E-commerce staje się mobilny

E-commerce staje się mobilny

Brief.pl / Wiedza

Coraz więcej Polaków rozpoczyna zakupy online na swoim tablecie lub smartfonie. Jak podaje serwis zakupowy ShopAlike.pl, w maju 2013 roku liczba użytkowników mobilnych portalu wzrosła ponad pięciokrotnie w stosunku do ubiegłego roku. Przychód generowany przez użytkowników mobilnych zyskuje coraz bardziej na znaczeniu dla całej branży e-commerce - również w Polsce.

-

Surfowanie i zakupy w internecie przy użyciu urządzeń mobilnych stają się coraz bardziej popularne w całej Europie. Ten trend rozpowszechnia się również w Polsce, o czym świadczy rekordowy na skalę europejską wzrost odwiedzin o 500 proc. w przeciągu ostatniego roku. Wprawdzie w międzynarodowym rankingu platformy zakupowej ShopAlike.pl Polska plasuje się na ostatnim miejscu spośród innych krajów europejskich, to jednak szybkie tempo wzrostu odwiedzin mobilnych wróży dynamiczny rozwój m-commerce w Polsce. Podobna tendencja jest również widoczna w procesie smartfonizacji Polaków. Według raportu „Rzeczpospolitej” w 2012 roku sprzedano ponad 5 milionów urządzeń mobilnych, a udział smartfonów w polskim rynku telefonii komórkowej wynosi obecnie 25 proc. (co czwarty telefon w Polsce to smartfon).

Statystyki źródeł ruchu serwisu ShopAlike.pl pokazują, że zakupy przez telefon stają się coraz bardziej popularne: 7,2 proc. użytkowników trafia obecnie na stronę przy użyciu urządzenia mobilnego, aby znaleźć tam ubrania, meble i inne produkty lifestylowe. Dla porównania w maju 2012 roku stanowili oni zaledwie 2,5  proc. wszystkich odwiedzających portal.

Użytkownicy tabletów są szczególnie cenni na rynku m-commerce, chociaż póki co tylko 1/3 użytkowników mobilnych platformy ShopAlike stanowią właściciele tabletów, a 2/3 to osoby korzystające ze smartfona. Analiza zachowań konsumenckich serwisu wykazała jednak, że prawdopodobieństwo dokonania zakupów przy użyciu tableta jest do pięciu razy wyższe niż w przypadku smartfona oraz do 25 proc. wyższe niż przy użyciu komputera PC. Należy podkreslić, że szczególnie popularne wśród polskich miłośników zakupów są urządzenia mobilne z systemem Android, tylko co piąty smartfon to iPhone, a co trzeci tablet to iPad.

- Segment mComerce rozwija się bradzo dynamicznie w Polsce w 2013 roku. W żadnym innym kraju nie odnotowujemy tak widocznego wzrostu odwiedzin mobilnych - mówi o rozwoju portalu Robert M.Maier, założyciel i dyrektor zarządzający ShopAlike.pl. - Aby sprostać oczekiwaniom i wciąż rosnącemu popytowi postawiliśmy na rozwiązania mobilne. Przygotowaliśmy mobilne wersje naszej strony www oraz rozwinęliśmy aplikacje mobilne na smartfony i tablety. Jesteśmy przekonani, że z czasem m-commerce będzie coraz silniejszą gałęzią handlu w branży e-commerce - dodaje Robert M. Maier.

Już od kwietnia 2013 roku wszyscy kochający zakupy mogą znaleźć aplikacje mobilne ShopAlike.pl na tablety oraz smartfony w App Store, jak również w Google PlayStore. Obie aplikacje są bezpłatne i umożliwiają przejrzenie oferty ponad 200stu różnych sklepów internetowych. Intuicyjne funkcje filtrowania i sortowania oraz wyszukiwanie podobieństw ułatwiają znalezienie wymarzonego produktu oraz poznanie wielu interesujących ofert.

Dane zostały opracowane na podstawie analizy źródeł ruchu i zachowań konsumenckich użytkowników serwisu ShopAlike.pl w okresie od maja 2012 do maja 2013 roku.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.