Czy grozi nam cyberwojna?

Czy grozi nam cyberwojna?

Brief.pl / Technologie

Rządy USA i Rosji postanowiły wrócić do korzystania ze znanej z czasów Zimnej Wojny gorącej linii - czytamy w serwisie theverge.com. Słynny "czerwony telefon", który kiedyś łączył Moskwę i Waszyngton, ma teraz pomóc w zapobieganiu konfliktom w cyberprzestrzeni. Taka decyzja zapadła w trakcie zakończonego 18 czerwca szczytu najbardziej wpływowych państw - G8, który tym razem odbył się w Irlandii Północnej.

-

Intensywny rozwój technologii internetowych sprawia, że pojawiają się nowe zagrożenia. Takie, jak chociażby - przeprowadzane z wielu komputerów jednocześnie - ataki DDoS. Celem są często niewygodni konkurenci, media czy instytucje finansowe. To tylko jeden z przykładów, bo zagrożeń jest znacznie więcej. Popularyzacja urządzeń mobilnych - smartfonów i tabletów - oraz korzystanie z przenośnych pamięci USB także może zwiększać naszą podatność na przypadkowe zainstalowanie szkodliwego oprogramowania. Mało tego - hakerzy mogą sprawić, że nasze urządzenie stanie się częścią grupy tzw. zombie. To zarażone wirusami komputery, które czasami są wykorzystywane w masowych cyberatakach. 

Reaktywowana gorąca linia ma umożliwić USA i Rosji regularną wymianę informacji na temat ataków hakerskich i innych cyberprzestępstw. W komunikację między dwoma państwami zaangażowane jest amerykańskie centrum NRRC (Nuclear Risk Reduction Center), do którego spływają informacje o zagrożeniach. NRRC funkcjonuje przez całą dobę i ściśle współpracuje ze swoim odpowiednikiem w Rosji. Dane mają być przekazywane zarówno drogą elektroniczną jak i przez bezpośrednie połączenie telefoniczne. Pozwoli to zorientować się, gdzie aktualne może kryć się cyberzagrożenie i - jeśli dojdzie do sytuacji kryzysowej - szybko reagować

Choć cyberwojna między mocarstwami prawdopodobnie nam jeszcze nie grozi, to jednak ryzyka aktów cyberterroryzmu nie można bagatelizować. Z drugiej strony - po aferze z PRISM - nasuwa się pytanie, ile w tego rodzaju monitoringu zagrożeń jest troski o bezpieczeństwo obywateli, a ile realizowanej przy okazji komercyjnej inwigilacji. Żyjemy w erze informacji. Mówi się, że ten ma władzę, kto pozyska właściwą informację we właściwym czasie. A może ten, kto nagłośni odpowiedni temat w odpowiednim momencie?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.