USA, Niemcy i Chiny inwestują w Polsce

USA, Niemcy i Chiny inwestują w Polsce

Brief for Poland / Aktualności

W Polsce najchętniej inwestują takie kraje jak: Stany Zjednoczone, Niemcy, Chiny, Wielka Brytania, Szwajcaria oraz Japonia i Szwecja. Skupiają się one na takich branżach jak: BPO, motoryzacja, B&R, spożywcza oraz ICT, maszynowa, elektroniczna, logistyczna, opakowaniowa.

-

Osiem nowych projektów, dzięki którym zatrudnienie może znaleźć blisko 1700 osób, znalazło się na liście inwestycji, nad którymi pracuje obecnie PAIiIZ.

Obecnie Agencja prowadzi 157 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 4097 mln euro, które mogą stworzyć 29 185 miejsc pracy.

Wśród najpopularniejszych krajów znajdują się: Stany Zjednoczone (41 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 852,15 mln euro i planowanej liczbie 7583 miejsc pracy), Niemcy (18 projektów, 422,8 mln euro, 3220 miejsc pracy) oraz Chiny (15 projektów, 382,5 mln euro, 3343 miejsca pracy).

Na kolejnych miejscach znalazły się: Wielka Brytania (9 projektów), Szwajcaria (8 projektów) oraz Japonia i Szwecja (po 7 projektów).

Najpopularniejsze branże to: BPO (41 projektów, 39 mln euro, 9637 miejsc pracy), motoryzacja (21 projektów, 1292,5 mln euro, 6554 miejsca pracy), B&R (13 projektów. 12,64 mln euro, 1449 miejsc pracy), spożywcza (8 projektów, 309 mln euro, 1175 miejsc pracy) oraz ICT, maszynowa, elektroniczna, logistyczna, opakowaniowa  (po 7 projektów).

Jak czytamay na stronie PAIiIZ, Agencja zamknęła w tym roku 28 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 610,6 mln euro. Dzięki nim ma powstać 8 443 miejsc pracy.

::

Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.