Microsoft chciał kupić Zyngę

Microsoft chciał kupić Zyngę

Brief.pl / Technologie

W 2010 roku trwały negocjacje, których celem było przejęcie Zyngi przez Microsoft - informuje agencja Bloomberg.

-

Głównym negocjatorem ze strony giganta z Redmond był Don Mattrick, wtedy odpowiedzialny w Microsofcie za rozwój konsoli Xbox, a od niedawna prezes… Zyngi.

Celem negocjacji było rozwinięcie Xboxa o gry społecznościowe typu FarmVille - najsłynniejszy produkt Zyngi. Firmy nie doszły jednak do porozumienia.

Trudno ocenić czy dobrze się stało. Z jednej strony, gdyby alians Xboxa i Zyngi doszedł do skutku konsola Microsoftu mogłaby rozwijać się w ciekawym kierunku.

Z drugiej strony, debiut Zyngi na giełdzie okazał się porażką i od dwóch lat firma cały czas boryka się z różnymi kłopotami, które doprowadziły do odejścia z funkcji prezes Marka Pincusa, jej twórcy, i przyjścia na to miejsce Dona Mattricka. Wydaje się też, że popularność gier na Facebooku, a na tym wypłynęła Zynga, już przeminęła.

Z trzeciej strony, wszystko wskazuje na to, że nowy Xbox One Microsoftu przegra konkurencje ze swoim największym rywalem, czyli PlayStation 4 od Sony.

Może zatem warto powrócić do pomysłu mariażu Zyngi z gigantem z Redmond, skoro ma ona już na pokładzie Dona Mattricka?

Źródło: Bloomberg

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.