IBM wyposaża Gdańsk w programy analityczne

IBM wyposaża Gdańsk w programy analityczne

Brief for Poland / Technologie

IBM dostarczy Urzędowi Miejskiemu w Gdańsku oprogramowanie analityczne SPSS, dzięki któremu obywatele będą mogli dzielić się z pracownikami urzędu swoimi spostrzeżeniami na temat poziomu obsługi w urzędach, usług komunalnych, komunikacji miejskiej, itp. W oparciu o te opinie, pracownicy urzędu będą mogli lepiej zrozumieć potrzeby mieszkańców i skuteczniej wychodzić im na przeciw.

-

- Urzędy, tak samo jak i firmy, chcą usprawnić swoją komunikację z otoczeniem. W świecie, w którym jest coraz więcej informacji i kanałów ich dostarczania, wyciąganie odpowiednich wniosków bez nowoczesnych narzędzi informatycznych staje się coraz trudniejsze. Z tego powodu zdecydowaliśmy się sięgnąć po oprogramowanie do analizy danych statystycznych SPSS, ponieważ może nam zapewnić największe wsparcie w tym zakresie – mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Miasta Gdańsk.

Pakiet oprogramowania SPSS to narzędzie do analizy predykcyjnej. Wchodzące w jego skład aplikacje są na tyle rozbudowane, że można je wykorzystać praktycznie we wszystkich zadaniach analitycznych i prognostycznych. Przyspieszają one i upraszczają cały proces analityczny – od uzyskania dostępu do danych i ich przygotowania, poprzez analizy, aż po wdrożenie wyników
i raportowanie.

Oprogramowanie będzie wykorzystywane przy analizie wyników badań przeprowadzanych wśród mieszkańców Gdańska, które dotyczą ważnych z ich perspektywy spraw związanych z funkcjonowaniem miasta. Należą do nich kwestie jakości życia, rozwoju oferty turystki, zadowolenia z komunikacji miejskiej lub poziomu obsługi klienta w urzędach. Opinie od mieszkańców znajdują się niekiedy w dużych, nieuporządkowanych zbiorach danych (tzw. Big Data), które niezwykle trudno jest analizować przy wykorzystaniu tradycyjnych metod. SPSS jest oprogramowaniem dedykowanych do pracy właśnie na takich zbiorach danych.



- Gdańsk staje się coraz bardziej nowoczesnym miastem, a funkcjonujące w nim organizacje i firmy mają wielki potencjał, który zwiększają dodatkowo sięgając po innowacyjne technologie - mówi Iwona Wciślak, dyrektor ds. rozwoju terytorialnego, IBM Polska.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.