Wydarzenia budują markę miejsca

Wydarzenia budują markę miejsca

Magazyn / Inspiracje

Czy można sobie wyobrazić Cannes bez festiwalu filmowego albo Poznań bez Festiwalu Malta? Znane wydarzenia wpisują się w tożsamość miejsc niczym zabytki, stając się ich znakiem rozpoznawczym. Wywołują pozytywne skojarzenia, ściągają turystów i napędzają lokalny biznes. To również ogromna szansa dla marketerów do niestandardowej promocji, która może przynieść długofalowe korzyści.

-

Organizacja różnego rodzaju wydarzeń – kulturalnych, sportowych czy związanych z symbolami miast i regionów ma bardzo duże znaczenie dla ich promocji. Te często są wabikiem dla turystów, którzy decydując się na odwiedzenie konkretnego miejsca, sprawdzają wcześniej aktualne wydarzenia, w których będą mogli uczestniczyć w czasie swojego pobytu. Zdarza się również, że to właśnie ten event jest głównym powodem, dla którego odwiedza się miasto. Czy jest osoba na świecie, która nie słyszała o słynnym Karnawale w Rio de Janeiro i nie chciałaby go na własne oczy zobaczyć? W tym wypadku oglądanie zabytków Rio ma drugorzędne znaczenie, liczą się rytmy samby i dobra zabawa.

Między innymi dlatego polskie miasta i regiony często decydują się na organizację wydarzeń, przy okazji których będą eksponować swoją markę, zamiast standardowej reklamy. Eventy wyzwalają u odbiorców pozytywne emocje, których nie jest w stanie wydobyć nawet najbardziej kreatywna reklama na billboardzie. Poza tym, nie każde miasto ma tyle atrakcji, co Kraków czy Wrocław, dlatego musi posiłkować się organizowaniem specjalnych wydarzeń, które zapełnią tę lukę.

To dobry kierunek, który pozytywnie przekłada się na obecność w mediach i napływ turystów. Niektóre miasta wręcz koncentrują swoją promocję wokół wydarzeń. Do nich należą np. Kazimierz Dolny i Janowiec ze swoim Festiwalem Dwa Brzegi czy Płock z festiwalami Audioriver i Reggaeland. Te eventy dają miastom nie tylko regularną obecność w ogólnopolskich mediach, ale również pozwalają przyciągnąć tysiące turystów, którzy cieszą lokalnych przedsiębiorców. Wpływy przekraczają natomiast wielokrotnie wydatki na ich organizację  i promocję.

::

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w czerwcowym wydaniu "Briefu" (nr 164/2013).

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.