Współpraca z partnerami społecznymi nagrodzona

Współpraca z partnerami społecznymi nagrodzona

Brief.pl / CSR

25 czerwca br. w Brukseli odbyła się gala European CSR Award Scheme (Europejskich Nagród CSR na Rzecz Partnerstw, Innowacji i Wpływu).

-

Była to pierwsza edycji konkursu finansowanego przez Komisję Europejską, którego celem jest nagrodzenie partnerstw zawartych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem. Spotkanie było okazją do poznania 60 laureatów krajowych edycji konkursu.

Źródło: FOB

Koordynacją inicjatywy na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. W Polsce koordynuje go Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a patronat honorowy nad konkursem objął Minister Pracy i Polityki Społecznej.

:: Polska eedycja ::

Do polskiej edycji zgłoszono 52 partnerstwa - 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw. Prawie 65 proc. zgłoszonych projektów posiadało trzech lub więcej partnerów. Najwięcej, bo 43 proc. było zawiązane z partnerem społecznym, 40 proc. zgłoszeń było projektami edukacyjnymi, natomiast 17 proc. partnerstw dotyczyło ochrony środowiska. Na kolejnych miejscach pod względem ilości zgłoszeń znalazła się Słowacja, Czechy i Węgry.

- Taka kooperacja sprzyja tworzeniu innowacyjnych rozwiązań adresujących problemy zrównoważonego rozwoju, różnorodności w miejscu pracy czy kwestii środowiskowych. Współpraca wpływa także na budowę przewagi konkurencyjnej biznesu - podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 W pierwszej polskiej edycji konkursu European CSR Award Scheme w kategorii małe i średnie przedsiębiorstwo zwyciężyła firma Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe z Bydgoszczy. Nagroda została przyznana za projekt „Bądź widoczny - bądź bezpieczny" realizowany w partnerstwie z Urzędem Miasta Bydgoszczy oraz innymi partnerami społecznymi. W kategorii duże przedsiębiorstwo nagrodzono Orange Polska za projekt „Bezpieczeństwo w sieci” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje.

Dodatkowo, w tegorocznej edycji konkursu, przyznano wyróżnienia. Otrzymały je IQ Marketing za projekt „Zatrudnij ASA” realizowany w partnerstwie z Fundacją Synapsis, Danone za projekt „Partnerstwo dla Zdrowia” realizowany w partnerstwie z Biedronką, Lubellą i Instytutem Matki i Dziecka, GlaxoSmithKline Poland za projekt „Mam haka na raka” realizowany w partnerstwie z Polską Unią Onkologii, Microsoft za projekt „Biblioteka – miejsce bezpiecznego Internetu” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje, PwC za Program coachingowy dla liderów społecznych „Dwa sektory – jedna wizja” realizowany w partnerstwie ze Szkołą Liderów oraz UPC Polska za projekt „Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+” realizowany w partnerstwie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Zwycięzcy krajowi w każdej kategorii zostali wybrani na podstawie oceny pozytywnego wpływu, jaki ich wielostronne projekty wywarły zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko biznesowe. Szczególnie punktowane były innowacyjne i zrównoważone inicjatywy, które dają możliwość skutecznego powielenia.

Wszystkie zwycięskie partnerstwa zostały przedstawione na łamach "Golden Book".

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.