Klienci z social media mało wartościowi

Klienci z social media mało wartościowi

Brief.pl / Wiedza

Najnowsze badania od Custora.com zbadały wartość klientów pochodzących z różnych kanałów online. Wyniki tego badania nie są dobre dla marketerów ciągle wierzących, że social media są dobrym kanałem sprzedaży.

-

Badanie zostało przeprowadzone na 72 milionach klientów online pochodzących z 86 stron. Klienci byli analizowani pod kątem witryny z jakiej trafili do sklepu, oraz jak często i jak dużych zakupów dokonywali w ciągu dwóch lat.

Wskaźnik CLV (ang. Customer Lifetime Value) pokazuje wartość klienta. Okazało się, że najbardziej wartościowi są klienci z wyszukiwarki, kampanii AdWords oraz z mailingów.  Najmniejszą wartość reprezentują klienci pochodzący z Twittera (23 proc. poniżej średniej wskaźnika CLV), Facebooka i kampani banerowych.

Custora study sale sprzedaż Facebook Twitter serach

 

W dobie rozwoju mediów społecznościowych i ich rosnącej popularności zaskakujące jest to, że liczba klientów pochodząca z tego kanału nie wzrosła znacząco i dalej jest marginalna. Królem i królową sprzedaży online pozostaje mailing oraz wyszukiwarka - procent klientów, którzy pochodzą z tych dwóch źródeł stale rośnie. W przeciągu ostatnich czterech lat liczba klientów uzyskanych poprzez kampanie mailingowe wzrosła czterokrotnie.

sprzedaż sale wyszukiwarka Facebook Twitter mailing


Wskazówki na temat tego jak stworzyć dobry mailing są dostępne w raporcie specjalnym Brief, który ukazał się również w majowym numerze magazynu.


Źródło: http://blog.custora.com

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?