Wideo na Instagramie – wskazówki dla marketingowców

Wideo na Instagramie – wskazówki dla marketingowców

Brief.pl / Technologie

Kilka dni temu Instagram, do tej pory oparty na edytowaniu i publikacji zdjęć ze smartfona, ogłosił wprowadzenie nowej funkcji. To możliwość nakładania filtrów na krótkie 15-sekundowe filmy i publikowania ich w profilu użytkownika. Czy to coś zmieni w pracy marketingowców?

-

W ciągu 24 godzin od wprowadzenia nowej opcji użytkownicy Instagrama wgrali 5 milionów filmów, co wskazuje na niewątpliwie duży potencjał nowego rozwiązania.

Podczas gdy internauci toczą dyskusje, czy video na Instagramie zagrozi pozycji serwisu Vine, którego właścicielem jest twórca Twittera, warto skupić się na innym aspekcie - czy nowa funkcja Instagrama zmieni coś dla marketingowców?

News dotyczący zmian w aplikacji Instagram zbiegł się w czasie z pogłoskami dotyczącymi reklam video w newsfeedzie na Facebooku, które mają się pojawić testowo jesienią tego roku (na razie w USA). Choć brak oficjalnie potwierdzonych szczegółów, w plotkach dominują dwa wątki: video na Facebooku ma odtwarzać się automatycznie (!) i – podobnie jak video na Instagramie – ma trwać 15 sekund.

Nowy format przypomina więc spot telewizyjny – i tym samym otworzy reklamodawcom nowe możliwości. Już wkrótce może się okazać, że reklama telewizyjna wykorzystana 1:1 w kampanii na Facebooku i Instagramie pozwoli znacząco zwiększyć zasięg działań i poszerzyć go o miliony internautów.

Precyzyjne targetowanie na Facebooku, pozwalające na wyświetlanie video-reklamy pieluszek wyłącznie młodym mamom, przełoży się na atrakcyjną dla firm efektywność kosztową. Użytkownicy zostaną zaangażowani w konsumowanie nowych treści od marek – bez konieczności generowania nowych materiałów, tworzenia fan page i opracowywania planów komunikacji.

Era social TV jest bliżej, niż nam się zdawało- i ma logo Facebooka.

::

Przeczytaj także: Instagram wprowadza nagrywanie wideo

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.