Polska 14. gospodarką na świecie

Polska 14. gospodarką na świecie

Brief for Poland / Aktualności

W ciągu najbliższych dwóch lat Polska będzie czwartą w Europie i 14. na świecie najbardziej atrakcyjną gospodarką. Takie wnioski płyną ze Światowego Raportu Inwestycyjnego UNCTAD 2013.

-

W corocznej ankiecie UNCTAD, pytającej inwestorów o najbardziej atrakcyjne kraje do inwestowania w latach 2013-2015, Polska znalazła się na czwartym miejscu w Europie i na czternastym na świecie.

Polska utrzymuje stosunkowo konkurencyjną pozycję na inwestycyjnej mapie świata i Europy także według innych badań.

Raportu Ernst & Young Polska
Według najnowszego raportu Ernst & Young Polska jest liderem wzrostu inwestycji w Europie. W 2012 r. odnotowała najwyższy wśród krajów europejskich przyrost liczby projektów inwestycyjnych (o 22 proc. więcej niż w 2011) - Europa zanotowała spadek o 2,8 proc.

W ubiegłym roku bezpośrednie inwestycje zagraniczne stworzyły w Polsce o 67 proc. miejsc pracy więcej niż rok wcześniej; wynik całej Europy to +8 proc.

Sama liczba nowych miejsc pracy (13 111) stawia Polskę na trzecim miejscu na kontynencie za Wielką Brytanią i Rosją. Inwestycje lokowane w Polsce należą do pracochłonnych - jeden projekt tworzy średnio 88,6 miejsc pracy, co daje Polsce trzeci wynik w Europie.

Raport uplasował też Polskę na 1. miejscu w regionie Europy Środkowej i Wschodniej pod względem konkurencyjności inwestycyjnej.

FDI Report 2013
FDI Intelligence (grupa Financial Times) w raporcie FDI Report 2013 wskazuje, że liczba projektów greenfield w Polsce wzrosła w 2012 r. o 5 proc. Wśród państw europejskich oprócz Polski tylko Hiszpania zanotowała przyrost.

Rankingu Polsko-Niemieckiej Izby Handlowej
Po raz pierwszy od 2006 r., po siedmiu latach nieprzerwanej hegemonii Republiki Czeskiej, Polska zajęła pierwsze miejsce w rankingu Polsko-Niemieckiej Izby Handlowej nt. atrakcyjności inwestycyjnej wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wyniki raportu przedstawiają Polskę jako najbardziej atrakcyjny kraj dla niemieckich inwestorów w całej Europie Środkowo-Wschodniej. 94 proc. ankietowanych inwestorów zainwestowałoby w Polsce ponownie.

Dane NBP
Według najnowszych obliczeń NBP napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych w tym roku wynosi 3,57 mld USD, przekraczając już wynik podany przez GUS i NBP za cały 2012 r.  


Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.