wp - grudzien 2016

Współpraca z partnerami społecznymi nagrodzona

Współpraca z partnerami społecznymi nagrodzona

Brief.pl / CSR

25 czerwca br. w Brukseli odbyła się gala European CSR Award Scheme (Europejskich Nagród CSR na Rzecz Partnerstw, Innowacji i Wpływu).

-

Była to pierwsza edycji konkursu finansowanego przez Komisję Europejską, którego celem jest nagrodzenie partnerstw zawartych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem. Spotkanie było okazją do poznania 60 laureatów krajowych edycji konkursu.

Źródło: FOB

Koordynacją inicjatywy na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. W Polsce koordynuje go Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a patronat honorowy nad konkursem objął Minister Pracy i Polityki Społecznej.

:: Polska eedycja ::

Do polskiej edycji zgłoszono 52 partnerstwa - 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw. Prawie 65 proc. zgłoszonych projektów posiadało trzech lub więcej partnerów. Najwięcej, bo 43 proc. było zawiązane z partnerem społecznym, 40 proc. zgłoszeń było projektami edukacyjnymi, natomiast 17 proc. partnerstw dotyczyło ochrony środowiska. Na kolejnych miejscach pod względem ilości zgłoszeń znalazła się Słowacja, Czechy i Węgry.

- Taka kooperacja sprzyja tworzeniu innowacyjnych rozwiązań adresujących problemy zrównoważonego rozwoju, różnorodności w miejscu pracy czy kwestii środowiskowych. Współpraca wpływa także na budowę przewagi konkurencyjnej biznesu - podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 W pierwszej polskiej edycji konkursu European CSR Award Scheme w kategorii małe i średnie przedsiębiorstwo zwyciężyła firma Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe z Bydgoszczy. Nagroda została przyznana za projekt „Bądź widoczny - bądź bezpieczny" realizowany w partnerstwie z Urzędem Miasta Bydgoszczy oraz innymi partnerami społecznymi. W kategorii duże przedsiębiorstwo nagrodzono Orange Polska za projekt „Bezpieczeństwo w sieci” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje.

Dodatkowo, w tegorocznej edycji konkursu, przyznano wyróżnienia. Otrzymały je IQ Marketing za projekt „Zatrudnij ASA” realizowany w partnerstwie z Fundacją Synapsis, Danone za projekt „Partnerstwo dla Zdrowia” realizowany w partnerstwie z Biedronką, Lubellą i Instytutem Matki i Dziecka, GlaxoSmithKline Poland za projekt „Mam haka na raka” realizowany w partnerstwie z Polską Unią Onkologii, Microsoft za projekt „Biblioteka – miejsce bezpiecznego Internetu” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje, PwC za Program coachingowy dla liderów społecznych „Dwa sektory – jedna wizja” realizowany w partnerstwie ze Szkołą Liderów oraz UPC Polska za projekt „Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+” realizowany w partnerstwie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Zwycięzcy krajowi w każdej kategorii zostali wybrani na podstawie oceny pozytywnego wpływu, jaki ich wielostronne projekty wywarły zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko biznesowe. Szczególnie punktowane były innowacyjne i zrównoważone inicjatywy, które dają możliwość skutecznego powielenia.

Wszystkie zwycięskie partnerstwa zostały przedstawione na łamach "Golden Book".

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.