Rozpoznające nastrój smartfony

Rozpoznające nastrój smartfony

Brief.pl / Technologie

Firma Microsoft pracuje nad nowym smartfonem, który będzie w stanie rozpoznać nasz nastrój i automatycznie powiadomić o nim naszych znajomych z portali społecznościowych - czytamy w serwisie Mashable. Innowacyjna technologia nosi nazwę MoodScope.

-

Specjalne czujniki mają badać samopoczucie użytkowników smartfonów, a uzyskiwane wyniki grupować w odpowiednie kategorie. Przykładowo mają informować o tym, że odczuwamy napięcie, czujemy się szczęśliwi, smutni, znudzeni, spokojni, zestresowani czy podekscytowani. Dane te mogą być przekazywane dalej w czasie rzeczywistym.

Microsoft uważa, że takie rozwiązanie może pomóc w komunikacji. Znajomi, zanim się z nami skontaktują, będą uprzedzeni o tym, jaki aktualnie mamy nastrój. Prototyp urządzenia wyposażonego w MoodScope przebadano na grupie 32 osób. Początkowo średnia trafność odczytu nastroju wynosiła 66 proc. Następnie, po dwóch miesiącach uczenia się, podskoczyła do 95 proc.

Serwis Mashable sugeruje, że wiele różnych usług mogłoby skorzystać z rozwijanej przez Microsoft technologii MoodScope. Przykładowo serwisy muzyczne lub wideo mogłyby trafniej dobierać nam muzykę i filmy, dzięki uwzględnieniu informacji na temat naszego aktualnego samopoczucia.

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.