Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Brief.pl / Wiedza

Jak zachowują się kobiety w sieci, czego szukają, z jakich urządzeń najczęściej korzystają? Odpowiedzi na te pytania przynosi badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster.

-

18 czerwca w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się konferencja Web Woman Wanted 2013, poświęcona kobietom w internecie i zorganizowana przez sieci reklamowe 4 Clover i Zdrowie net, należące do IDMnet. Główną częścią programu było przedstawienie i analiza wyników autorskich badań, przeprowadzonych na potrzeby konferencji przez Instytut Badań Pollster.

Badania dotyczyły zachowań kobiet w sieci, w rozróżnieniu na dane grupy wiekowe, używane urządzenia, czas korzystania z internetu oraz rodzaj poszukiwanych informacji. Zostały przeprowadzone w maju br. metodą CAWI Real Time Sampling, czyli na podstawie wywiadu internetowego z wykorzystaniem kwestionariuszy wyświetlanych na stronach internetowych.

Poniżej przedstawiamy wybrane wnioski

– Największym zaskoczeniem były dla nas wyniki badań dotyczące kobiet w wieku 45+, które mają już ukształtowane sposoby konsumpcji treści online, stanowią coraz większy procent użytkowniczek i są coraz bardziej aktywne w sieci - mówi Anna Kaczmarska, prezes IDMnet i jedna z prelegentek

Badania wykazały, że kobiety w różnym wieku odmiennie konsumują internet i korzystają z różnych jego funkcji. Nie jest zaskoczeniem, że w porównaniu do młodszych internautek bardziej dojrzałe kobiety w wieku 45+ mniej intensywnie korzystają z internetu i skupiają swoją uwagę głównie na wyszukiwaniu informacji oraz korzystaniu z usług, takich jak bankowość elektroniczna, czy e-mail. Mniej czasu poświęcają natomiast interakcji i rozrywce.

Jednym z ciekawszych wyników była różnica w dobowym rozkładzie korzystania z poszczególnych urządzeń. Okazuje się, że internautki, posiadające kilka rodzajów urządzeń, od rana do popołudnia korzystają głównie ze smartfonów, a dopiero wieczorem zmieniają je na komputer stacjonarny lub laptopa. Kobiety posiadające tablet od późnego wieczora korzystają właśnie z tego urządzenia, najczęściej przed snem w łóżku.

Jeżeli chodzi o wybór urządzenia, to okazuje się, że komputer stacjonarny lub laptop jest najbardziej niezbędny dla kobiet w wieku 45+, natomiast najmłodsze internautki przywiązują do tych urządzeń mniejszą wagę. Najmłodsze internautki w wieku 15-24 uważają za niezbędny smartfon (55 proc.), który pod tym względem prawie dorównuje popularnością z komputerowi stacjonarnemu lub laptopowi (65 proc.).

Wyniki badania pozwoliły także na wyodrębnienie trzech grup kobiet, które odmiennie zachowują się w sieci: Kreatorek, które tworzą dużo treści w sieci i korzystają z internetu bardzo intensywnie, Konsumentek, które także intensywnie korzystają z internetu, jednak nie generują dużej ilości treści oraz Obserwatorek, które mniej intensywnie korzystają z internetu i traktują go głównie użytkowo, a nie jako formę rozrywki, czy spędzania wolnego czasu.

::

To tylko kilka wniosków z badania, jakie zostało przeprowadzone na potrzeby konferencji Web Woman Wanted 2013. Szczegółowe wyniki już wkrótce będą dostępne na stronie poświęconej konferencji: www.webwomanwanted.pl

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Kobieca strona sieci

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.