IKEA z kolejną farmą wiatrową w Polsce

IKEA z kolejną farmą wiatrową w Polsce

Brief.pl / CSR

IKEA Retail wraz z portugalską Grupą Martifer oficjalnie uruchomiły farmę wiatrową zlokalizowaną w Rymanowie w województwie podkarpackim.

-

Celem IKEA - zgodnie z wdrożoną w 2012 roku strategią People & Planet Positive - jest uzyskanie niezależności energetycznej i surowcowej, na którą składa się wytwarzanie takiej ilości energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, jaka jest zużywana w sklepach i budynkach należących do Grupy IKEA.

Budowa farmy o mocy 26 MW rozpoczęła się w listopadzie 2011 roku i trwała do kwietnia br

Obecnie spółka IKEA Retail posiada w Polsce trzy farmy wiatrowe, wszystkie zlokalizowane na Podkarpaciu. Farma w Rymanowie składa się z 13 turbin i może produkować 61 GWh energii rocznie. Dwie pozostałe farmy, zlokalizowane w okolicach miejscowości Bukowsko i Łęki, mają łączną moc 28 MW, a na ich terenie działa 14 turbin. Wszystkie trzy farmy wiatrowe mają w sumie moc 54 MW i mogą generować energię na poziomie 135 GWh rocznie, co odpowiada prawie 1/3 zużycia energii przez spółki z grupy IKEA w Polsce - włączając w to grupę przemysłową - oraz 7 proc. zużycia energii w całej Grupie IKEA na świecie w roku finansowym 2012.

- Otwarcie trzeciej farmy wiatrowej w Polsce to dla IKEA kolejny ważny krok na drodze zrównoważonego rozwoju. Inwestując w odnawialne źródła energii, możemy nie tylko przyczyniać się do redukcji emisji dwutlenku węgla, ale również do zmniejszenia zużycia paliw kopalnych w Polsce. Celem IKEA jest też stałe ograniczanie naszego wpływu na środowisko i większa dbałość o naszą planetę, aby wszystkim żyło się lepiej na co dzień. Planujemy więc kontynuować inwestycje, zarówno w energię odnawialną, jak i inne rozwiązania umożliwiające życie w sposób bardziej ekologiczny – mówi Evelyn Higler, dyrektor sieci sklepów IKEA w Polsce.

Zrównoważony rozwój jest integralną częścią działalności IKEA na całym świecie. Jedną z inicjatyw podejmowanych przez firmę jest pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych w celu redukcji emisji dwutlenku węgla pochodzącego z obiektów należących do Grupy IKEA. Oprócz farm wiatrowych IKEA w Polsce inwestuje również w kolektory słoneczne. Panele te wykorzystywane są w sklepach IKEA w Gdańsku, Krakowie i Łodzi do ogrzewania wody.

Jednocześnie sklepy w Łodzi i we Wrocławiu oraz centrum dystrybucyjne w Jarostach korzystają z gruntowych wymienników ciepła współpracujących z pompami ciepła dla celów ogrzewania i chłodzenia (klimatyzacji) obiektów. Zgodnie ze strategią People & Planet Positive, IKEA zainwestuje na całym świecie 1,5 mld euro w energię odnawialną. Obecnie firma posiada ponad 300 tys. kolektorów słonecznych, podjęła też zobowiązanie do uruchomienia i zakupu 130 turbin wiatrowych na całym świecie.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.