Nivea najbardziej cenioną marką w Europie

Nivea najbardziej cenioną marką w Europie

Brief.pl / Aktualności

Największym zaufaniem Europejczyków cieszą się marki: Nivea, Visa, Canon, Nokia, Hewlett-Packard, Ariel i Kellogg’s. Natomiast Polacy najbardziej ufają PKO BP, PZU, PKN Orlen i Itace - takie wnioski płyną z badania European Trusted Brands.

-

W badaniu European Trusted Brands przeprowadzonym przez Reader’s Digest po raz 13. zapytano Europejczyków o to, które marki darzą największym zaufaniem. W sondażu wzięli udział mieszkańcy 12 państw europejskich: Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Rumunii, Słowenii i Szwajcarii. Wzięło w niej udział 18 314 respondentów.

Wyniki badania pokazują, że największym zaufaniem Europejczyków cieszą się marki: Nivea (w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry), Visa (w kategorii Karta płatnicza), Canon (w kategorii Aparat fotograficzny), Nokia (w kategorii Telefon komórkowy) oraz Hewlett-Packard (w kategorii Komputer osobisty). Marka Nivea zwyciężyła we wszystkich 12 krajach biorących udział w badaniu, marka Visa – w 11, Canon – w 10, a Nokia i Hewlett-Packard − w 9, Ariel (Proszek do prania) i Kellogg’s (Płatki śniadaniowe) – 6.

Międzynarodowe marki mają silną pozycję na europejskich rynkach przede wszystkim w kategoriach związanych z nowymi technologiami – dotyczy to głównie elektroniki użytkowej, komputerów osobistych oraz kart płatniczych. Globalne marki są cenione również w branży kosmetycznej. Zaufanie to nie wynika tylko z jakości oferowanych produktów. W dzisiejszych czasach wiele innych elementów decyduje o naszym zaufaniu do marki, a wśród nich: wiarygodność marki, zrozumienie potrzeb klienta czy społeczna odpowiedzialność.

Badanie European Trusted Brands 2013 pokazuje jednocześnie, że w sektorze usług respondenci wyraźnie preferują marki krajowe. Europejczycy najbardziej ufają krajowym bankom, firmom ubezpieczeniowym, sieciom stacji benzynowych oraz biurom podróży.

W Polsce największym zaufaniem cieszą się marki PKO BP (w kategorii Bank), PZU (w kategorii Towarzystwo ubezpieczeniowe), PKN Orlen (w kategorii Stacja benzynowa) i Itaka (w kategorii Biuro podróży), podczas gdy w Niemczech za najbardziej godne zaufania uchodzą odpowiednio: Sparkasse, Allianz, Aral i TUI, a we Francji – Crédit Agricole, AXA, Total i Club Med. To efekt długoletniej obecności na rynkach oraz głęboko zakorzenionej tradycji marki, które przekładają się na wysoki poziom wiarygodności i zaufania.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.