Klienci z social media mało wartościowi

Klienci z social media mało wartościowi

Brief.pl / Wiedza

Najnowsze badania od Custora.com zbadały wartość klientów pochodzących z różnych kanałów online. Wyniki tego badania nie są dobre dla marketerów ciągle wierzących, że social media są dobrym kanałem sprzedaży.

-

Badanie zostało przeprowadzone na 72 milionach klientów online pochodzących z 86 stron. Klienci byli analizowani pod kątem witryny z jakiej trafili do sklepu, oraz jak często i jak dużych zakupów dokonywali w ciągu dwóch lat.

Wskaźnik CLV (ang. Customer Lifetime Value) pokazuje wartość klienta. Okazało się, że najbardziej wartościowi są klienci z wyszukiwarki, kampanii AdWords oraz z mailingów.  Najmniejszą wartość reprezentują klienci pochodzący z Twittera (23 proc. poniżej średniej wskaźnika CLV), Facebooka i kampani banerowych.

Custora study sale sprzedaż Facebook Twitter serach

 

W dobie rozwoju mediów społecznościowych i ich rosnącej popularności zaskakujące jest to, że liczba klientów pochodząca z tego kanału nie wzrosła znacząco i dalej jest marginalna. Królem i królową sprzedaży online pozostaje mailing oraz wyszukiwarka - procent klientów, którzy pochodzą z tych dwóch źródeł stale rośnie. W przeciągu ostatnich czterech lat liczba klientów uzyskanych poprzez kampanie mailingowe wzrosła czterokrotnie.

sprzedaż sale wyszukiwarka Facebook Twitter mailing


Wskazówki na temat tego jak stworzyć dobry mailing są dostępne w raporcie specjalnym Brief, który ukazał się również w majowym numerze magazynu.


Źródło: http://blog.custora.com

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.