wp - grudzien 2016

Słuchamy fanów

Słuchamy fanów

Brief.pl / Inspiracje

Anna Bednarska, senior brand manager KFC w AmRest, na temat tego, jak działania w social media wpisują się w strategię marketingową marki.

-

Niedawno KFC w Polsce zdecydowało przywrócić na skutek sprzeciwów konsumentów w mediach społecznościowych danie wycofane wcześniej z oferty. Czy wcześniej KFC podejmowało już tego typu decyzję? Dlaczego zdecydowano się na ten krok?

Niejednokrotnie zdarzało się tak, że propozycje fanów KFC realnie wpływały na nasze działania. Przywracaliśmy do menu produkty, za którymi fani tęsknili - ostatnio było to Qurrito, wcześniej Megapocket czy Bsmart Hot Wings.

Po powrocie Qurrito do menu KFC, dotarło do nas wiele pozytywnych sygnałów od fanów marki. Śledziliśmy pełne entuzjazmu komentarze zarówno na naszym fanpage’u, jak i na różnych forach dyskusyjnych, blogach czy popularnych serwisach, jak np. Wykop.pl. To dla nas najlepszy dowód na to, że miłośnicy KFC doceniają nasze działania. Wierzymy, że za ich słowami kryje się sympatia – a to dla nas bardzo ważne.

W planach otwarć naszych kolejnych restauracji także braliśmy pod uwagę inicjatywy mieszkańców, którzy zakładali grupy on-line wpierające pomysł powstania KFC w ich mieście. Social media są dla nas świetną platformą do wymiany poglądów i wsłuchania się w głos dla nas najważniejszy, czyli głos fanów naszej marki.

Jak działania w social media wpisują się w strategię marketingową marki?

Social media to bardzo istotny kanał komunikacji dla marki KFC. Już od kilku lat aktywnie działamy na tym polu. Widzimy, jak wielki potencjał ma bezpośrednia komunikacja z fanami. W tym momencie kanał ten jest dla nas tak samo ważny – a w pewnych aspektach nawet ważniejszy – niż tradycyjne działania promocyjne, np. reklama. Zależy nam na budowaniu długoterminowych relacji z naszymi klientami. Nawiązujemy z nimi dialog, słuchamy ich, ponieważ jesteśmy ciekawi zdania internautów i otwarci na wszelkie opinie.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.