Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Brief.pl / Wiedza

Jak zachowują się kobiety w sieci, czego szukają, z jakich urządzeń najczęściej korzystają? Odpowiedzi na te pytania przynosi badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster.

-

18 czerwca w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się konferencja Web Woman Wanted 2013, poświęcona kobietom w internecie i zorganizowana przez sieci reklamowe 4 Clover i Zdrowie net, należące do IDMnet. Główną częścią programu było przedstawienie i analiza wyników autorskich badań, przeprowadzonych na potrzeby konferencji przez Instytut Badań Pollster.

Badania dotyczyły zachowań kobiet w sieci, w rozróżnieniu na dane grupy wiekowe, używane urządzenia, czas korzystania z internetu oraz rodzaj poszukiwanych informacji. Zostały przeprowadzone w maju br. metodą CAWI Real Time Sampling, czyli na podstawie wywiadu internetowego z wykorzystaniem kwestionariuszy wyświetlanych na stronach internetowych.

Poniżej przedstawiamy wybrane wnioski

– Największym zaskoczeniem były dla nas wyniki badań dotyczące kobiet w wieku 45+, które mają już ukształtowane sposoby konsumpcji treści online, stanowią coraz większy procent użytkowniczek i są coraz bardziej aktywne w sieci - mówi Anna Kaczmarska, prezes IDMnet i jedna z prelegentek

Badania wykazały, że kobiety w różnym wieku odmiennie konsumują internet i korzystają z różnych jego funkcji. Nie jest zaskoczeniem, że w porównaniu do młodszych internautek bardziej dojrzałe kobiety w wieku 45+ mniej intensywnie korzystają z internetu i skupiają swoją uwagę głównie na wyszukiwaniu informacji oraz korzystaniu z usług, takich jak bankowość elektroniczna, czy e-mail. Mniej czasu poświęcają natomiast interakcji i rozrywce.

Jednym z ciekawszych wyników była różnica w dobowym rozkładzie korzystania z poszczególnych urządzeń. Okazuje się, że internautki, posiadające kilka rodzajów urządzeń, od rana do popołudnia korzystają głównie ze smartfonów, a dopiero wieczorem zmieniają je na komputer stacjonarny lub laptopa. Kobiety posiadające tablet od późnego wieczora korzystają właśnie z tego urządzenia, najczęściej przed snem w łóżku.

Jeżeli chodzi o wybór urządzenia, to okazuje się, że komputer stacjonarny lub laptop jest najbardziej niezbędny dla kobiet w wieku 45+, natomiast najmłodsze internautki przywiązują do tych urządzeń mniejszą wagę. Najmłodsze internautki w wieku 15-24 uważają za niezbędny smartfon (55 proc.), który pod tym względem prawie dorównuje popularnością z komputerowi stacjonarnemu lub laptopowi (65 proc.).

Wyniki badania pozwoliły także na wyodrębnienie trzech grup kobiet, które odmiennie zachowują się w sieci: Kreatorek, które tworzą dużo treści w sieci i korzystają z internetu bardzo intensywnie, Konsumentek, które także intensywnie korzystają z internetu, jednak nie generują dużej ilości treści oraz Obserwatorek, które mniej intensywnie korzystają z internetu i traktują go głównie użytkowo, a nie jako formę rozrywki, czy spędzania wolnego czasu.

::

To tylko kilka wniosków z badania, jakie zostało przeprowadzone na potrzeby konferencji Web Woman Wanted 2013. Szczegółowe wyniki już wkrótce będą dostępne na stronie poświęconej konferencji: www.webwomanwanted.pl

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.