wp - grudzien 2016

Czego oczekujemy od mobilnych technologii?

Czego oczekujemy od mobilnych technologii?

Brief.pl / Wiedza

Firma First Data, właściciel marki Polcard, przeprowadziła badania dotyczące oczekiwań konsumentów wobec nowych technologii. Wynika z nich, że instytucje finansowe i punkty handlowo-usługowe łączy jedno - klient, który oczekuje prostych i intuicyjnych rozwiązań mobilnych. Oferta powinna być spersonalizowana i odpowiadać na jego konkretne potrzeby.

-

Cel badań

Celem badań było zebranie informacji o tym, jak zmienia się poziom wiedzy wśród konsumentów, a co za tym idzie ich postawy i zachowania, gdy kupują, płacą i zarządzają swoimi finansami. Badania przeprowadzono w 10 krajach (Brazylii, na Bliskim Wschodzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Meksyku, Polsce, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA) za pośrednictwem internetu, na grupie prawie 4 000 konsumentów - posiadaczy kart debetowych i/lub kredytowych. 

Wnioski z sondażu

Po pierwsze, wśród globalnej populacji konsumenci oczekują wygodnych rozwiązań technologicznych - łatwych i przyjaznych w użyciu. Po drugie, chcą być traktowani wyjątkowo i otrzymywać spersonalizowane oferty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. Po trzecie, konsumenci chcą dzielić się doświadczeniami i informacjami na temat produktów i usług finansowych z innymi użytkownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych. 

Wygoda i kontrola

Połączenie kanałów online i offline powoduje, że płatności i usługi finansowe mogą być bardziej intuicyjne i łatwiejsze w użyciu. Konsumenci czekają na technologię, która spełni te obietnice. 

- Ponad połowa globalnej populacji chce używać technologii łatwej w obsłudze. Największy procent takich odpowiedzi zanotowano w Brazylii, Chinach i na Bliskim Wschodzie. 

- Trzy czwarte (71 proc.) oczekuje dostępu do swoich kont w czasie rzeczywistym, by móc swobodnie zarządzać swoimi finansami z każdego miejsca na świecie. Aż 76 proc. entuzjastów takiego rozwiązania to mieszkańcy USA. 

- Prawie połowa respondentów zrezygnuje z używania technologii lub aplikacji, jeśli nie będzie ona intuicyjna i łatwa w użyciu. 

Oferta szyta na miarę

Konsumenci zdają sobie sprawę, jak dużo informacji o nich gromadzą firmy, z których usług korzystają - dlatego oczekują, że ich potrzeby będą dobrze rozpoznane.

- Niemal połowa konsumentów chciałaby, aby firmy ulepszyły proces personalizacji ofert i promocji, w USA odsetek ten sięga aż 85 proc. 

- 58 proc. konsumentów uważa, że banki konstruując ofertę powinny w większym stopniu uwzględniać indywidualne potrzeby klientów. 

Media społecznościowe

Technologia zmieniła sposób komunikacji pomiędzy firmami a konsumentami: w miejsce monologu pojawił się dialog, w tym komunikacja inicjowana przez klienta. Dzięki portalom społecznościowym i innym formom internetowej aktywności, konsumenci mogą wpływać na otoczenie znacznie bardziej niż kiedyś. 

- Połowa badanych dzieli się w sieci opiniami na temat produktów. Odsetek ten jest najwyższy w Indiach (70 proc.) i w Niemczech (60 proc.). 

- Ponad połowa konsumentów zanim dokona zakupu szuka porady w mediach społecznościowych. W Chinach i Indiach odsetek ten jest najwyższy i wynosi 80 proc. 

- Prawie połowa pytanych chętniej wybiera firmy, które umiejętnie wykorzystują najnowsze technologie i media społecznościowe. 

- Kiedy mówimy o zmieniających się oczekiwaniach konsumentów, tak naprawdę mówimy o potrzebie wyższego standardu usług - przyjaznych użytkownikowi. Konsument chce być w centrum tego nowego systemu - mówi Larry Drury, chief marketing officer w First Data. - Popularyzacja smartfonów spowodowała zmianę nawyków konsumentów na całym świecie. Zrozumienie roli urządzeń mobilnych jest kluczem do sukcesu w biznesie - dodaje Larry Drury. 

O badaniu

Ankieterzy przeprowadzili badania jakościowe połączone z wywiadami wśród osób powyżej 18 roku życia, które korzystają z usług instytucji finansowych. Dodatkowo, dedykowana grupa respondentów brała udział w dwutygodniowym panelu dyskusyjnym online. Konkluzje oparte są na wynikach dwóch etapów badań przeprowadzonych w USA w 2012 roku. Połączeniu różnych metod badawczych rozłożonych w czasie daje kompleksowy obraz szybko zmieniających się postaw i zachowań konsumentów.

Szczegółowe dane dla Polski mają być dostępne we wrześniu br.

Mobilne technologie

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.