Rozpoznające nastrój smartfony

Rozpoznające nastrój smartfony

Brief.pl / Technologie

Firma Microsoft pracuje nad nowym smartfonem, który będzie w stanie rozpoznać nasz nastrój i automatycznie powiadomić o nim naszych znajomych z portali społecznościowych - czytamy w serwisie Mashable. Innowacyjna technologia nosi nazwę MoodScope.

-

Specjalne czujniki mają badać samopoczucie użytkowników smartfonów, a uzyskiwane wyniki grupować w odpowiednie kategorie. Przykładowo mają informować o tym, że odczuwamy napięcie, czujemy się szczęśliwi, smutni, znudzeni, spokojni, zestresowani czy podekscytowani. Dane te mogą być przekazywane dalej w czasie rzeczywistym.

Microsoft uważa, że takie rozwiązanie może pomóc w komunikacji. Znajomi, zanim się z nami skontaktują, będą uprzedzeni o tym, jaki aktualnie mamy nastrój. Prototyp urządzenia wyposażonego w MoodScope przebadano na grupie 32 osób. Początkowo średnia trafność odczytu nastroju wynosiła 66 proc. Następnie, po dwóch miesiącach uczenia się, podskoczyła do 95 proc.

Serwis Mashable sugeruje, że wiele różnych usług mogłoby skorzystać z rozwijanej przez Microsoft technologii MoodScope. Przykładowo serwisy muzyczne lub wideo mogłyby trafniej dobierać nam muzykę i filmy, dzięki uwzględnieniu informacji na temat naszego aktualnego samopoczucia.

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.