Kto zarabia najlepiej?

 Kto zarabia najlepiej?

Brief.pl / Wiedza

Na których stanowiskach w branży komunikacji marketingowej można zarobić najwięcej?

-

Według badania „Raport o wynagrodzeniach SAR 2013” wzrost płac w agencjach reklamowych pomiędzy rokiem 2012 i 2013 dotyczy 25 proc. stanowisk zaś obniżenie lub stagnacja płac 75 proc. stanowisk. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Idea! Management Consulting na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Objęło wynagrodzenia oraz stawki godzinowe pracowników agencji reklamowych, domów mediowych oraz po raz pierwszy – agencji evetowych, zrzeszonych w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

Zmiany wynagrodzeń

Tegoroczne badanie określa rynkowe poziomy płac dla 70 stanowisk w agencjach reklamowych, 45 w domach mediowych oraz 18 dla stanowisk w agencjach eventowych. Wynika z niego, że przeciętne wynagrodzenia w agencjach reklamowych, jak i w domach mediowych utrzymują się na stałym poziomie.

Spośród 96 stanowisk objętych analizą porównawczą w różnych typach firm sektora komunikacji marketingowej, 41 z nich osiąga zarobki o wartości średniej płacy rynkowej wyższe niż przed rokiem. Z kolei niższe przeciętnie stawki zaobserwowano wśród 55 stanowisk.

Porównując wartości median, obecnych wyników badań z ubiegłorocznymi (59 stanowisk w agencjach reklamowych), można stwierdzić ogólnie, iż dla 27 stanowisk w agencjach reklamowych wynagrodzenia wzrosły, dla 4 nie zmieniły się, a rynkowe poziomy płac dla 28 stanowisk spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W grupie 37 stanowisk analizowanych w domach mediowych: dla 14 stanowisk wynagrodzenia wzrosły, dla 4 pozostały na dotychczasowej wysokości, a rynkowe poziomy płac dla 19 stanowisk spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Stosunkowo wysoka dynamika wzrostu płac (powyżej wskaźnika inflacji) charakteryzuje płace na niektórych stanowiskach typowych dla branży (np. większość stanowisk z rodziny planning i buying w domach mediowych).
    
Stawki godzinowe

Badanie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR obejmuje również oszacowanie wartości stawek cennikowych. Rozumiemy przez to pojęcie – stawkę cennikową dla danego stanowiska, prezentowaną klientom agencji reklamowej lub domu mediowego na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu – jest to wartość za godzinę pracy wyrażona netto (bez VAT) w PLN i fakturowana przez firmę – nie należy więc mylić tej wartości z płacą netto uzyskiwaną przez pracowników.

Zgodnie z wynikami badania średnio, stawki godzinowe zmieniły się na przestrzeni ostatnich miesięcy przeciętnie o około 6 proc. (spadek). Dla 7 stanowisk, aktualne stawki godzinowe wzrosły w porównaniu z rokiem 2012, dla 27 spadły, dla 7 pozostały bez zmian (analiza przeprowadzona dla median stawek rynkowych). Szczegółowe wyniki badania stawek godzinowych przedstawiono w Załączniku nr 2.

– Przeprowadzane każdego roku przez SAR badania poświęcone wynagrodzeniom i stawkom godzinowym są bardzo istotne dla całej branży, a także wszystkich reklamodawców. Oprócz mierzenia kondycji firm oraz trendów rynkowych, stanowią one doskonały punkt odniesienia dla wszystkich podmiotów działających w tym obszarze. Dzięki temu badaniu agencje mogą podejmować decyzje strategiczne odnoście swojej polityki płacowej oraz przy przygotowywaniu ofert dla klientów, a reklamodawcy z kolei zawsze łatwiej ocenić i wycenić atrakcyjność poszczególnych ofert oraz pracę swoich biznes partnerów. Coroczne badania wynagrodzeń oraz stawek godzinowych to również oznaka transparentności naszej branży oraz przestrzegania najwyższych standardów biznesowych – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Stawki godzinowe wg stanowisk (w PLN za godzinę)

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.