PayPal pracuje nad płatnościami w kosmosie

Brief.pl / Technologie

27 czerwca PayPal wraz z SETI Institute i Buzzem Aldrinem, drugim człowiekiem w historii, który stanął na księżycu, ogłosili powołanie do życia PayPal Galactic, inicjatywy komercyjno - naukowej mającej na celu umożliwienie płatności w kosmosie.

-

PayPal Galactic to projekt (think thank), który zrzesza ekspertów ze świata nauki, m.in. z SETI Institute i z amerykańskiego Towarzystwa Turystyki Kosmicznej (ang. Space Tourism Society), wokół zagadnienia przyszłego handlu w kosmosie. Naukowcy w ramach projektu będą poszukiwać praktycznych rozwiązań, by płatności i handel w kosmosie stały się w niedalekiej przyszłości rzeczywistością.

- Programy turystyki pozaziemskiej sprawiły, że lot w kosmos nie jest już zarezerwowany tylko dla astronautów. Tu nasuwa się pytanie, jak komercyjnie zagospodarować kosmos. Wspólnie ze środowiskiem naukowym powołujemy PayPal Galactic, by edukować społeczeństwo na temat ważnych kwestii związanych z eksploracją kosmosu i turystyką - mówi prezes PayPal David Marcus. Na większość pytań nie odpowiemy dzisiaj, ani nawet w tym roku - ale jedno jest pewne - w kosmosie nie będziemy używać gotówki. PayPal już przeniósł płatności do internetu, na telefony komórkowe i poza granice państw. Chcemy iść jeszcze dalej i przenieść płatności do innego świata - przekonuje Marcus.

Buzz Aldrin, który wraz z Neilem Armstrongiem jako pierwszy człowiek w historii postawił stopę na księżycu, dodaje - Astronauci i astroturyści wybierający się na Marsa, Księżyc lub na wycieczki okołoziemskie, będę oczekiwali w czasie podróży podobnych udogodnień jakie znają z Ziemi. To dotyczy także tego jak będą sobie nawzajem płacili. Niezależnie czy będziemy chcieli zapłacić rachunek czy przelać środki członkowi rodziny, który został na Ziemi potrzebujemy dostępu do naszych pieniędzy. Myślę, że ludzie dotrą na Marsa być może jeszcze za mojego życia. Kiedy to się stanie nie zdziwię się, jeśli będą używać rozwiązań wymyślonych w PayPal Galactic by płacić zarówno za małe jak i duże zakupy.

Promowany przez PayPal i wspierany naukowo przez SETI institute, program ma na celu połączenie wysiłków naukowców z całej branży kosmicznej i odpowiedź na kluczowe pytania dotyczące komercjalizacji kosmosu:

- Jak będzie wyglądała standardowa waluta w międzyplanetarnym społeczeństwie, które nie używa gotówki?
- Jak przystosuje się do nowej rzeczywistości system bankowy?
- Jak będą musiały się zmienić systemy przeciwdziałania oszustwom i zarządzania ryzykiem?
- Jakie regulacje prawne będą nas obowiązywać?
- W jakim kierunku rozwinie się obsługa klienta?

PayPal wspólnie z organizacją FundRazr, pomagającą zbierać fundusze na projekty społeczne, rozpoczął kampanię, by wesprzeć SETI institute, którego misją jest edukowanie społeczeństwa na temat życia na ziemi oraz poszukiwanie życia w przestrzeni kosmicznej. SETI institute odegrał ważną rolę podczas kilku głośnych projektów naukowych na m.in. Allen Telescope Array (ATA) czy przełomowych badań z dziedziny astrobiologii. Wsparcie pieniężne dla SETI institute można złożyć pod tym linkiem: http://www.seti.org/supportus

- PayPal i SETI institute tworzą świetny zespół, do pracy nad inicjatywą taką jak PayPal Galactic, ponieważ wspólnie możemy stworzyć ciekawy przepis na innowację - mówi Jill Tarter prezes SETI institute. - Podzielamy wizję PayPal - by rozwijać eksplorację kosmosu trzeba śmiało przekraczać kolejne granice.  Kiedy nasz instytut zdoła znaleźć, odpowiednie miejsce do zamieszkania dla ludzi poza ziemią, PayPal umożliwi im handel tak by mogli dostać tego czego chcą i potrzebują - dodaje.

Już dzisiaj istnieje potrzeba galaktycznego system płatności. Potrzebują go chociażby astronauci mieszkający na stacjach kosmicznych by opłacać rachunki na ziemi lub płacić za rozrywkę taką jak muzyka, e-booki czy filmy.

- W ciągu 5-10 lat pojawią się pierwsze "kosmiczne hotele" i handel pozaziemski będzie potrzebował systemu płatności - przekonuje szef i założyciel Towarzystwa Turystyki Kosmicznej (ang. Space Tourism Society) John Spencer.

Start PayPal Galactic zbiega się w czasie z 15 rocznicą działalności PayPal na rynku. Od 1998 roku firma rozwinęła na całym świecie system szybszego, bezpieczniejszego  wysyłania i odbierania płatności przez urządzenia mobilne oraz w sklepie, z którego korzysta ponad 128 mln użytkowników w 193 krajach świata.

PayPal pracuje nad płatnościami w kosmosie

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem

Magazyn / Aktualności

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem
(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem

Na pierwszym miejscu jest to, co dzieje się na boisku, ale zaraz za grą, jeśli mowa o zawodzie piłkarza, liczy się jego wizerunek. Marketing sportowy ma ogromne znaczenie, bo wpływa zarówno na medialny odbiór, jak i wycenę zawodnika. O marketingu w sporcie i wykorzystywaniu social media w budowaniu wizerunku opowiada Grzegorz Krychowiak, piłkarz Reprezentacji Polski oraz francuskiego klubu Paris Saint Germain.