Warszawa - miejsce dobre do życia

Brief TV / Inspiracje

"Warszawa to ośrodek, w którym każdy może znaleźć swoje miejsce i wyzwolić w sobie twórczy napęd, wszechobecny w tym mieście." O specyfice zarządzania metropolią warszawską mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta miasta stołecznego Warszawy.

-

Panie prezydencie, współrządzi Pan największym miastem w Polsce, miastem pod wieloma względami bardzo specyficznym... Jak zarządzać takim ośrodkiem miejskim?

To duże wyzwanie! Warszawa jest wymagającym miastem. Mam na myśli nie tylko jej wielkość, która powoduje zwielokrotnienie problemów, ale też skalę zadań, z którymi przychodzi nam się mierzyć.

Czasami, gdy rozmawiamy z panią prezydent o różnego rodzaju dylematach, jakie codziennie towarzyszą nam w pracy, dochodzimy do wniosku, że jednak zazdrościmy nieco kolegom z innych krajów, którzy maja ten luksus, że mogą myśleć o swoich miastach w kontekście drobnych zmian, jakie należy wykonać w miejskiej przestrzeni... Tymczasem nasza stolica – tak, jak i cały kraj – nadrabia potężne zaległości, w tym te infrastrukturalne, co jest szczególnie uciążliwe dla mieszkańców.

Musimy bardziej dbać o właściwe wykorzystanie środków europejskich, które umożliwiają zmiany sprzyjające modernizacji i unowocześnieniu Warszawy. Mamy poczucie, że właśnie teraz dzieje się to, o czym marzyła ekipa prezydenta Starzyńskiego – następuje gwałtowny rozwój i europeizacja Warszawy. Ale jednocześnie zarządzanie miastem oznacza skupianie się na pozostałych, codziennych kwestiach, o których również myślą zarządcy wszystkich miast. Musimy zatem godzić zarządzanie z rozmachem zmian, z troską o codzienność mieszkańców.

Warszawa nie jest jeszcze metropolią ukształtowaną, stabilną, zamkniętą czy dokończoną. Mówimy o przestrzeni, która będzie rozwijała się bardzo dynamicznie przez kolejne 10 – 15 lat.

Stolica naszego kraju nie jest miastem pokroju Wiednia czy Berlina, które w swojej formie są w dużej mierze „okrzepłe”. Metropolia warszawska ulegnie głębokim przekształceniom, zwłaszcza na terenach obrzeżnych, zanim dotrze do podobnej formy.

Pamiętajmy, że w samym sercu dzisiejszej Warszawy są takie dzielnice, jak Praga, Wola czy część Mokotowa, które niegdyś były obszarami przemysłowymi. One zmienią się radykalnie w perspektywie 15 czy 20 lat. Warszawa to miasto zmian. Zmieniało się niejednokrotnie na przestrzeni dziejów, ale i dziś jest „dziełem w toku”. To miasto wciąż niedokończone. Stawia nam przez to znacznie więcej wyzwań niż każdy inny ośrodek miejski, w którym włodarze mogą skupiać się tylko na usługach dla mieszkańców i kwestii poprawy jakości ich życia.

Gdy słyszy Pan słowo „Warszawa”, co przychodzi na myśl?

To synonim marki miejsca atrakcyjnego, tolerancyjnego, otwartego na świat – miasta, które jest w stanie zapewnić wszystkim wysoką jakość usług. Warszawa to ośrodek, w którym każdy może znaleźć swoje miejsce i wyzwolić w sobie twórczy napęd, wszechobecny w tym mieście. To po prostu miejsce dobre do życia.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.