Zakaz korporacyjnego bełkotu

Zakaz korporacyjnego bełkotu

Magazyn / Inspiracje

O strategii obecności marki Play w mediach społecznościowych, rosnącej popularności blogów firmowych oraz innych koniecznych działaniach komunikacyjnych uzupełniających prowadzenie bloga rozmawiamy z Marcinem Gruszką, rzecznikiem prasowym Play, założycielem Blogplay.pl – najlepszego bloga firmowego 2012 roku.

-

Jaka jest strategia obecności Play w mediach społecznościowych, czy na któryś kanał komunikacji kładziony jest szczególny nacisk?

Nasza strategia jest banalnie prosta –  informować o nowych produktach w alternatywny dla komunikacji ATL oraz strony internetowej sposób, który jednocześnie ma ją uzupełniać. To bardzo ważny element zintegrowanej komunikacji 360 marki Play prowadzonej od czasu jej narodzin, czyli roku 2006. Naszym obecnym priorytetem jest Facebook, co wynika przede wszystkim z popularności tego narzędzia. Jest to medium masowe, w obrębie którego nasza marka zdołała zgromadzić ponad 1,4 miliona fanów. Blogplay.pl od początku jest tworzony z myślą o zupełnie innym profilu użytkowników niż standardowa komunikacja. Treści na blogu kierowane są przede wszystkim do mediów, blogerów, komentatorów i czytelników interesujących się nowymi technologiami, ofertami oraz klientów, którzy szukają wsparcia itd. Na Facebooku nie możemy umieszczać wpisów dotyczących np. stawek MTR, które mają strategiczne znaczenie dla naszego biznesu. Domyślam się, że większość czytelników tego wywiadu nie wie o czym mowa, dlatego właśnie zapraszam na nasz blog.

Co sprawia, że prowadzenie bloga jest tak popularną formą komunikacji wśród operatorów telefonicznych?

Myślę, ze wynika to właśnie z popularności Blogplay.pl. Nasi konkurenci i nie tylko szybko zauważyli, że blog firmowy może skutecznie działać w komunikacji z szeroko rozumianyym otoczeniem. Nie jestem pionierem blogowania, ale na pewno udało mi się pokazać, że również korporacja może skutecznie blogować. Cała sztuka to wyrwać się z korporacyjnej rutyny i zapomnieć o komunikatach prasowych. Kończymy z tradycyjnym, klasycznym public relations. Staramy się skracać dystans. Teraz możemy rozmawiać bezpośrednio z czytelnikiem – jednocześnie będącym naszym potencjalnym klientem. Blog to genialne narzedzie do wyrażania stanowiska firmy na dowolny temat. Kiedy dzwoni do mnie dziennikarz z reguły wybiera jedno zdanie z mojej wypowiedzi. Na blogu mogę opublikować ją w całości. Wiedziałem, ze pojawią się nasi naśladowcy i bardzo się z tego cieszę, bo konkurencja mobilizuje.  Kiedy organizuję np. spotkania z fanami, za chwilę podobne projekty pojawiają się u konkurencji. Niebawem planujemy wprowadzić na nasz blog videocasty. Jeżeli ten kanał odniesie sukces, wkrótce zapewne pojawi się kolejny.

Za pośrednictwem jakich treści umieszczanych na blogu firmowym najskuteczniej buduje się społeczność w czasach prężnego rozwoju blogowej konkurencji?

Klucz do sukcesu to szczera i autentyczna dyskusja nawet na trudne tematy. Absolutnie zakazany jest korporacyjny bełkot, który w tym wypadku zupełnie się nie sprawdza. Klienci potrzebują platformy do wyjaśnienia spornych sytuacji, poszukują także dodatkowych informacji o ofertach. Nie zawsze możemy pomóc, ale przynajmniej robimy wszystko co w naszej mocy, aby to uczynić. Oczywiście organizowane co jakiś czas konkursy również są potrzebne, ważne jednak aby wspierały one nasze aktualne cele marketingowe. Na przykład aktualnie wspieramy aplikacje muzyczną WiMP. Blog musi żyć i ciągle produkować nowe treści. Jesteśmy słupem ogłoszeniowym i staramy się ciągle wynajdywać nowe ciekawostki dotyczące naszej marki.

Dalszy ciąg wywiadu można przeczytać w marcowym numerze magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.