Co nowego na Facebook.com?

Co nowego na Facebook.com?

Brief.pl / Technologie

Nie jest tajemnicą, że popularność Facebooka to w dużej mierze zasługa ciągłych ulepszeń i kolejnych dodawanych funkcji. Pomimo narzekań użytkowników na nie zawsze udane zmiany - popularność Facebooka ciągle rośnie. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy pojawiły się nowe funkcjonalności. Poniżej przedstawiamy listę najważniejszych z nich.

-

Pamiętajmy, że wszelkie zmiany serwis z Menlo Park wprowadza stopniowo. Część z użytkowników może nie mieć jeszcze do nich dostępu.

Wprowadzenie hashtagów

Jest to zdecydowanie najważniejsza z wprowadzonych zmian. Więcej na jej temat pisaliśmy w jednym z wcześniejszych tekstów - "Hashtagi na #Facebooku"

Komentarza udzielił Norbert Kilen, Strategy Director, Think Kong.

Możliwość dodania własnej miniaturki do zamieszczanego linku

Do tej pory Facebook pozwalał nam na wybór miniaturki zdjęcia spośród tych dostępnych na stronie, do której prowadził link. Obecnie możemy wgrać dowolne zdjęcie. Szczególnie użyteczna funkcja dla osób prowadzących fanpage.

Sortowanie komentarzy

Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą w szybszy i wygodniejszy sposób przeglądać komentarze. Zmiana ta wpisuje się w ogólny trend zmian na Facebooku, który ma za zadanie zwiększyć intuicyjność korzystania z serwisu.

komentarze na facebooku

 

Sortowanie komentarzy jest również dostępne we wtyczce, która umożliwia komentowanie za pośrednictwem profilu facebookowego na zewnętrznych stronach.

komentarze na facebooku

Komentowanie za pomocą zdjęć

Ta nowość raczej nie wzbudzi kontrowersji wśród użytkowników. Wręcz przeciwnie! Teraz, aby zamieścić w komentarzu zdjęcie, nie trzeba go umieszczać w internecie i generować do niego linku, który zamieszczony w komentarzach pokazywał tylko miniaturkę zdjęcia.

Zdjęcie do komentarza dodajemy za pomocą dobrze znanej ikonki aparatu, która wyświetla się w pasku komentarza.

komentarz na facebooku

Nowe statystyki fanpage’y

Bardzo dużo zmian szykuje się w panelu statystyk dla fanpage’y. Po pierwsze wskaźnik “ludzie, którzy o tym mówią” (PTAT, people talking about that) zostanie rozbity na dokładniejsze dane, takie jak: liczba polubień strony, polubień treści, komentarzy czy udostępnień.

W zasięgu wpisów używamy określenia “wiralowość”. W nowym panelu ten wskaźnik otrzyma nową nazwę - “engagement rate”.

Ułatwieniem dla osób prowadzących fanpage jest nowy wygląd podsumowania zasięgu i zaangażowania dla poszczególnych postów.

statystyki na facebooku

Dane demograficzne nie tylko będą wskazywały na konkretnych fanów, którzy mieli okazję zapoznać się z treścią fanpage'a, ale również wskaże dane demograficzne tych, którzy najmocniej się angażowali.

Miejmy nadzieję, że zmiany wprowadzone w statystykach polepszą jakość treści, które są zamieszczane na fanpage’ach.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.