Jak wprowadzić na rynek nowy system operacyjny - case study

Jak wprowadzić na rynek nowy system operacyjny - case study

Brief.pl / Inspiracje

Dom mediowy: Universal McCann / Klient: Microsoft (produkt: Windows 8)

-

Kampania Windows 8 otwiera nową erę bezkompromisowych doświadczeń i urządzeń. Nowy system operacyjny jest intuicyjny, pozwala za pomocą dedykowanych fukcji realizować własne pasje

Idea:

Powiązaliśmy komunikację kontekstowo i kontentowo z najważniejszymi pasjami naszej grupy docelowej: muzyką i modą. Śledząc treści związane ze swoimi pasjami, użytkownicy naturalnie poznawali nowatorskie funkcje Windows 8. Opowiadanie o technologii w kontekście mody i muzyki było nie tylko innowacyjne i zgodne z trendami w komunikacji, ale - co najważniejsze – udowadniało pełny potencjał wykorzystania urządzeń z Windows 8

W obszarze muzyki wykorzystaliśmy platformę mediową Eska i muzyczną stację telewizyjną Vic\va. Pasję do mody wspieraliśmy w kanałach tematycznych Discovery oraz nawiązaliśmy współpracę z projektantem mody Łukaszem Jemiołem i stacją TVN.

Realizacja:

Działania realizowane były w okresie listopad 2012 – styczeń 2013, czyli na etapie wprowadzania produktu na rynek.

W muzycznej stacji telewizyjnej Eska TV po raz pierwszy w historii zintegrowaliśmy oprawę graficzną programów stacji z komunikatem reklamowym. W czołówkach programów „Gorąca20”, „HotPlota” i „Eska Games” pokazaliśmy funkcje i aplikacje systemu związane z tematyką tych programów. Dodatkowo ulokowaliśmy produkt w programach Eska TV, w naturalny sposób wiążąc przekaz reklamowy z kontekstem każdego z programów.

Na fanpage’u Radia Eska, który posiada ponad milion aktywnych użytkowników, stworzyliśmy aplikację, za pomocą której słuchacze mogli poznać od strony prywatnej DJ’ów radiowych. Aplikacja prezentowała wybrane funkcje systemu, dzięki czemu każdy z DJ’ów mógł zaprojektować jej wygląd zgodnie ze swoimi potrzebami i podzielić się z użytkownikami swoim unikalnym, nie udostępnionym nigdzie indziej kontentem - zdjęcia, filmy, wpisy. Jednocześnie, w ramach swoich programów na antenie radia, DJ’e animowali konkursy związane z umieszczonymi w aplikacji treściami.

Ulokowaliśmy produkt w programach muzycznych stacji Viva. Aby pokazać Windows 8 w działaniu i naturalnie wprowadzić go w formułę programu, zastosowaliśmy pierwszy raz wykorzystany na antenie sposób montażu. Programy były nagrywane z dwóch kamer jednocześnie, a następnie zapis zmontowany w postaci podzielonego ekranu. Dzięki temu pokazaliśmy system w nowym, ciekawym formacie, prezentując w pełni jego wybrane funkcje.

Nawiązaliśmy współpracę ze znanym polskim projektantem mody Łukaszem Jemiołem. Umieściliśmy w programie „Dzień Dobry TVN” trzyminutowy felieton „Dzień z życia Łukasza”, w którym pokazywał to, jak wygląda jego zwyczajny dzień. W ramach felietonu pokazywaliśmy to, jak funkcje i aplikacje Windows 8 wspierają pracę projektanta, a w efekcie powiązaliśmy produkt z kontekstem programu.

Na antenie stacji telewizyjnej TLC umieściliśmy plansze sponsorskie IPM powiązane kontekstowo w programami, przy których były emitowane. Plansze pokazywały funkcje produktu, a przekaz na planszy odwoływał się do mody – tematyki programów.

Działania niestandardowe były poparte komunikacją w TV i OOH (digital signage)

Wyniki:

Udało nam się pokazać w sposób przebojowy i inspirujący, że Windows 8 oferuje wachlarz funkcji i wspiera realizację pasji każdego użytkownika. Przeprowadziliśmy kampanię wykorzystując obecne trendy w komunikacji, angażując autorytety i w efekcie stworzyliśmy modę na produkt.

Zasięg całej kampanii przekroczył 90 proc. dotarcia do grupy docelowej.

Wśród badanych osób ponad 80 proc. zauważyło aplikację i uznało ją atrakcyjną, działanie miało także wyraźne przełożenie na procentowy wzrost deklaracji chęci zakupu produktu.

Wideo podsumowujące kampanię można obejrzeć na Vimeo.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.