wp - grudzien 2016

USA, Niemcy i Chiny inwestują w Polsce

USA, Niemcy i Chiny inwestują w Polsce

Brief for Poland / Aktualności

W Polsce najchętniej inwestują takie kraje jak: Stany Zjednoczone, Niemcy, Chiny, Wielka Brytania, Szwajcaria oraz Japonia i Szwecja. Skupiają się one na takich branżach jak: BPO, motoryzacja, B&R, spożywcza oraz ICT, maszynowa, elektroniczna, logistyczna, opakowaniowa.

-

Osiem nowych projektów, dzięki którym zatrudnienie może znaleźć blisko 1700 osób, znalazło się na liście inwestycji, nad którymi pracuje obecnie PAIiIZ.

Obecnie Agencja prowadzi 157 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 4097 mln euro, które mogą stworzyć 29 185 miejsc pracy.

Wśród najpopularniejszych krajów znajdują się: Stany Zjednoczone (41 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 852,15 mln euro i planowanej liczbie 7583 miejsc pracy), Niemcy (18 projektów, 422,8 mln euro, 3220 miejsc pracy) oraz Chiny (15 projektów, 382,5 mln euro, 3343 miejsca pracy).

Na kolejnych miejscach znalazły się: Wielka Brytania (9 projektów), Szwajcaria (8 projektów) oraz Japonia i Szwecja (po 7 projektów).

Najpopularniejsze branże to: BPO (41 projektów, 39 mln euro, 9637 miejsc pracy), motoryzacja (21 projektów, 1292,5 mln euro, 6554 miejsca pracy), B&R (13 projektów. 12,64 mln euro, 1449 miejsc pracy), spożywcza (8 projektów, 309 mln euro, 1175 miejsc pracy) oraz ICT, maszynowa, elektroniczna, logistyczna, opakowaniowa  (po 7 projektów).

Jak czytamay na stronie PAIiIZ, Agencja zamknęła w tym roku 28 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 610,6 mln euro. Dzięki nim ma powstać 8 443 miejsc pracy.

::

Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.