Zwycięzcy Virgin Academy

Zwycięzcy Virgin Academy

Brief.pl / Inspiracje

19 czerwca br. ogłoszono zwycięzcę edukacyjnego programu wspierania przedsiębiorczości Polaków Virgin Academy. Został nim nowatorski projekt Migam.pl autorstwa Przemysława Kuśmierka i Sławomira Łuczywka, którzy otrzymali od Virgin Mobile Polska czek o wartości 100 tys. zł. na rozwój projektu.

-

Program był realizowany przez operatora komórkowego Virgin Mobile Polska od października 2012 r. do czerwca 2013 r. 

- W imieniu jury programu Virgin Academy gratuluję sukcesu autorom zwycięskiego projektu Migam.pl, który w nowatorski sposób ułatwić ma komunikację na linii słyszący - głuchy i wykorzystujący nowoczesne technologie komunikacyjne oraz życzę im jego szybkiej i skutecznej finalizacji – powiedział podczas wręczenia nagrody Tomasz Gniewek, dyrektor zarządzający Virgin Mobile Polska.

Projekt Migam.pl przygotowuje unikalny w Polsce system rozpoznawania znaków języka migowego, który ma ułatwić komunikację z osobami niesłyszącymi. Nowatorskie rozwiązanie komunikacyjne Migam.pl ma korzystać z kamer Kinect i rozpoznawać znaki języka migowego. Automatyczny translator migowy ma być dostępny dla użytkowników zarówno komputerów, tabletów czy smartfonów.

Grono pasjonatów skupionych w Migam.pl już od kilku lat specjalizuje się w komunikacji przeznaczonej dla osób niesłyszących i dotychczas stworzył m.in.:

- Słownik języka migowego – Migam.pl;
- Aplikację rozpoznającą zdjęcia i wyświetlającą tłumaczenia w języku migowym;
- Aplikację na platformie Microsoft Windows8 z e-learningiem oraz Geo-lokalizacją (miejsca przyjazne niesłyszącym);

Do grona klientów projektu Migam.pl należała m.in. Kancelaria Prezydenta RP, dla której to tłumaczona była na język migowy zawartość serwisu www.prezydent.pl Prace nad projektem translatora migowego wspierane są także przez Microsoft i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pomysłodawcy Migam.pl od kilkunastu miesięcy starali się pozyskać środki na finansowanie projektu, który może znacząco podwyższyć jakość życia dla osób niesłyszących w naszym kraju, ponad 475 tysięcy Polaków.

Projekt realizowany jest przez 10 osobowy zespół, w skład któregowchodzą programiści, graficy, tłumacze języka migowego oraz osoby niesłyszące. Autorom projektu Migam.pl przyświeca hasło: “System Has Global Potential to Make Life Easier for the Deaf Community”, do którego realizacji przyczyni się obecnie nagroda 100.000 złotych w programie Virgin Academy. Więcej informacji na: www.migam.pl

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zostaliśmy zwycięzcami Virgin Academy, gdyż nagroda stu tysięcy złotych wydatnie przyczyni się do szybszej realizacji naszego projektu stworzenia automatycznego translatora języka migowego, w tym np. na zakup promptera oraz sprzętu graficznego – mówi Sławomir Łuczywek, dyrektor Migam.pl – Bardzo cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tak wyjątkowym programie jak Virgin Academy, bo dopomógł on nam także w opracowaniu biznes-planu i pozytywnie wpłynął na naszą wizję dalszej skutecznej realizacji projektu Migam.pl – dodał Przemysław Kuśmierek, szef Migam.pl.

Prezentacje filmowe projektów czterech finalistów Virgin Academy są już dostępne w portalu YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=ZwhUESrcOKI – Migam.pl

http://www.youtube.com/watch?v=q83ief70IJ0 – Bat-Box / Nietoperek

http://www.youtube.com/watch?v=T6j6BDOje0I – La Mare

http://www.youtube.com/watch?v=EGM_q2hdeZQ – No Drama

Więcej informacji o programie: www.VirginAcademy.pl

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?