Polska 14. gospodarką na świecie

Polska 14. gospodarką na świecie

Brief for Poland / Aktualności

W ciągu najbliższych dwóch lat Polska będzie czwartą w Europie i 14. na świecie najbardziej atrakcyjną gospodarką. Takie wnioski płyną ze Światowego Raportu Inwestycyjnego UNCTAD 2013.

-

W corocznej ankiecie UNCTAD, pytającej inwestorów o najbardziej atrakcyjne kraje do inwestowania w latach 2013-2015, Polska znalazła się na czwartym miejscu w Europie i na czternastym na świecie.

Polska utrzymuje stosunkowo konkurencyjną pozycję na inwestycyjnej mapie świata i Europy także według innych badań.

Raportu Ernst & Young Polska
Według najnowszego raportu Ernst & Young Polska jest liderem wzrostu inwestycji w Europie. W 2012 r. odnotowała najwyższy wśród krajów europejskich przyrost liczby projektów inwestycyjnych (o 22 proc. więcej niż w 2011) - Europa zanotowała spadek o 2,8 proc.

W ubiegłym roku bezpośrednie inwestycje zagraniczne stworzyły w Polsce o 67 proc. miejsc pracy więcej niż rok wcześniej; wynik całej Europy to +8 proc.

Sama liczba nowych miejsc pracy (13 111) stawia Polskę na trzecim miejscu na kontynencie za Wielką Brytanią i Rosją. Inwestycje lokowane w Polsce należą do pracochłonnych - jeden projekt tworzy średnio 88,6 miejsc pracy, co daje Polsce trzeci wynik w Europie.

Raport uplasował też Polskę na 1. miejscu w regionie Europy Środkowej i Wschodniej pod względem konkurencyjności inwestycyjnej.

FDI Report 2013
FDI Intelligence (grupa Financial Times) w raporcie FDI Report 2013 wskazuje, że liczba projektów greenfield w Polsce wzrosła w 2012 r. o 5 proc. Wśród państw europejskich oprócz Polski tylko Hiszpania zanotowała przyrost.

Rankingu Polsko-Niemieckiej Izby Handlowej
Po raz pierwszy od 2006 r., po siedmiu latach nieprzerwanej hegemonii Republiki Czeskiej, Polska zajęła pierwsze miejsce w rankingu Polsko-Niemieckiej Izby Handlowej nt. atrakcyjności inwestycyjnej wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wyniki raportu przedstawiają Polskę jako najbardziej atrakcyjny kraj dla niemieckich inwestorów w całej Europie Środkowo-Wschodniej. 94 proc. ankietowanych inwestorów zainwestowałoby w Polsce ponownie.

Dane NBP
Według najnowszych obliczeń NBP napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych w tym roku wynosi 3,57 mld USD, przekraczając już wynik podany przez GUS i NBP za cały 2012 r.  


Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.