Najbogatszy człowiek świata inwestuje w Shazam

Brief.pl / Technologie

Jak podaje agencja Reuters, magnat telekomowy Carlos Slim Helu zainwestował w Shazam, firmę znaną głównie ze stworzenia aplikacji rozpoznającej dźwięk.

-

Carlos Slim Helu to najbogatszy człowiek świata według magazynu "Forbes". Jego majątek jest wyceniany na 73 mld dol.

Meksykański multimilioner postanowił zainwestować w brytyjski startup 40 mln dol. Uzyskane od niego fundusze zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję w świat telewizji oraz wejście na nowe rynki w Ameryce Południowej i Europie.

Shazam już teraz umożliwia rozpoznanie utworu, który został wykorzystany w reklamie telewizyjnej, a następnie przekierowanie odbiorcy do strony reklamodawcy. Tę technologię wykorzystano m. in. w spotach Unilever, Procter & Gamble czy American Express.

W ciągu 18 miesięcy nasz biznes telewizyjny przerośnie biznes muzyczny. Stąd też ta inwestycja - tłumaczy Reutersowi Andrew Fisher, prezes Shazam.

Dla Shazam to duży krok do przodu - nie każda firma może się pochwalić tym, że zainwestował w nią najbogatszy człowiek świata.

Poza tym, ta inwestycja potwierdza, że mariaż telewizji i technologii mobilnych to przyszłość "szklanego ekranu".

Źródło: Reuters

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.