wp - grudzien 2016

Plakat, który wydaje dźwięki

Plakat, który wydaje dźwięki

Brief.pl / Technologie

Być może już wkrótce na rynku pojawią się nowe rodzaje plakatów. Takich, które są czymś więcej niż zwykłym wydrukiem. Oglądanie to za mało - trzeba ich dotknąć, bo tylko wtedy możemy się przekonać, jakie mają możliwości. Trapped in Suburbia - studio projektowe z Holandii, opracowało interaktywny plakat, który odtwarza muzykę - czytamy w serwisie Mashable. W jaki sposób? Pod wpływem dotyku.

-

Innowacyjny plakat pokryty jest specjalną farbą, która potrafi przewodzić prąd. Wystarczy dotknąć dwóch fragmentów pomalowanych nią powierzchni. Ma wtedy płynąć prąd, który następnie jest zamieniany na dźwięk. Więcej szczegółów można zobaczyć w filmie opublikowanym w serwisie Mashable.

Sound poster nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Jego twórcy chcieliby, aby w przyszłości stał się produktem na pograniczu sztuki i technologii.

Holenderskie studio - Trapped in Suburbia, zapowiada, że pracuje już na kolejnymi rozwiązaniami, które mają łączyć świat designu analogowego i cyfrowego.

Sound Poster, Trapped in Suburbia

Źródło: Mashable

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.