E-commerce staje się mobilny

E-commerce staje się mobilny

Brief.pl / Wiedza

Coraz więcej Polaków rozpoczyna zakupy online na swoim tablecie lub smartfonie. Jak podaje serwis zakupowy ShopAlike.pl, w maju 2013 roku liczba użytkowników mobilnych portalu wzrosła ponad pięciokrotnie w stosunku do ubiegłego roku. Przychód generowany przez użytkowników mobilnych zyskuje coraz bardziej na znaczeniu dla całej branży e-commerce - również w Polsce.

-

Surfowanie i zakupy w internecie przy użyciu urządzeń mobilnych stają się coraz bardziej popularne w całej Europie. Ten trend rozpowszechnia się również w Polsce, o czym świadczy rekordowy na skalę europejską wzrost odwiedzin o 500 proc. w przeciągu ostatniego roku. Wprawdzie w międzynarodowym rankingu platformy zakupowej ShopAlike.pl Polska plasuje się na ostatnim miejscu spośród innych krajów europejskich, to jednak szybkie tempo wzrostu odwiedzin mobilnych wróży dynamiczny rozwój m-commerce w Polsce. Podobna tendencja jest również widoczna w procesie smartfonizacji Polaków. Według raportu „Rzeczpospolitej” w 2012 roku sprzedano ponad 5 milionów urządzeń mobilnych, a udział smartfonów w polskim rynku telefonii komórkowej wynosi obecnie 25 proc. (co czwarty telefon w Polsce to smartfon).

Statystyki źródeł ruchu serwisu ShopAlike.pl pokazują, że zakupy przez telefon stają się coraz bardziej popularne: 7,2 proc. użytkowników trafia obecnie na stronę przy użyciu urządzenia mobilnego, aby znaleźć tam ubrania, meble i inne produkty lifestylowe. Dla porównania w maju 2012 roku stanowili oni zaledwie 2,5  proc. wszystkich odwiedzających portal.

Użytkownicy tabletów są szczególnie cenni na rynku m-commerce, chociaż póki co tylko 1/3 użytkowników mobilnych platformy ShopAlike stanowią właściciele tabletów, a 2/3 to osoby korzystające ze smartfona. Analiza zachowań konsumenckich serwisu wykazała jednak, że prawdopodobieństwo dokonania zakupów przy użyciu tableta jest do pięciu razy wyższe niż w przypadku smartfona oraz do 25 proc. wyższe niż przy użyciu komputera PC. Należy podkreslić, że szczególnie popularne wśród polskich miłośników zakupów są urządzenia mobilne z systemem Android, tylko co piąty smartfon to iPhone, a co trzeci tablet to iPad.

- Segment mComerce rozwija się bradzo dynamicznie w Polsce w 2013 roku. W żadnym innym kraju nie odnotowujemy tak widocznego wzrostu odwiedzin mobilnych - mówi o rozwoju portalu Robert M.Maier, założyciel i dyrektor zarządzający ShopAlike.pl. - Aby sprostać oczekiwaniom i wciąż rosnącemu popytowi postawiliśmy na rozwiązania mobilne. Przygotowaliśmy mobilne wersje naszej strony www oraz rozwinęliśmy aplikacje mobilne na smartfony i tablety. Jesteśmy przekonani, że z czasem m-commerce będzie coraz silniejszą gałęzią handlu w branży e-commerce - dodaje Robert M. Maier.

Już od kwietnia 2013 roku wszyscy kochający zakupy mogą znaleźć aplikacje mobilne ShopAlike.pl na tablety oraz smartfony w App Store, jak również w Google PlayStore. Obie aplikacje są bezpłatne i umożliwiają przejrzenie oferty ponad 200stu różnych sklepów internetowych. Intuicyjne funkcje filtrowania i sortowania oraz wyszukiwanie podobieństw ułatwiają znalezienie wymarzonego produktu oraz poznanie wielu interesujących ofert.

Dane zostały opracowane na podstawie analizy źródeł ruchu i zachowań konsumenckich użytkowników serwisu ShopAlike.pl w okresie od maja 2012 do maja 2013 roku.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.