Polska 14. gospodarką na świecie

Polska 14. gospodarką na świecie

Brief for Poland / Aktualności

W ciągu najbliższych dwóch lat Polska będzie czwartą w Europie i 14. na świecie najbardziej atrakcyjną gospodarką. Takie wnioski płyną ze Światowego Raportu Inwestycyjnego UNCTAD 2013.

-

W corocznej ankiecie UNCTAD, pytającej inwestorów o najbardziej atrakcyjne kraje do inwestowania w latach 2013-2015, Polska znalazła się na czwartym miejscu w Europie i na czternastym na świecie.

Polska utrzymuje stosunkowo konkurencyjną pozycję na inwestycyjnej mapie świata i Europy także według innych badań.

Raportu Ernst & Young Polska
Według najnowszego raportu Ernst & Young Polska jest liderem wzrostu inwestycji w Europie. W 2012 r. odnotowała najwyższy wśród krajów europejskich przyrost liczby projektów inwestycyjnych (o 22 proc. więcej niż w 2011) - Europa zanotowała spadek o 2,8 proc.

W ubiegłym roku bezpośrednie inwestycje zagraniczne stworzyły w Polsce o 67 proc. miejsc pracy więcej niż rok wcześniej; wynik całej Europy to +8 proc.

Sama liczba nowych miejsc pracy (13 111) stawia Polskę na trzecim miejscu na kontynencie za Wielką Brytanią i Rosją. Inwestycje lokowane w Polsce należą do pracochłonnych - jeden projekt tworzy średnio 88,6 miejsc pracy, co daje Polsce trzeci wynik w Europie.

Raport uplasował też Polskę na 1. miejscu w regionie Europy Środkowej i Wschodniej pod względem konkurencyjności inwestycyjnej.

FDI Report 2013
FDI Intelligence (grupa Financial Times) w raporcie FDI Report 2013 wskazuje, że liczba projektów greenfield w Polsce wzrosła w 2012 r. o 5 proc. Wśród państw europejskich oprócz Polski tylko Hiszpania zanotowała przyrost.

Rankingu Polsko-Niemieckiej Izby Handlowej
Po raz pierwszy od 2006 r., po siedmiu latach nieprzerwanej hegemonii Republiki Czeskiej, Polska zajęła pierwsze miejsce w rankingu Polsko-Niemieckiej Izby Handlowej nt. atrakcyjności inwestycyjnej wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wyniki raportu przedstawiają Polskę jako najbardziej atrakcyjny kraj dla niemieckich inwestorów w całej Europie Środkowo-Wschodniej. 94 proc. ankietowanych inwestorów zainwestowałoby w Polsce ponownie.

Dane NBP
Według najnowszych obliczeń NBP napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych w tym roku wynosi 3,57 mld USD, przekraczając już wynik podany przez GUS i NBP za cały 2012 r.  


Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.