Zakaz korporacyjnego bełkotu

Zakaz korporacyjnego bełkotu

Magazyn / Inspiracje

O strategii obecności marki Play w mediach społecznościowych, rosnącej popularności blogów firmowych oraz innych koniecznych działaniach komunikacyjnych uzupełniających prowadzenie bloga rozmawiamy z Marcinem Gruszką, rzecznikiem prasowym Play, założycielem Blogplay.pl – najlepszego bloga firmowego 2012 roku.

-

Jaka jest strategia obecności Play w mediach społecznościowych, czy na któryś kanał komunikacji kładziony jest szczególny nacisk?

Nasza strategia jest banalnie prosta –  informować o nowych produktach w alternatywny dla komunikacji ATL oraz strony internetowej sposób, który jednocześnie ma ją uzupełniać. To bardzo ważny element zintegrowanej komunikacji 360 marki Play prowadzonej od czasu jej narodzin, czyli roku 2006. Naszym obecnym priorytetem jest Facebook, co wynika przede wszystkim z popularności tego narzędzia. Jest to medium masowe, w obrębie którego nasza marka zdołała zgromadzić ponad 1,4 miliona fanów. Blogplay.pl od początku jest tworzony z myślą o zupełnie innym profilu użytkowników niż standardowa komunikacja. Treści na blogu kierowane są przede wszystkim do mediów, blogerów, komentatorów i czytelników interesujących się nowymi technologiami, ofertami oraz klientów, którzy szukają wsparcia itd. Na Facebooku nie możemy umieszczać wpisów dotyczących np. stawek MTR, które mają strategiczne znaczenie dla naszego biznesu. Domyślam się, że większość czytelników tego wywiadu nie wie o czym mowa, dlatego właśnie zapraszam na nasz blog.

Co sprawia, że prowadzenie bloga jest tak popularną formą komunikacji wśród operatorów telefonicznych?

Myślę, ze wynika to właśnie z popularności Blogplay.pl. Nasi konkurenci i nie tylko szybko zauważyli, że blog firmowy może skutecznie działać w komunikacji z szeroko rozumianyym otoczeniem. Nie jestem pionierem blogowania, ale na pewno udało mi się pokazać, że również korporacja może skutecznie blogować. Cała sztuka to wyrwać się z korporacyjnej rutyny i zapomnieć o komunikatach prasowych. Kończymy z tradycyjnym, klasycznym public relations. Staramy się skracać dystans. Teraz możemy rozmawiać bezpośrednio z czytelnikiem – jednocześnie będącym naszym potencjalnym klientem. Blog to genialne narzedzie do wyrażania stanowiska firmy na dowolny temat. Kiedy dzwoni do mnie dziennikarz z reguły wybiera jedno zdanie z mojej wypowiedzi. Na blogu mogę opublikować ją w całości. Wiedziałem, ze pojawią się nasi naśladowcy i bardzo się z tego cieszę, bo konkurencja mobilizuje.  Kiedy organizuję np. spotkania z fanami, za chwilę podobne projekty pojawiają się u konkurencji. Niebawem planujemy wprowadzić na nasz blog videocasty. Jeżeli ten kanał odniesie sukces, wkrótce zapewne pojawi się kolejny.

Za pośrednictwem jakich treści umieszczanych na blogu firmowym najskuteczniej buduje się społeczność w czasach prężnego rozwoju blogowej konkurencji?

Klucz do sukcesu to szczera i autentyczna dyskusja nawet na trudne tematy. Absolutnie zakazany jest korporacyjny bełkot, który w tym wypadku zupełnie się nie sprawdza. Klienci potrzebują platformy do wyjaśnienia spornych sytuacji, poszukują także dodatkowych informacji o ofertach. Nie zawsze możemy pomóc, ale przynajmniej robimy wszystko co w naszej mocy, aby to uczynić. Oczywiście organizowane co jakiś czas konkursy również są potrzebne, ważne jednak aby wspierały one nasze aktualne cele marketingowe. Na przykład aktualnie wspieramy aplikacje muzyczną WiMP. Blog musi żyć i ciągle produkować nowe treści. Jesteśmy słupem ogłoszeniowym i staramy się ciągle wynajdywać nowe ciekawostki dotyczące naszej marki.

Dalszy ciąg wywiadu można przeczytać w marcowym numerze magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.