Klienci z social media mało wartościowi

Klienci z social media mało wartościowi

Brief.pl / Wiedza

Najnowsze badania od Custora.com zbadały wartość klientów pochodzących z różnych kanałów online. Wyniki tego badania nie są dobre dla marketerów ciągle wierzących, że social media są dobrym kanałem sprzedaży.

-

Badanie zostało przeprowadzone na 72 milionach klientów online pochodzących z 86 stron. Klienci byli analizowani pod kątem witryny z jakiej trafili do sklepu, oraz jak często i jak dużych zakupów dokonywali w ciągu dwóch lat.

Wskaźnik CLV (ang. Customer Lifetime Value) pokazuje wartość klienta. Okazało się, że najbardziej wartościowi są klienci z wyszukiwarki, kampanii AdWords oraz z mailingów.  Najmniejszą wartość reprezentują klienci pochodzący z Twittera (23 proc. poniżej średniej wskaźnika CLV), Facebooka i kampani banerowych.

Custora study sale sprzedaż Facebook Twitter serach

 

W dobie rozwoju mediów społecznościowych i ich rosnącej popularności zaskakujące jest to, że liczba klientów pochodząca z tego kanału nie wzrosła znacząco i dalej jest marginalna. Królem i królową sprzedaży online pozostaje mailing oraz wyszukiwarka - procent klientów, którzy pochodzą z tych dwóch źródeł stale rośnie. W przeciągu ostatnich czterech lat liczba klientów uzyskanych poprzez kampanie mailingowe wzrosła czterokrotnie.

sprzedaż sale wyszukiwarka Facebook Twitter mailing


Wskazówki na temat tego jak stworzyć dobry mailing są dostępne w raporcie specjalnym Brief, który ukazał się również w majowym numerze magazynu.


Źródło: http://blog.custora.com

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.