Wydarzenia budują markę miejsca

Wydarzenia budują markę miejsca

Magazyn / Inspiracje

Czy można sobie wyobrazić Cannes bez festiwalu filmowego albo Poznań bez Festiwalu Malta? Znane wydarzenia wpisują się w tożsamość miejsc niczym zabytki, stając się ich znakiem rozpoznawczym. Wywołują pozytywne skojarzenia, ściągają turystów i napędzają lokalny biznes. To również ogromna szansa dla marketerów do niestandardowej promocji, która może przynieść długofalowe korzyści.

-

Organizacja różnego rodzaju wydarzeń – kulturalnych, sportowych czy związanych z symbolami miast i regionów ma bardzo duże znaczenie dla ich promocji. Te często są wabikiem dla turystów, którzy decydując się na odwiedzenie konkretnego miejsca, sprawdzają wcześniej aktualne wydarzenia, w których będą mogli uczestniczyć w czasie swojego pobytu. Zdarza się również, że to właśnie ten event jest głównym powodem, dla którego odwiedza się miasto. Czy jest osoba na świecie, która nie słyszała o słynnym Karnawale w Rio de Janeiro i nie chciałaby go na własne oczy zobaczyć? W tym wypadku oglądanie zabytków Rio ma drugorzędne znaczenie, liczą się rytmy samby i dobra zabawa.

Między innymi dlatego polskie miasta i regiony często decydują się na organizację wydarzeń, przy okazji których będą eksponować swoją markę, zamiast standardowej reklamy. Eventy wyzwalają u odbiorców pozytywne emocje, których nie jest w stanie wydobyć nawet najbardziej kreatywna reklama na billboardzie. Poza tym, nie każde miasto ma tyle atrakcji, co Kraków czy Wrocław, dlatego musi posiłkować się organizowaniem specjalnych wydarzeń, które zapełnią tę lukę.

To dobry kierunek, który pozytywnie przekłada się na obecność w mediach i napływ turystów. Niektóre miasta wręcz koncentrują swoją promocję wokół wydarzeń. Do nich należą np. Kazimierz Dolny i Janowiec ze swoim Festiwalem Dwa Brzegi czy Płock z festiwalami Audioriver i Reggaeland. Te eventy dają miastom nie tylko regularną obecność w ogólnopolskich mediach, ale również pozwalają przyciągnąć tysiące turystów, którzy cieszą lokalnych przedsiębiorców. Wpływy przekraczają natomiast wielokrotnie wydatki na ich organizację  i promocję.

::

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w czerwcowym wydaniu "Briefu" (nr 164/2013).

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?