Zakaz korporacyjnego bełkotu

Zakaz korporacyjnego bełkotu

Magazyn / Inspiracje

O strategii obecności marki Play w mediach społecznościowych, rosnącej popularności blogów firmowych oraz innych koniecznych działaniach komunikacyjnych uzupełniających prowadzenie bloga rozmawiamy z Marcinem Gruszką, rzecznikiem prasowym Play, założycielem Blogplay.pl – najlepszego bloga firmowego 2012 roku.

-

Jaka jest strategia obecności Play w mediach społecznościowych, czy na któryś kanał komunikacji kładziony jest szczególny nacisk?

Nasza strategia jest banalnie prosta –  informować o nowych produktach w alternatywny dla komunikacji ATL oraz strony internetowej sposób, który jednocześnie ma ją uzupełniać. To bardzo ważny element zintegrowanej komunikacji 360 marki Play prowadzonej od czasu jej narodzin, czyli roku 2006. Naszym obecnym priorytetem jest Facebook, co wynika przede wszystkim z popularności tego narzędzia. Jest to medium masowe, w obrębie którego nasza marka zdołała zgromadzić ponad 1,4 miliona fanów. Blogplay.pl od początku jest tworzony z myślą o zupełnie innym profilu użytkowników niż standardowa komunikacja. Treści na blogu kierowane są przede wszystkim do mediów, blogerów, komentatorów i czytelników interesujących się nowymi technologiami, ofertami oraz klientów, którzy szukają wsparcia itd. Na Facebooku nie możemy umieszczać wpisów dotyczących np. stawek MTR, które mają strategiczne znaczenie dla naszego biznesu. Domyślam się, że większość czytelników tego wywiadu nie wie o czym mowa, dlatego właśnie zapraszam na nasz blog.

Co sprawia, że prowadzenie bloga jest tak popularną formą komunikacji wśród operatorów telefonicznych?

Myślę, ze wynika to właśnie z popularności Blogplay.pl. Nasi konkurenci i nie tylko szybko zauważyli, że blog firmowy może skutecznie działać w komunikacji z szeroko rozumianyym otoczeniem. Nie jestem pionierem blogowania, ale na pewno udało mi się pokazać, że również korporacja może skutecznie blogować. Cała sztuka to wyrwać się z korporacyjnej rutyny i zapomnieć o komunikatach prasowych. Kończymy z tradycyjnym, klasycznym public relations. Staramy się skracać dystans. Teraz możemy rozmawiać bezpośrednio z czytelnikiem – jednocześnie będącym naszym potencjalnym klientem. Blog to genialne narzedzie do wyrażania stanowiska firmy na dowolny temat. Kiedy dzwoni do mnie dziennikarz z reguły wybiera jedno zdanie z mojej wypowiedzi. Na blogu mogę opublikować ją w całości. Wiedziałem, ze pojawią się nasi naśladowcy i bardzo się z tego cieszę, bo konkurencja mobilizuje.  Kiedy organizuję np. spotkania z fanami, za chwilę podobne projekty pojawiają się u konkurencji. Niebawem planujemy wprowadzić na nasz blog videocasty. Jeżeli ten kanał odniesie sukces, wkrótce zapewne pojawi się kolejny.

Za pośrednictwem jakich treści umieszczanych na blogu firmowym najskuteczniej buduje się społeczność w czasach prężnego rozwoju blogowej konkurencji?

Klucz do sukcesu to szczera i autentyczna dyskusja nawet na trudne tematy. Absolutnie zakazany jest korporacyjny bełkot, który w tym wypadku zupełnie się nie sprawdza. Klienci potrzebują platformy do wyjaśnienia spornych sytuacji, poszukują także dodatkowych informacji o ofertach. Nie zawsze możemy pomóc, ale przynajmniej robimy wszystko co w naszej mocy, aby to uczynić. Oczywiście organizowane co jakiś czas konkursy również są potrzebne, ważne jednak aby wspierały one nasze aktualne cele marketingowe. Na przykład aktualnie wspieramy aplikacje muzyczną WiMP. Blog musi żyć i ciągle produkować nowe treści. Jesteśmy słupem ogłoszeniowym i staramy się ciągle wynajdywać nowe ciekawostki dotyczące naszej marki.

Dalszy ciąg wywiadu można przeczytać w marcowym numerze magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.