Nowy dyrektor generalny w ABC Data

Nowy dyrektor generalny w ABC Data

Brief.pl / Ludzie

Do zespołu giełdowej spółki ABC Data dołączył Dariusz Grądek, który objął stanowisko dyrektora generalnego sprzedaży. To nowa funkcja w Spółce, która podlega bezpośrednio prezesowi zarządu. Zmiany w strukturze organizacyjnej mają na celu wzmocnienie działań w obszarze sprzedaży.

-

Zmiany w ABC Data związane są z realizacją ogłoszonego w marcu planu rozwoju. Zaktualizowana strategia spółki zakłada silniejszą koncentrację na takich obszarach jak ekspansja geograficzna, podnoszenie uzyskiwanych marży, działania mające na celu aktywizację sprzedaży oraz wzmacnianie kompetencji ABC Daty jako dystrybutora z wartością dodaną.

Z początkiem lipca w spółce rozdzielone zostały obszary sprzedaży i zarządzania produktami. Funkcję dyrektora generalnego sprzedaży, która podlega bezpośrednio prezesowi zarządu ABC Data objął Dariusz Grądek. Będzie on odpowiedzialny za realizację strategii ABC Data w tym obszarze, budowę działu B2B współpracującego z kluczowymi klientami oraz dostosowywanie regionalnych struktur do wyzwań, które niesie ze sobą nowy plan rozwoju spółki.

Dariusz Grądek posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie zdobyte w firmach z branży telekomunikacji oraz dystrybucji IT. Ostatnio pełnił funkcję prezesa zarządu/dyrektora generalnego w firmie iSource, która jest autoryzowanym dystrybutorem marki Apple. Wcześniej związany był z firmą Veracomp, gdzie odpowiedzialny był za obszar handlu i marketingu. Posiada doświadczenie z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania sprzedażą oraz budowania nowych kanałów dystrybucji dla produktów i usług.

Kluczowym obszarem biznesowym ABC Daty jest także konsekwentne budowanie marży i aktywne zarządzanie portfolio produktowym dystrybutora w celu podnoszenia rentowności. Za te aspekty działalności będzie odpowiedzialny Wojciech Łastowiecki, wiceprezes zarządu ABC Data.

::

ABC Data działa w obszarze dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz w siedmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE). Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.

W 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż produktów pod własną marką Colorovo. Pod tą marką Spółka oferuje obecnie ponad 400 produktów we wszystkich krajach, na terenie których działa. W latach 2009-2011 firma corocznie nagradzana przez EMEA Channel Academy tytułem najlepszego dystrybutora IT w regionie CEE.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?