Mobile marketing notuje wzrost o 1050 proc. w USA dla MŚP

Mobile marketing notuje wzrost o 1050 proc. w USA dla MŚP

Brief.pl / Wiedza

Constant Contact opublikowało wyniki ankiety wśród przedstawicieli MŚP w Stanach Zjednoczonych. Respondentów zapytano o różnice w prowadzeniu biznesu na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Ponad dziesięciokrotnie wzrosło wykorzystywanie mobile marketingu do celów promocyjnych i sprzedażowych.

-

Aż 84 proc. respondentów jako największą zmianę w prowadzeniu firmy wskazało częstsze wykorzystywanie onlinowych narzędzi promocyjnych i sprzedażowych. 59 proc. wskazało zaś niepewną koniunkturę na rynku.

Zmiany w small biznesie

Zapytano też czy obecnie prowadzenie biznesu jest łatwiejsze czy trudniejsze niż w 2008 roku.

59 proc. respondentów odpowiedziało, że trudniejsze, 30 proc. nie widzi różnicy, a tylko 12 proc. uważa, że jest łatwiejsze.

Ciekawą tendencję pokazują wyniki narzędzi internetowych wykorzystywanych dzisiaj i pięć lat temu. Wykorzystanie mobile marketingu wzrosło z 2 do 23 proc.  Jednak przedstawiciele MŚP w Stanach Zjednoczonych wykorzystują email marketing (aż 98 proc.) oraz media społecznościowe (87 proc.). Jest to wyraźny znak, że te dwa narzędzia doskonale się uzupełniają.

Narzędzia online wykorzystywane przez MŚP 
Wyniki z całego badania są dostępne w formie pdf - ściągnij

Przeczytaj też: Klienci z social media mało wartościowi

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.