Trenuj Mądrze - case study

Trenuj Mądrze - case study

Brief.pl / Inspiracje

Klient: Timex Group Polska, czas trwania kampanii: marzec – sierpień 2012

-

Zadanie agencji:
- zbudowanie świadomości marki Timex jako producenta pulsometrów
- edukacja konsumentów w tej kategorii produktowej i konwertowanie ich na zakupy

Elementy kampanii:
•    raport n/t obecności marki i konkurencji na forach internetowych, pozyskiwanie insightów konsumenckich
•    zdefiniowanie podgrup targetowych i określenie ich specyficznych potrzeb
•    serwis ekspercki z silnym linkowaniem do e-commerce
•    produkcja kontentu (artykuły eksperckie, infografiki, wykresy, seowriting)
•    marketing rekomendacji (WoMM, eRzecznik marki)
•    Social Media (produkcja i prowadzenie Fan Page, kampania Facebook Ads)
•    działania wspierające (kampanie PPC: AdWords, GDN)

Wyzwanie: Jak zdefiniować grupy docelowe pulsometrów Timex?

W tym celu zaproponowaliśmy klientowi research sieci i forów internetowych, który pozwolił także wstępnie zdefiniować potencjał w/w grup.

Na podstawie researchu i pozyskanych insightów konsumenckich zdefiniowaliśmy podgrupy targetowe, w tym zainspirowaliśmy klienta do uwzględnienia dodatkowej grupy – osób odchudzających się, która to grupa okazała się w toku kampanii największa wolumenowo i najbardziej zaangażowana.

Jak wygląda ścieżka zakupowa w tej kategorii?

Aby dobrze zaplanować wsparcie mediowe, serwis i w końcu sposób konwertowania konsumentów na sprzedaż przeanalizowaliśmy ścieżki zakupowe poszczególnych grup, zakładając, że w tej kategorii wystepuje bardzo silny efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).

To pozwoliło nam:
•    zróżnicować nośniki kampanii
•    zróżnicować wykorzystywane touchpointy
•    precyzyjnie przypisać treści powiązane z artykułami, takie jak teasery produktowe czy polecane artykuły

W/w analiza stanowi jednocześnie podstawę do wprowadzenia skutecznych działań remarketingowych.

Niezwykle ważnym elementem kampanii jest serwis ekspercki Trenujmadrze.pl:
•    uwzględniający wymogi Google’a z wiązane z SEO, czyli kluczowym elementem wpływającym na najbardziej wartościowy ruch na serwis
•    bazujący na kontencie zadresowanym do każdej, zdefiniowanej wcześniej podgrupy
•    zakładający powiązanie specyficznych treści takich, jak artykuły z teaserami produktami Timex i linkowaniem do ecommerce marki

Pod naszym okiem eksperci tej kategorii produktowej przygotowali całą serię artykułów.
W celu podniesienia poziomu przyswajalności treści wyposażyliśmy je dodatkowo w infografiki,  fotografie i wykresy.

Przykład infografiki przygotowanej na potrzeby serwisu

Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło agencji rozszerzyć kategorię produktową na osoby niezwiązane bezpośrednio ze sportem i budować szerszy, niż początkowo założony zasięg – włączając np. osoby odchudzające się.

Opracowanie dużego wolumenu treści eksperckich pozwoliło na maksymalne wykorzystanie możliwości pozycjonowania organicznego oraz budowę efektywnych kampanii performance marketingowych. Nadrzędnym celem serwisu jest edukacja klientów w zakresie wykorzystania pulsometrów i wykreowanie ekspertów marki Timex. Ponadto serwis stanowi istotne wsparcie kanałów e-commerce marki.

Synergia z Facebookiem
Nasza partnerska marka 6ix WoMM & Social Media zbudowała i prowadzi fanpage akcji na Facebooku i realizuje jego wsparcie w postaci Facebook Ads.

eRzecznik marki na forach internetowych
Dodatkowo poprzez działania eRzecznika marki lokalizujemy na forach internetowych potencjalnych klientów znajdujących się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego, którzy właśnie w tym momencie zadają pytania dot. zagadnień związanych z wyborem i zakupem pulsometru

- Pomiar pulsu to nieodłączna cecha nowoczesnego podejścia do uprawiania sporu. Chcemy poszerzać wiedzę o mądrym treningu wśród internautów, zachęcając do ćwiczeń z pulsometrem. Wiedza wynikająca z monitoringu pracy serca pozwala nie tylko polepszać osiągi - to także inwestycja w świadomość ciała i możliwość poznania swoich możliwości,. Wierzymy, że serwis TrenujMądrze.pl będzie platformą edukacyjną dla osób aktywnych oraz płaszczyzną wymiany poglądów i doświadczeń treningowych – mówi Bartosz Szlązkiewcz, marketing manager Timex Group Polska

Wsparcie mediowe
Założyliśmy wsparcie mediowe wyłącznie w modelu efektywnościowym, realizowane za pomocą AdWords, GDN i Facebook Ads.
Kluczem do sukcesu kampanii była silna segmentacja i bardzo kontekstowe powiązanie dużej liczby nośników z odpowiednio przygotowanymi landing page’ami.

Jak zawsze wsparcie mediowe zaczęliśmy od kampanii próbnej, która pozwoliła nam prześledzić konwersje i zoptymalizować strukturę kampanii docelowej - od nośników po poszczególne landing page.


Kluczowym KPI’em całej kampanii „Trenuj Mądrze” jest oczywiście ilość osiągniętych celów w postaci konsumentów, którzy po procesie edukacji na serwisie przeszli dalej by dokonać zakupów.  Ten parametr jest śledzony w sposób ciągły.








Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.