W social media rządzi "M jak Miłość"

W social media rządzi "M jak Miłość"

Brief.pl / Wiedza

Press-Service Monitoring Mediów zbadał, które polskie seriale goszczą najczęściej w mediach społecznościowych. Zestawienie zdominowały "M jak Miłość", "Pierwsza Miłość" oraz "Rodzinka.pl". W których serwisach społecznościowych mówi się najwięcej o serialach?

-

Niektóre seriale gromadzą przed telewizorami nawet kilkanaście milionów widzów. Każda ze stacji ma ich w swojej ramówce przynajmniej kilka. O przywiązaniu rodaków do tego typu oferty świadczy również fakt, że w maju liderem rynku stacji tematycznych dostępnych w Polsce został kanał TVP Seriale.
 
Użytkownicy internetu chętnie dzielą się również opiniami na temat ulubionych telenoweli w sieci. Z analizy wpisów i komentarzy z pięciu najpopularniejszych serwisów społecznościowych wynika, że najchętniej komentowane są seriale obyczajowe. W maju w serwisach Facebook, Twitter, Blip, YouTube i Wykop odnotowano ponad 2 tys. takich informacji. Prawie czterokrotnie mniej uwagi użytkownicy social media poświęcają serialom komediowym, a jeszcze rzadziej wypowiadają się o kolejnych odcinkach filmów kryminalnych – nieco ponad 300 wypowiedzi.
 
Najwięcej opinii można odnaleźć na Facebooku i Twitterze. W analizowanym okresie było to odpowiednio 1307 i 1282 wpisów i komentarzy. Youtube i Blip należą do rzadziej wybieranych mediów (285 i 178 informacji). Tylko 23 wypowiedzi pojawiły się w serwisie Wykop.pl.

 
Wykres 1. Top 5 seriali w najpopularniejszych serwisach społecznościowych
 
Dyskusje na temat seriali w social media zdominowały „M jak Miłość” oraz „Pierwsza Miłość”. Opinii dotyczących serialu o rodzinie Mostowiaków odnotowano w maju aż 618, a tylko 31 mniej o dziejącej się we Wrocławiu „Pierwszej Miłości”.

Prawie 380 informacji zebrała „Rodzinka.pl”. W dalszej kolejności uplasowały się „Świat według Kiepskich” (190), „Przepis na życie” (158), „Komisarz Alex” (156) i „Prawo Agaty” (151). Pierwszą dziesiątkę zamykają „Ojciec Mateusz” (149), „Ranczo” (147) oraz „Barwy szczęścia” (132).
 
Wśród wypowiedzi na temat „M jak Miłość” przeważały wpisy na Twitterze, które stanowiły 66 proc. wszystkich informacji. Blisko 23 proc. komentarzy odnotowano na Facebooku.

Użytkownicy Twittera wypowiadali się również najczęściej o „Prawie Agaty” (63 proc.) i „Przepisie na życie” (45 proc.).

Z kolei „Komisarz Alex” najwięcej emocji wzbudzał na Facebooku (81 proc. wszystkich informacji o serialu), podobnie jak „Rodzinka.pl” (61 proc.), „Świat według Kiepskich” (54 proc.), „Rancho” (50 proc.) i „Pierwsza Miłość” (44 proc.).

„Ojciec Mateusz” zebrał zbliżoną liczbę informacji na Facebooku (56) i Twitterze (54), a „Barwy szczęścia” - na Twitterze (52) i Blipie (52).
 
Bijący rekordy oglądalności biograficzny serial „Anna German” dorobił się w maju tylko 35 komentarzy i postów. Zainteresowaniem użytkowników serwisów społecznościowych nie cieszą się również „Klan”, „Oficerowie”, „Malanowscy i Partnerzy” oraz „W-11 Wydział Śledczy”.
 
 
Metodologia badania
W badaniu uwzględniono 30 wybranych seriali z kategorii: obyczajowe, telenowela, komediowe, paradokumentalne, fabularno-dokumentalne, kryminalne, sensacyjne i biograficzne, emitowanych w 2013 roku.
Metoda: ilościowa analiza danych
Materiał badawczy: wpisy i komentarze z monitoringu serwisów: Facebook, Twitter, Blip, YouTube i Wykop.
Zakres czasowy: maj 2013 rok
Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne
Analizowane słowa kluczowe: nazwy seriali – Ranczo, M jak Miłość, Barwy szczęścia, Na dobre i na złe, Pierwsza miłość, Na Wspólnej, Lekarze, Wszystko przed nami, Prawo Agaty, Przyjaciółki, Przepis na życie, Głęboka woda, Klan, Rodzinka.pl, Ja to mam szczęście!, Świat według Kiepskich, Piąty stadion, Dlaczego ja?, Szpital, Trudne sprawy, Ukryta prawda, Kocham. Enter, Zdrady, Malanowscy i Partnerzy, W-11 Wydział Śledczy, Na krawędzi, Ojciec Mateusz, Komisarz Alex, Oficerowie, Anna German - we wszystkich odmianach

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.