Microsoft chciał kupić Zyngę

Microsoft chciał kupić Zyngę

Brief.pl / Technologie

W 2010 roku trwały negocjacje, których celem było przejęcie Zyngi przez Microsoft - informuje agencja Bloomberg.

-

Głównym negocjatorem ze strony giganta z Redmond był Don Mattrick, wtedy odpowiedzialny w Microsofcie za rozwój konsoli Xbox, a od niedawna prezes… Zyngi.

Celem negocjacji było rozwinięcie Xboxa o gry społecznościowe typu FarmVille - najsłynniejszy produkt Zyngi. Firmy nie doszły jednak do porozumienia.

Trudno ocenić czy dobrze się stało. Z jednej strony, gdyby alians Xboxa i Zyngi doszedł do skutku konsola Microsoftu mogłaby rozwijać się w ciekawym kierunku.

Z drugiej strony, debiut Zyngi na giełdzie okazał się porażką i od dwóch lat firma cały czas boryka się z różnymi kłopotami, które doprowadziły do odejścia z funkcji prezes Marka Pincusa, jej twórcy, i przyjścia na to miejsce Dona Mattricka. Wydaje się też, że popularność gier na Facebooku, a na tym wypłynęła Zynga, już przeminęła.

Z trzeciej strony, wszystko wskazuje na to, że nowy Xbox One Microsoftu przegra konkurencje ze swoim największym rywalem, czyli PlayStation 4 od Sony.

Może zatem warto powrócić do pomysłu mariażu Zyngi z gigantem z Redmond, skoro ma ona już na pokładzie Dona Mattricka?

Źródło: Bloomberg

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.