wp - grudzien 2016

Polacy witają Chorwację w UE

Brief for Poland / Inspiracje

1 lipca br. Chorwacja stała się 28. krajem członkowskim Unii Europejskiej. MSZ zachęca Polaków i obywateli innych krajów do nakręcenia kilkusekundowych filmików, które w zabawny sposób przywitają Chorwację w UE.

-

Traktat akcesyjny podpisano w czasie, gdy Polska sprawowała prezydencję w Radzie UE. Z tej okazji Komisja Europejska – Przedstawicielstwo w Polsce i Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP organizują kampanię "Chorwacja Welcome To EU".

Na potrzeby kampanii został stworzony serwis internetowy: ChorwacjaWelcomeTo.eu. Na tej stronie użytkownicy do 7 lipca mogą umieścić swoje powitalne filmy nakręcone za pomocą komórek, aparatów fotograficznych lub popularnych aplikacji mobilnych.

Serwis internetowy jest zintegrowany z mediami społecznościowymi (Facebook, Google +, Twitter), w których użytkownicy mogą udostępniać oraz „polubić” dodane filmy. Osoby, które będą chciały wziąć udział w akcji, mogą skorzystać też z aplikacji na Facebooku https://apps.facebook.com/chorwacjawelcometoeu.

Akcji "Chorwacja Welcome To EU" towarzyszy spot zachęcający Polaków do tworzenia witających Chorwację filmików oraz seria krótkich filmów inspiracyjnych, opartych na gagach wykorzystujących motyw machania na powitanie.

Kampanię opracowały i realizują studia: Cyber Kids on real i Rex White.

::

Źródło: MSZ

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.