Wideo na Instagramie – wskazówki dla marketingowców

Wideo na Instagramie – wskazówki dla marketingowców

Brief.pl / Technologie

Kilka dni temu Instagram, do tej pory oparty na edytowaniu i publikacji zdjęć ze smartfona, ogłosił wprowadzenie nowej funkcji. To możliwość nakładania filtrów na krótkie 15-sekundowe filmy i publikowania ich w profilu użytkownika. Czy to coś zmieni w pracy marketingowców?

-

W ciągu 24 godzin od wprowadzenia nowej opcji użytkownicy Instagrama wgrali 5 milionów filmów, co wskazuje na niewątpliwie duży potencjał nowego rozwiązania.

Podczas gdy internauci toczą dyskusje, czy video na Instagramie zagrozi pozycji serwisu Vine, którego właścicielem jest twórca Twittera, warto skupić się na innym aspekcie - czy nowa funkcja Instagrama zmieni coś dla marketingowców?

News dotyczący zmian w aplikacji Instagram zbiegł się w czasie z pogłoskami dotyczącymi reklam video w newsfeedzie na Facebooku, które mają się pojawić testowo jesienią tego roku (na razie w USA). Choć brak oficjalnie potwierdzonych szczegółów, w plotkach dominują dwa wątki: video na Facebooku ma odtwarzać się automatycznie (!) i – podobnie jak video na Instagramie – ma trwać 15 sekund.

Nowy format przypomina więc spot telewizyjny – i tym samym otworzy reklamodawcom nowe możliwości. Już wkrótce może się okazać, że reklama telewizyjna wykorzystana 1:1 w kampanii na Facebooku i Instagramie pozwoli znacząco zwiększyć zasięg działań i poszerzyć go o miliony internautów.

Precyzyjne targetowanie na Facebooku, pozwalające na wyświetlanie video-reklamy pieluszek wyłącznie młodym mamom, przełoży się na atrakcyjną dla firm efektywność kosztową. Użytkownicy zostaną zaangażowani w konsumowanie nowych treści od marek – bez konieczności generowania nowych materiałów, tworzenia fan page i opracowywania planów komunikacji.

Era social TV jest bliżej, niż nam się zdawało- i ma logo Facebooka.

::

Przeczytaj także: Instagram wprowadza nagrywanie wideo

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.