Sponsoring elementem strategii marketingowej

Sponsoring elementem strategii marketingowej

Brief.pl / Aktualności

Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct, na temat korzyści wynikających ze sponsoringu kultury

-

Z początkiem czerwca Liberty Direct została sponsorem Muzeum Fryderyka Chopina. Dlaczego zdecydowali sie Państwo się na taki ruch?

Muzeum Fryderyka Chopina to o miejsce o unikalnej wartości kulturowej nie tylko w skali polskiej, ale też ogólnoświatowej, które dzięki wsparciu naszej firmy będzie mogło rozwijać i szerzej propagować dorobek kompozytora. Decyzja o objęciu muzeum sponsoringiem przez Liberty Direct to także wyraz zaangażowania Grupy Liberty Mutual Insurance w dbałość o polską kulturę i chęć jej popularyzacji na całym świecie. Równocześnie współpraca z muzeum jest elementem naszej strategii marketingowo – wizerunkowej. Instytucja łączy w sobie tradycję z nowoczesnością, czyli cechy, które charakteryzują również naszą firmę. Sponsoring pozwala łączyć te pozytywne skojarzenia związane z muzeum z naszą marką.

Czy wcześniej także Liberty Direct podejmowało tego typu współpracę z ośrodkami kultury?

W obszarze CSR koncentrowaliśmy się dotychczas na działaniach mających na celu podnoszenie bezpieczeństwa na drogach. Mam tu na myśli akcję „Taksówka z fotelikiem”, w ramach której przekazaliśmy korporacjom taksówkowym w całej Polsce ponad 600 fotelików dla dzieci, czy edukacyjną akcję „Bezpieczny Mały Pasażer”, poprzez którą angażujemy facebookowiczów w dyskusję na temat opieki nad dziećmi podczas jazdy samochodem. Jesteśmy też organizatorem programu „Prędkość w mieście to obciach”, którego celem jest ograniczenie wypadków drogowych w miastach. Coraz większa skala działalności naszej firmy pozwoliła nam rozszerzyć spektrum zaangażowania CSR o dodatkowy obszar – wspierania kultury, czego wyrazem jest sponsoring Muzeum Fryderyka Chopina.

Jaki jest zakres rozpoczętej niedawno współpracy?

Muzeum Fryderyka Chopina posiada największą na świecie kolekcję chopinianów. Łącznie jest to ponad 7 tys. obiektów, z których część została wpisana na listę UNESCO Memory of the World, na której znajdują się obiekty wymagające ochrony ze względu na ich unikatową wartość kulturową. Eksponaty te są bardzo cenne i potrzebują odpowiedniej, ale też  kosztownej opieki konserwatorskiej. Dlatego środki przekazywane przez Liberty Direct będą przekazywane na ten właśnie cel. W zamian otrzymujemy pakiet świadczeń promocyjnych.

 Jakie korzyści dla firmy / marki płyną z tego typu sponsoringu?

Sponsoring muzeum jest jednym z elementów strategii budowania rozpoznawalności i wizerunku Liberty Direct. Chcemy w ten sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców i tworzyć pozytywne skojarzenia z naszą marką wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy chętniej wiążą się z instytucją angażującą się we wspieranie polskiej kultury. Jest to dla nas również sposób na wzmocnienie wiarygodności marki wśród partnerów biznesowych, a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży. Wierzymy, że sponsoring przyniesie również korzyści naszej firmie w obszarze HR - wspieranie instytucji i wydarzeń kulturalnych pozytywnie wpływa na identyfikację pracowników z firmą oraz ich zaangażowanie i motywację do pracy.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.