Najbogatszy człowiek świata inwestuje w Shazam

Brief.pl / Technologie

Jak podaje agencja Reuters, magnat telekomowy Carlos Slim Helu zainwestował w Shazam, firmę znaną głównie ze stworzenia aplikacji rozpoznającej dźwięk.

-

Carlos Slim Helu to najbogatszy człowiek świata według magazynu "Forbes". Jego majątek jest wyceniany na 73 mld dol.

Meksykański multimilioner postanowił zainwestować w brytyjski startup 40 mln dol. Uzyskane od niego fundusze zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję w świat telewizji oraz wejście na nowe rynki w Ameryce Południowej i Europie.

Shazam już teraz umożliwia rozpoznanie utworu, który został wykorzystany w reklamie telewizyjnej, a następnie przekierowanie odbiorcy do strony reklamodawcy. Tę technologię wykorzystano m. in. w spotach Unilever, Procter & Gamble czy American Express.

W ciągu 18 miesięcy nasz biznes telewizyjny przerośnie biznes muzyczny. Stąd też ta inwestycja - tłumaczy Reutersowi Andrew Fisher, prezes Shazam.

Dla Shazam to duży krok do przodu - nie każda firma może się pochwalić tym, że zainwestował w nią najbogatszy człowiek świata.

Poza tym, ta inwestycja potwierdza, że mariaż telewizji i technologii mobilnych to przyszłość "szklanego ekranu".

Źródło: Reuters

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.