wp - grudzien 2016

Microsoft chciał kupić Zyngę

Microsoft chciał kupić Zyngę

Brief.pl / Technologie

W 2010 roku trwały negocjacje, których celem było przejęcie Zyngi przez Microsoft - informuje agencja Bloomberg.

-

Głównym negocjatorem ze strony giganta z Redmond był Don Mattrick, wtedy odpowiedzialny w Microsofcie za rozwój konsoli Xbox, a od niedawna prezes… Zyngi.

Celem negocjacji było rozwinięcie Xboxa o gry społecznościowe typu FarmVille - najsłynniejszy produkt Zyngi. Firmy nie doszły jednak do porozumienia.

Trudno ocenić czy dobrze się stało. Z jednej strony, gdyby alians Xboxa i Zyngi doszedł do skutku konsola Microsoftu mogłaby rozwijać się w ciekawym kierunku.

Z drugiej strony, debiut Zyngi na giełdzie okazał się porażką i od dwóch lat firma cały czas boryka się z różnymi kłopotami, które doprowadziły do odejścia z funkcji prezes Marka Pincusa, jej twórcy, i przyjścia na to miejsce Dona Mattricka. Wydaje się też, że popularność gier na Facebooku, a na tym wypłynęła Zynga, już przeminęła.

Z trzeciej strony, wszystko wskazuje na to, że nowy Xbox One Microsoftu przegra konkurencje ze swoim największym rywalem, czyli PlayStation 4 od Sony.

Może zatem warto powrócić do pomysłu mariażu Zyngi z gigantem z Redmond, skoro ma ona już na pokładzie Dona Mattricka?

Źródło: Bloomberg

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.