wp - grudzien 2016

Zachodniopomorskie zmienia się w Pomorze Zachodnie

Zachodniopomorskie zmienia się w Pomorze Zachodnie

Brief for Poland / Aktualności

Zaktualizowana w tym roku strategia marki województwa zachodniopomorskiego zmienia trzy podstawowe założenia: grupę użytkowników, logo oraz nazwę marki.

-

W odróżnieniu od dotychczas obowiązującej koncepcji pozycjonowania nowa strategia uwzględnia również inwestorów jako najważniejszych użytkowników marki. Na poziomie leksykalnym powrócono do nazwy zwyczajowej regionu, czyli Pomorza Zachodniego. Jak wykazały badania, nowa nazwa marki jest łatwiejsza do zapamiętania, pozwala na dosłowne tłumaczenie i ułatwia lokalizację regionu na mapie.

Idea odświeżonej marki ma sprowadzać się do "Naturalnego rozwoju", który odczytany być może jako rozwój zrównoważony, oczekiwany i bazujący na walorach środowiska naturalnego. W duchu nowej koncepcji pozycjonowania marki zbudowane zostało nowe logo i nowy system identyfikacji wizualnej bazujący na symbolu tzw. „okejki”. Zgodnie z ideą ewolucji i naturalnego rozwoju nowy znak powstał w wyniku transformacji starego logo zachowując lekko zmodyfikowaną dominantę kolorystyczną.

Całość prac analitycznych, strategicznych i projektowych zrealizował Dom Marki Max von Jastrov. Łączny koszt całego przedsięwzięcia to 239.000 zł brutto. Pozostałe dwie oferty w przetargu przedstawiły: Brand Nature Access (oferta wysokości 780 000 zł brutto) oraz Konsorcjum synergia – Czarny Tulipan Konrad Weglewski (oferta wysokości 584 865 zł brutto).

Przeczytaj także: Zachodniopomorskie pokazało nowe logo

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.