wp - grudzien 2016

Sponsoring stadionów w Polsce

Sponsoring stadionów w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Czy warto zostać sponsorem stadionu? Jak taka aktywność wpływa na markę sponsora i budowanie świadomości brandu? Z raportu „Sponsoring Monitor 2012/2013” ARC Rynek i Opinia wynika, że 29 proc. Polaków spotkało się z przypadkami sponsorowania stadionów sportowych w Polsce.

-

Najbardziej znanymi sponsorami obiektów sportowych są: sponsor stadionu w Gdańsku – PGE, którego wskazało 14,2 proc. oraz sponsor stadionu Legii w Warszawie – Pepsi - 13,1 proc.

- Rozpoznawalność sponsorów obiektów sportowych jest ściśle związana z tym, na ile prężnie dany obiekt sportowy jest zarządzany. Im więcej na danym obiekcie odbywa się różnego rodzaju imprez, czy to o charakterze sportowym czy kulturalnym, tym większa jest rozpoznawalność sponsorów tytularnych, gdyż są oni wymieniani przy okazji działań promocyjnych związanych z daną imprezą – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


Czy zna Pan/ Pani przypadki sponsorowania stadionów?



Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

– Kilka dni temu sponsora tytularnego pozyskał stadion w Poznaniu, który od tej pory będzie nosił nazwę INEA stadion. Być może w przyszłości i inne firmy zdecydują się na objęcie sponsoringiem dużych obiektów sportowych, w tym m.in. Stadionu Narodowego, który jest coraz częściej wykorzystywany przez organizatorów różnego rodzaju imprez, co pozwoliłoby sponsorowi tytularnemu dotrzeć do różnych grup odbiorców, nie tylko do kibiców sportowych – dodaje Czarnecki.

::

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie „Sponsoring Monitor 2012/2013” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów

kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

::

Przeczytaj także:
W 2015 roku Stadion Narodowy ma być rentowny
Mucha i Herra o przyszłości Stadionu Narodowego

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.