wp - grudzien 2016

Facebook ma kolejny milion reklamodawców

Facebook ma kolejny milion reklamodawców

Brief.pl / Technologie

Facebook ogłosił, że o jeden milion wzrosła liczba reklamodawców, definiowanych jako aktywnych w ciągu ostatnich 28 dni. Wskazuje to na rosnącą rolę serwisu w strategiach marketingowych - zarówno mniejszych, jak i większych firm.

-

- Facebook umożliwia firmom różnej wielkości komunikację na skalę, która nie była wcześniej możliwa. To niezwykłe, że ponad miliard ludzi jest połączonych za pośrednictwem jednej platformy. A to dopiero początek - mówi przedstawicielka FB - Carolyn Everson, VP global marketing solutions, która gościła w Polsce w zeszłym tygodniu.

Poniżej prezentujemy wybrane dane dotyczące europejskiego rynku reklamy na Facebooku: 

- 1,2 mld połączeń między użytkownikami a małymi firmami w UE (do 1 kwietnia 2013 roku) 

- W ciągu tygodnia 270 mln użytkowników odwiedziło strony małych firm na Facebooku (średnia dla tygodnia z okresu 1 marca - 28 marca 2013) 

- W ciągu tygodnia użytkownicy zostawili 8 mln komentarzy na stronach małych firm na Facebooku (średnia dla tygodnia z okresu 1 marca - 28 marca 2013) 

- 61% aktywnych użytkowników Facebooka* w UE jest połączonych ze stronami małych firm na Facebooku (dane z 31 marca 2013) 

Carolyn Everson uważa, że Facebook sprawi, że świat będzie bardziej otwarty i lepiej połączony. - A dla reklamodawców i specjalistów od marketingu wartość naszej propozycji jest prosta: Facebook to miejsce, gdzie są ludzie, którzy są dla nas ważni, miejsce, gdzie każdego dnia i bez względu na to, gdzie się znajdują, odkrywają, co jest dla nich ważne - dodaje. - Specjaliści od marketingu pracujący dla firm różnej wielkości i reprezentujących różne branże określają, co jest ważne dla 1,1 miliarda naszych użytkowników, a nasi pracownicy współpracują z różnymi typami firm, by zapewnić, że ich najważniejsze komunikaty i wartości są eksponowane we właściwy sposób - wyjaśnia Everson. 

* użytkownicy aktywni w ciągu ostatnich 28 dni

 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.