Sponsoring stadionów w Polsce

Sponsoring stadionów w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Czy warto zostać sponsorem stadionu? Jak taka aktywność wpływa na markę sponsora i budowanie świadomości brandu? Z raportu „Sponsoring Monitor 2012/2013” ARC Rynek i Opinia wynika, że 29 proc. Polaków spotkało się z przypadkami sponsorowania stadionów sportowych w Polsce.

-

Najbardziej znanymi sponsorami obiektów sportowych są: sponsor stadionu w Gdańsku – PGE, którego wskazało 14,2 proc. oraz sponsor stadionu Legii w Warszawie – Pepsi - 13,1 proc.

- Rozpoznawalność sponsorów obiektów sportowych jest ściśle związana z tym, na ile prężnie dany obiekt sportowy jest zarządzany. Im więcej na danym obiekcie odbywa się różnego rodzaju imprez, czy to o charakterze sportowym czy kulturalnym, tym większa jest rozpoznawalność sponsorów tytularnych, gdyż są oni wymieniani przy okazji działań promocyjnych związanych z daną imprezą – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


Czy zna Pan/ Pani przypadki sponsorowania stadionów?



Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

– Kilka dni temu sponsora tytularnego pozyskał stadion w Poznaniu, który od tej pory będzie nosił nazwę INEA stadion. Być może w przyszłości i inne firmy zdecydują się na objęcie sponsoringiem dużych obiektów sportowych, w tym m.in. Stadionu Narodowego, który jest coraz częściej wykorzystywany przez organizatorów różnego rodzaju imprez, co pozwoliłoby sponsorowi tytularnemu dotrzeć do różnych grup odbiorców, nie tylko do kibiców sportowych – dodaje Czarnecki.

::

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie „Sponsoring Monitor 2012/2013” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów

kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

::

Przeczytaj także:
W 2015 roku Stadion Narodowy ma być rentowny
Mucha i Herra o przyszłości Stadionu Narodowego

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.