Najbogatszy człowiek świata inwestuje w Shazam

Brief.pl / Technologie

Jak podaje agencja Reuters, magnat telekomowy Carlos Slim Helu zainwestował w Shazam, firmę znaną głównie ze stworzenia aplikacji rozpoznającej dźwięk.

-

Carlos Slim Helu to najbogatszy człowiek świata według magazynu "Forbes". Jego majątek jest wyceniany na 73 mld dol.

Meksykański multimilioner postanowił zainwestować w brytyjski startup 40 mln dol. Uzyskane od niego fundusze zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję w świat telewizji oraz wejście na nowe rynki w Ameryce Południowej i Europie.

Shazam już teraz umożliwia rozpoznanie utworu, który został wykorzystany w reklamie telewizyjnej, a następnie przekierowanie odbiorcy do strony reklamodawcy. Tę technologię wykorzystano m. in. w spotach Unilever, Procter & Gamble czy American Express.

W ciągu 18 miesięcy nasz biznes telewizyjny przerośnie biznes muzyczny. Stąd też ta inwestycja - tłumaczy Reutersowi Andrew Fisher, prezes Shazam.

Dla Shazam to duży krok do przodu - nie każda firma może się pochwalić tym, że zainwestował w nią najbogatszy człowiek świata.

Poza tym, ta inwestycja potwierdza, że mariaż telewizji i technologii mobilnych to przyszłość "szklanego ekranu".

Źródło: Reuters

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.