pierwszej polskiej edycji konkursu European CSR Award Scheme w kategorii małe i średnie przedsiębiorstwo zwyciężyła firma Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe z Bydgoszczy. Nagroda została przyznana za projekt „Bądź widoczny - bądź bezpieczny" realizowany w partnerstwie z Urzędem Miasta Bydgoszczy oraz innymi partnerami społecznymi. W kategorii duże przedsiębiorstwo nagrodzono Orange Polska za projekt „Bezpieczeństwo w sieci” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje.

Dodatkowo, w tegorocznej edycji konkursu, przyznano wyróżnienia. Otrzymały je IQ Marketing za projekt „Zatrudnij ASA” realizowany w partnerstwie z Fundacją Synapsis, Danone za projekt „Partnerstwo dla Zdrowia” realizowany w partnerstwie z Biedronką, Lubellą i Instytutem Matki i Dziecka, GlaxoSmithKline Poland za projekt „Mam haka na raka” realizowany w partnerstwie z Polską Unią Onkologii, Microsoft za projekt „Biblioteka – miejsce bezpiecznego Internetu” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje, PwC za Program coachingowy dla liderów społecznych „Dwa sektory – jedna wizja” realizowany w partnerstwie ze Szkołą Liderów oraz UPC Polska za projekt „Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+” realizowany w partnerstwie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Zwycięzcy krajowi w każdej kategorii zostali wybrani na podstawie oceny pozytywnego wpływu, jaki ich wielostronne projekty wywarły zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko biznesowe. Szczególnie punktowane były innowacyjne i zrównoważone inicjatywy, które dają możliwość skutecznego powielenia.

Wszystkie zwycięskie partnerstwa zostały przedstawione na łamach "Golden Book".

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.