Tech-savvy wyróżnikiem dla miast

Tech-savvy wyróżnikiem dla miast

Brief for Poland / Technologie

Czy marki biznesowe niechętnie utożsamiają się z miastem, w którym działają? Jak powinna wyglądać współpraca miasta z biznesem? Na kim warto się wzorować? Przykładem miasta, które podchodzi strategicznie do budowania tożsamości miejsca poprzez biznes jest Poznań, a wzorem w tej dziedzinie może być Nowy Jork.

-

Ostatnio oglądając relację z "Welcome Festivalu" usłyszałem z ust zastępcy prezydenta Warszawy opinię, jakoby marki biznesowe niechętnie utożsamiały się z miastem, w którym działają. To szczerzę powiedziawszy wywołało we mnie spore zdumienie. Chociaż po części jest to prawda. Wiele miast stawia na to, aby przyciągać do siebie inwestycje reklamując siebie jako idealne miejsce do lokowania outsourcingowych centrów. A jak wiadomo taki biznes nie zapuszcza swoich korzeni w lokalnej specyfice. Po kilku, kilkunastu latach przenosi swoją działalność do krajów o niższych kosztach pracy.

Są jednak przykłady strategicznego podejścia w budowaniu tożsamości miasta poprzez biznes. Dobrym tego przykładem jest projekt "Konsorcjum Marki Poznań". Jeszcze innym jest stawianie na technologię. Ale nie w ujęciu budowania techno-parków tylko wspieranie sektora mikro, małych i średnich firm przez specjalne, skrojone pod ich potrzeby programy. Liderem pod tym kątem jest … Nowy Jork.

To o nim bez dwóch zdań można powiedzieć, iż jest "tech-savvy" - nastawiony na zmienianie swojego miejskiego otoczenia i środowiska poprzez różnego rodzaju nowatorskie rozwiązania. A robi to w niekonwencjonalny, ale niezwykle prosty sposób. Miasto Nowy Jork jest obecne (bodajże jako jedyne na świecie) na platformie crowdfundingowej Kickstarter. Wspiera tam miejskie inicjatywy, jak i powstawanie lokalnych firm. W sierpniu ubiegłego roku władze tej amerykańskiej metropolii stworzyły "Small Business Digital Toolkit" - darmowy, online'owy zestaw narzędzi, które mają wspomóc rozwój sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W to przedsięwzięcie zaangażowano Google, Mashable oraz Tumblr.

Ale władze Nowego Jorku są cały czas aktywne. Mają rekę na pulsie. Jesienią tego roku zainteresowane miasta na świecie będą mogły przyznawać lokalnym podmiotom domeny z rozszerzeniem danego miasta. Jednym z pierwszych miast, które będzie mogło to uczynić będzie Nowy Jork. Władze tej metropolii nie tylko złożyły wniosek do ICANNa (organu odpowiedzialnego za wdrożenie nowych nazw domen), który został pozytywnie rozpatrzony, ale zawczasu stworzyły one również specjalną platformę internetową .NYC, na łamach której nowojorscy przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się najważniejszych informacji na temat tego projektu. Zresztą sam Bloomberg - burmistrz Wielkiego Jabłka - przyznał, iż stworzy to nowe możliwości dla sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Dzięki czujności władz tej amerykańskiej metropolii, ponownie pojawiły się na całym świecie publikacje na jej temat. Na kilka najbliższych dni zagości ona na łamach najważniejszych mediów. Ponadto gołym okiem widać, jak można budować zdrowe i partnerskie relacje na linii władze - biznes. Dzięki technologicznym rozwiązaniom zmienia się na lepsze postrzeganie danego miasta. Czuć w powietrzu, że nowojorskim władzom zależy na prężnym rozwoju MŚP. Jednakże trzeba na jedno uważać. Szafowanie słowami jak "innowacyjność" czy "przedsiębiorczość" w przypadku bardzo słabego przełożenia na rzeczywistość może obrócić się przeciwko danemu miastu.

Dlatego też miasto powinno stawiać na bycie "tech-savvy" tylko w jednym przypadku - gdy jest ono świadome technologii. Rozumie ją, czuję ją i na co dzień jest z nią, i dzięki niej żyje oraz chce się zmieniać wraz z nią. Nastawienie na adaptację oraz odwaga w podejmowaniu i wdrażaniu nowych (np. ułatwiających rozwój biznesu) rozwiązań są o wiele ważniejsze aniżeli same narzędzia. Narzędzi zawsze można się nauczyć.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.