Polacy boją się być offline

Polacy boją się być offline

Brief.pl / Wiedza

Co miesiąc Polacy robią blisko 2 miliardy zdjęć. Aż 10 proc. z nich jest udostępnianych w 60 sekund od zrobienia. Kolejne 64 proc. naszych rodaków umieszcza w sieci zrobione przez siebie zdjęcia w ciągu tygodnia od ich wykonania. Według firmy Samsung, świadczy to o tym, że zapadliśmy na „lęk przed byciem offline”.

-

- Celem przeprowadzonego przez Samsung badania, którym objęto 3000 osób, było rozpoznanie dominujących trendów w dziedzinie robienia i udostępniania zdjęć. Jak pokazują wyniki, także Polacy uwielbiają dzielić się swoim życiem za pośrednictwem fotografii udostępnianych online – mówi Olaf Krynicki z Samsung Electronics Polska.

Ankietowani przyznają, że odczuwają potrzebę udostępnienia swoich zdjęć w serwisach społecznościowych w ciągu minuty od ich zrobienia. Kolejne 64 proc. naszych rodaków umieszcza w sieci zrobione przez siebie zdjęcia w ciągu tygodnia od ich wykonania. Co trzeci przyznaje także, że motywacją do zrobienia zdjęć jest chęć pokazania ich w internecie.

Samsung jest zdania, że obecnie cierpimy na FOLO (skrót od angielskiego zwrotu „fear of living offline”, czyli lęk przed byciem offline), które zastąpiło FOMO („fear of missing out” – lęk przed przegapieniem).

Chętnie fotografujemy... siebie
Według statystycznego ankietowanego z grupy wiekowej 18-24, najwdzięczniejszym obiektem do sfotografowania jest on sam. Autora pozującego w pojedynkę zobaczymy na 31,3 proc. fotografii zrobionych przez osoby w tym wieku. Kobiety robią łącznie więcej „autofotek” niż mężczyźni.

Jednym z wniosków jest to, że Polki znacznie częściej wyrażają uczucia wobec swoich czworonożnych przyjaciół i robią im blisko dwukrotnie więcej zdjęć (11 proc.) niż Polacy (6 proc.).

Facebook zastąpił albumy
Jednocześnie im więcej zdjęć udostępniamy online, tym bardziej oczywiste staje się wymieranie albumów ze zdjęciami – jedynie co trzeci ankietowany w dalszym ciągu korzysta z tej formy przechowywania swoich wspomnień, podczas gdy 63 proc. respondentów woli przechowywać swoje zdjęcia na Facebooku.

Młodsze pokolenie w jeszcze mniejszym stopniu korzysta z tradycyjnych form gromadzenia fotografii. Zaledwie 20 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat kiedykolwiek korzystało z albumu. Co ciekawe, ich śladem idą także osoby starsze – na Facebooku swoje zdjęcia umieszcza prawie połowa (49 proc.) ankietowanych z grupy 55+.

Mimo tak wielkiej chęci dzielenia się zdjęciami, znaczna ich część nigdy nie opuszcza aparatu. Część respondentów uważa, że przesyłanie zdjęć jest czynnością czasochłonną i skomplikowaną, w wyniku czego 22 proc. fotografii nigdy nie trafia do internetu.

Co kraj to obyczaj
Badanie, które objęło także Francję, Hiszpanię, Niemcy, Włochy i Polskę, pokazało kilka ciekawych różnic pomiędzy poszczególnymi krajami. Jedna z nich dotyczy pozy, jaką przyjmuje osoba fotografowana. Francuzi pozostają wierni swojemu wizerunkowi flirciarzy – co czwarty z nich patrzy w obiektyw zuchwale puszczając oko; 27 proc. Włochów przybiera pozę znaną jako „jazz hands” (ręce uniesione i lekko zgięte, palce wyprostowane, dłonie zwrócone w stronę aparatu); 35 proc. Polaków i 31 proc. Niemców wskazuje palcem na obiektyw; 29 proc. Hiszpanów wydyma usta, a 23 proc. beztroskich Brytyjczyków unosi w górę kciuk.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.