Nowy dyrektor generalny w ABC Data

Nowy dyrektor generalny w ABC Data

Brief.pl / Ludzie

Do zespołu giełdowej spółki ABC Data dołączył Dariusz Grądek, który objął stanowisko dyrektora generalnego sprzedaży. To nowa funkcja w Spółce, która podlega bezpośrednio prezesowi zarządu. Zmiany w strukturze organizacyjnej mają na celu wzmocnienie działań w obszarze sprzedaży.

-

Zmiany w ABC Data związane są z realizacją ogłoszonego w marcu planu rozwoju. Zaktualizowana strategia spółki zakłada silniejszą koncentrację na takich obszarach jak ekspansja geograficzna, podnoszenie uzyskiwanych marży, działania mające na celu aktywizację sprzedaży oraz wzmacnianie kompetencji ABC Daty jako dystrybutora z wartością dodaną.

Z początkiem lipca w spółce rozdzielone zostały obszary sprzedaży i zarządzania produktami. Funkcję dyrektora generalnego sprzedaży, która podlega bezpośrednio prezesowi zarządu ABC Data objął Dariusz Grądek. Będzie on odpowiedzialny za realizację strategii ABC Data w tym obszarze, budowę działu B2B współpracującego z kluczowymi klientami oraz dostosowywanie regionalnych struktur do wyzwań, które niesie ze sobą nowy plan rozwoju spółki.

Dariusz Grądek posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie zdobyte w firmach z branży telekomunikacji oraz dystrybucji IT. Ostatnio pełnił funkcję prezesa zarządu/dyrektora generalnego w firmie iSource, która jest autoryzowanym dystrybutorem marki Apple. Wcześniej związany był z firmą Veracomp, gdzie odpowiedzialny był za obszar handlu i marketingu. Posiada doświadczenie z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania sprzedażą oraz budowania nowych kanałów dystrybucji dla produktów i usług.

Kluczowym obszarem biznesowym ABC Daty jest także konsekwentne budowanie marży i aktywne zarządzanie portfolio produktowym dystrybutora w celu podnoszenia rentowności. Za te aspekty działalności będzie odpowiedzialny Wojciech Łastowiecki, wiceprezes zarządu ABC Data.

::

ABC Data działa w obszarze dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz w siedmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE). Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.

W 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż produktów pod własną marką Colorovo. Pod tą marką Spółka oferuje obecnie ponad 400 produktów we wszystkich krajach, na terenie których działa. W latach 2009-2011 firma corocznie nagradzana przez EMEA Channel Academy tytułem najlepszego dystrybutora IT w regionie CEE.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.