wp - grudzien 2016

Sponsoring elementem strategii marketingowej

Sponsoring elementem strategii marketingowej

Brief.pl / Aktualności

Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct, na temat korzyści wynikających ze sponsoringu kultury

-

Z początkiem czerwca Liberty Direct została sponsorem Muzeum Fryderyka Chopina. Dlaczego zdecydowali sie Państwo się na taki ruch?

Muzeum Fryderyka Chopina to o miejsce o unikalnej wartości kulturowej nie tylko w skali polskiej, ale też ogólnoświatowej, które dzięki wsparciu naszej firmy będzie mogło rozwijać i szerzej propagować dorobek kompozytora. Decyzja o objęciu muzeum sponsoringiem przez Liberty Direct to także wyraz zaangażowania Grupy Liberty Mutual Insurance w dbałość o polską kulturę i chęć jej popularyzacji na całym świecie. Równocześnie współpraca z muzeum jest elementem naszej strategii marketingowo – wizerunkowej. Instytucja łączy w sobie tradycję z nowoczesnością, czyli cechy, które charakteryzują również naszą firmę. Sponsoring pozwala łączyć te pozytywne skojarzenia związane z muzeum z naszą marką.

Czy wcześniej także Liberty Direct podejmowało tego typu współpracę z ośrodkami kultury?

W obszarze CSR koncentrowaliśmy się dotychczas na działaniach mających na celu podnoszenie bezpieczeństwa na drogach. Mam tu na myśli akcję „Taksówka z fotelikiem”, w ramach której przekazaliśmy korporacjom taksówkowym w całej Polsce ponad 600 fotelików dla dzieci, czy edukacyjną akcję „Bezpieczny Mały Pasażer”, poprzez którą angażujemy facebookowiczów w dyskusję na temat opieki nad dziećmi podczas jazdy samochodem. Jesteśmy też organizatorem programu „Prędkość w mieście to obciach”, którego celem jest ograniczenie wypadków drogowych w miastach. Coraz większa skala działalności naszej firmy pozwoliła nam rozszerzyć spektrum zaangażowania CSR o dodatkowy obszar – wspierania kultury, czego wyrazem jest sponsoring Muzeum Fryderyka Chopina.

Jaki jest zakres rozpoczętej niedawno współpracy?

Muzeum Fryderyka Chopina posiada największą na świecie kolekcję chopinianów. Łącznie jest to ponad 7 tys. obiektów, z których część została wpisana na listę UNESCO Memory of the World, na której znajdują się obiekty wymagające ochrony ze względu na ich unikatową wartość kulturową. Eksponaty te są bardzo cenne i potrzebują odpowiedniej, ale też  kosztownej opieki konserwatorskiej. Dlatego środki przekazywane przez Liberty Direct będą przekazywane na ten właśnie cel. W zamian otrzymujemy pakiet świadczeń promocyjnych.

 Jakie korzyści dla firmy / marki płyną z tego typu sponsoringu?

Sponsoring muzeum jest jednym z elementów strategii budowania rozpoznawalności i wizerunku Liberty Direct. Chcemy w ten sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców i tworzyć pozytywne skojarzenia z naszą marką wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy chętniej wiążą się z instytucją angażującą się we wspieranie polskiej kultury. Jest to dla nas również sposób na wzmocnienie wiarygodności marki wśród partnerów biznesowych, a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży. Wierzymy, że sponsoring przyniesie również korzyści naszej firmie w obszarze HR - wspieranie instytucji i wydarzeń kulturalnych pozytywnie wpływa na identyfikację pracowników z firmą oraz ich zaangażowanie i motywację do pracy.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.