wp - grudzien 2016

Zakaz korporacyjnego bełkotu

Zakaz korporacyjnego bełkotu

Magazyn / Inspiracje

O strategii obecności marki Play w mediach społecznościowych, rosnącej popularności blogów firmowych oraz innych koniecznych działaniach komunikacyjnych uzupełniających prowadzenie bloga rozmawiamy z Marcinem Gruszką, rzecznikiem prasowym Play, założycielem Blogplay.pl – najlepszego bloga firmowego 2012 roku.

-

Jaka jest strategia obecności Play w mediach społecznościowych, czy na któryś kanał komunikacji kładziony jest szczególny nacisk?

Nasza strategia jest banalnie prosta –  informować o nowych produktach w alternatywny dla komunikacji ATL oraz strony internetowej sposób, który jednocześnie ma ją uzupełniać. To bardzo ważny element zintegrowanej komunikacji 360 marki Play prowadzonej od czasu jej narodzin, czyli roku 2006. Naszym obecnym priorytetem jest Facebook, co wynika przede wszystkim z popularności tego narzędzia. Jest to medium masowe, w obrębie którego nasza marka zdołała zgromadzić ponad 1,4 miliona fanów. Blogplay.pl od początku jest tworzony z myślą o zupełnie innym profilu użytkowników niż standardowa komunikacja. Treści na blogu kierowane są przede wszystkim do mediów, blogerów, komentatorów i czytelników interesujących się nowymi technologiami, ofertami oraz klientów, którzy szukają wsparcia itd. Na Facebooku nie możemy umieszczać wpisów dotyczących np. stawek MTR, które mają strategiczne znaczenie dla naszego biznesu. Domyślam się, że większość czytelników tego wywiadu nie wie o czym mowa, dlatego właśnie zapraszam na nasz blog.

Co sprawia, że prowadzenie bloga jest tak popularną formą komunikacji wśród operatorów telefonicznych?

Myślę, ze wynika to właśnie z popularności Blogplay.pl. Nasi konkurenci i nie tylko szybko zauważyli, że blog firmowy może skutecznie działać w komunikacji z szeroko rozumianyym otoczeniem. Nie jestem pionierem blogowania, ale na pewno udało mi się pokazać, że również korporacja może skutecznie blogować. Cała sztuka to wyrwać się z korporacyjnej rutyny i zapomnieć o komunikatach prasowych. Kończymy z tradycyjnym, klasycznym public relations. Staramy się skracać dystans. Teraz możemy rozmawiać bezpośrednio z czytelnikiem – jednocześnie będącym naszym potencjalnym klientem. Blog to genialne narzedzie do wyrażania stanowiska firmy na dowolny temat. Kiedy dzwoni do mnie dziennikarz z reguły wybiera jedno zdanie z mojej wypowiedzi. Na blogu mogę opublikować ją w całości. Wiedziałem, ze pojawią się nasi naśladowcy i bardzo się z tego cieszę, bo konkurencja mobilizuje.  Kiedy organizuję np. spotkania z fanami, za chwilę podobne projekty pojawiają się u konkurencji. Niebawem planujemy wprowadzić na nasz blog videocasty. Jeżeli ten kanał odniesie sukces, wkrótce zapewne pojawi się kolejny.

Za pośrednictwem jakich treści umieszczanych na blogu firmowym najskuteczniej buduje się społeczność w czasach prężnego rozwoju blogowej konkurencji?

Klucz do sukcesu to szczera i autentyczna dyskusja nawet na trudne tematy. Absolutnie zakazany jest korporacyjny bełkot, który w tym wypadku zupełnie się nie sprawdza. Klienci potrzebują platformy do wyjaśnienia spornych sytuacji, poszukują także dodatkowych informacji o ofertach. Nie zawsze możemy pomóc, ale przynajmniej robimy wszystko co w naszej mocy, aby to uczynić. Oczywiście organizowane co jakiś czas konkursy również są potrzebne, ważne jednak aby wspierały one nasze aktualne cele marketingowe. Na przykład aktualnie wspieramy aplikacje muzyczną WiMP. Blog musi żyć i ciągle produkować nowe treści. Jesteśmy słupem ogłoszeniowym i staramy się ciągle wynajdywać nowe ciekawostki dotyczące naszej marki.

Dalszy ciąg wywiadu można przeczytać w marcowym numerze magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.