Nowy dyrektor generalny w ABC Data

Nowy dyrektor generalny w ABC Data

Brief.pl / Ludzie

Do zespołu giełdowej spółki ABC Data dołączył Dariusz Grądek, który objął stanowisko dyrektora generalnego sprzedaży. To nowa funkcja w Spółce, która podlega bezpośrednio prezesowi zarządu. Zmiany w strukturze organizacyjnej mają na celu wzmocnienie działań w obszarze sprzedaży.

-

Zmiany w ABC Data związane są z realizacją ogłoszonego w marcu planu rozwoju. Zaktualizowana strategia spółki zakłada silniejszą koncentrację na takich obszarach jak ekspansja geograficzna, podnoszenie uzyskiwanych marży, działania mające na celu aktywizację sprzedaży oraz wzmacnianie kompetencji ABC Daty jako dystrybutora z wartością dodaną.

Z początkiem lipca w spółce rozdzielone zostały obszary sprzedaży i zarządzania produktami. Funkcję dyrektora generalnego sprzedaży, która podlega bezpośrednio prezesowi zarządu ABC Data objął Dariusz Grądek. Będzie on odpowiedzialny za realizację strategii ABC Data w tym obszarze, budowę działu B2B współpracującego z kluczowymi klientami oraz dostosowywanie regionalnych struktur do wyzwań, które niesie ze sobą nowy plan rozwoju spółki.

Dariusz Grądek posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie zdobyte w firmach z branży telekomunikacji oraz dystrybucji IT. Ostatnio pełnił funkcję prezesa zarządu/dyrektora generalnego w firmie iSource, która jest autoryzowanym dystrybutorem marki Apple. Wcześniej związany był z firmą Veracomp, gdzie odpowiedzialny był za obszar handlu i marketingu. Posiada doświadczenie z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania sprzedażą oraz budowania nowych kanałów dystrybucji dla produktów i usług.

Kluczowym obszarem biznesowym ABC Daty jest także konsekwentne budowanie marży i aktywne zarządzanie portfolio produktowym dystrybutora w celu podnoszenia rentowności. Za te aspekty działalności będzie odpowiedzialny Wojciech Łastowiecki, wiceprezes zarządu ABC Data.

::

ABC Data działa w obszarze dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz w siedmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE). Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.

W 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż produktów pod własną marką Colorovo. Pod tą marką Spółka oferuje obecnie ponad 400 produktów we wszystkich krajach, na terenie których działa. W latach 2009-2011 firma corocznie nagradzana przez EMEA Channel Academy tytułem najlepszego dystrybutora IT w regionie CEE.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.