wp - grudzien 2016

Poszukiwanie wpisuje się w definicję startupu

Poszukiwanie wpisuje się w definicję startupu

Magazyn / Aktualności

Filip Miłoszewski, współtwórca spółki Listonic, na temat tego, jak wybrać właściwy model biznesowy startupu: Zarabiamy i mamy swój sposób, ale nie jesteśmy jeszcze tak wielką firmą, żeby móc powiedzieć, że to jest wszystko, co się da „wycisnąć"’ z listy zakupów.

-

Poszukiwanie odpowiedniego modelu biznesowego wpisuje się w definicję startupu. Nie do końca wiedzieliśmy zatem, na czym będziemy zarabiać. Wysnuliśmy tylko pewne hipotezy, że jeżeli dana osoba deklaruje na liście zakupów co che kupić, to mamy świetny kanał do informowania np. na temat tego, jakie są produkty na rynku. Kategoria te jest bardzo szeroka i cały czas testujemy nowe modele biznesowe. A moment, w którym obecnie jesteśmy, jest wypracowany przez kilka lat, podczas których miały miejsce różne tzw. piwoty i zmiany podejścia biznesowego, by oprzeć to ostatecznie na kilku stabilnych źródłach przychodów.

:: ::

Z Kamilem Janiszewskim, Filipem Miłoszewskim i Piotrem Wójcickim -  twórcami spółki Listonic, którzy znaleźli się w tegorocznym rankingu „50 najbardziej kreatywnych wg Briefu” - rozmawiamy w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który wskrótce ukaże się na rynku.

Zachęcamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.