Sponsoring stadionów w Polsce

Sponsoring stadionów w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Czy warto zostać sponsorem stadionu? Jak taka aktywność wpływa na markę sponsora i budowanie świadomości brandu? Z raportu „Sponsoring Monitor 2012/2013” ARC Rynek i Opinia wynika, że 29 proc. Polaków spotkało się z przypadkami sponsorowania stadionów sportowych w Polsce.

-

Najbardziej znanymi sponsorami obiektów sportowych są: sponsor stadionu w Gdańsku – PGE, którego wskazało 14,2 proc. oraz sponsor stadionu Legii w Warszawie – Pepsi - 13,1 proc.

- Rozpoznawalność sponsorów obiektów sportowych jest ściśle związana z tym, na ile prężnie dany obiekt sportowy jest zarządzany. Im więcej na danym obiekcie odbywa się różnego rodzaju imprez, czy to o charakterze sportowym czy kulturalnym, tym większa jest rozpoznawalność sponsorów tytularnych, gdyż są oni wymieniani przy okazji działań promocyjnych związanych z daną imprezą – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


Czy zna Pan/ Pani przypadki sponsorowania stadionów?



Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

– Kilka dni temu sponsora tytularnego pozyskał stadion w Poznaniu, który od tej pory będzie nosił nazwę INEA stadion. Być może w przyszłości i inne firmy zdecydują się na objęcie sponsoringiem dużych obiektów sportowych, w tym m.in. Stadionu Narodowego, który jest coraz częściej wykorzystywany przez organizatorów różnego rodzaju imprez, co pozwoliłoby sponsorowi tytularnemu dotrzeć do różnych grup odbiorców, nie tylko do kibiców sportowych – dodaje Czarnecki.

::

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie „Sponsoring Monitor 2012/2013” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów

kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

::

Przeczytaj także:
W 2015 roku Stadion Narodowy ma być rentowny
Mucha i Herra o przyszłości Stadionu Narodowego

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.