Wideo na Instagramie – wskazówki dla marketingowców

Wideo na Instagramie – wskazówki dla marketingowców

Brief.pl / Technologie

Kilka dni temu Instagram, do tej pory oparty na edytowaniu i publikacji zdjęć ze smartfona, ogłosił wprowadzenie nowej funkcji. To możliwość nakładania filtrów na krótkie 15-sekundowe filmy i publikowania ich w profilu użytkownika. Czy to coś zmieni w pracy marketingowców?

-

W ciągu 24 godzin od wprowadzenia nowej opcji użytkownicy Instagrama wgrali 5 milionów filmów, co wskazuje na niewątpliwie duży potencjał nowego rozwiązania.

Podczas gdy internauci toczą dyskusje, czy video na Instagramie zagrozi pozycji serwisu Vine, którego właścicielem jest twórca Twittera, warto skupić się na innym aspekcie - czy nowa funkcja Instagrama zmieni coś dla marketingowców?

News dotyczący zmian w aplikacji Instagram zbiegł się w czasie z pogłoskami dotyczącymi reklam video w newsfeedzie na Facebooku, które mają się pojawić testowo jesienią tego roku (na razie w USA). Choć brak oficjalnie potwierdzonych szczegółów, w plotkach dominują dwa wątki: video na Facebooku ma odtwarzać się automatycznie (!) i – podobnie jak video na Instagramie – ma trwać 15 sekund.

Nowy format przypomina więc spot telewizyjny – i tym samym otworzy reklamodawcom nowe możliwości. Już wkrótce może się okazać, że reklama telewizyjna wykorzystana 1:1 w kampanii na Facebooku i Instagramie pozwoli znacząco zwiększyć zasięg działań i poszerzyć go o miliony internautów.

Precyzyjne targetowanie na Facebooku, pozwalające na wyświetlanie video-reklamy pieluszek wyłącznie młodym mamom, przełoży się na atrakcyjną dla firm efektywność kosztową. Użytkownicy zostaną zaangażowani w konsumowanie nowych treści od marek – bez konieczności generowania nowych materiałów, tworzenia fan page i opracowywania planów komunikacji.

Era social TV jest bliżej, niż nam się zdawało- i ma logo Facebooka.

::

Przeczytaj także: Instagram wprowadza nagrywanie wideo

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.