Sponsoring stadionów w Polsce

Sponsoring stadionów w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Czy warto zostać sponsorem stadionu? Jak taka aktywność wpływa na markę sponsora i budowanie świadomości brandu? Z raportu „Sponsoring Monitor 2012/2013” ARC Rynek i Opinia wynika, że 29 proc. Polaków spotkało się z przypadkami sponsorowania stadionów sportowych w Polsce.

-

Najbardziej znanymi sponsorami obiektów sportowych są: sponsor stadionu w Gdańsku – PGE, którego wskazało 14,2 proc. oraz sponsor stadionu Legii w Warszawie – Pepsi - 13,1 proc.

- Rozpoznawalność sponsorów obiektów sportowych jest ściśle związana z tym, na ile prężnie dany obiekt sportowy jest zarządzany. Im więcej na danym obiekcie odbywa się różnego rodzaju imprez, czy to o charakterze sportowym czy kulturalnym, tym większa jest rozpoznawalność sponsorów tytularnych, gdyż są oni wymieniani przy okazji działań promocyjnych związanych z daną imprezą – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


Czy zna Pan/ Pani przypadki sponsorowania stadionów?



Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

– Kilka dni temu sponsora tytularnego pozyskał stadion w Poznaniu, który od tej pory będzie nosił nazwę INEA stadion. Być może w przyszłości i inne firmy zdecydują się na objęcie sponsoringiem dużych obiektów sportowych, w tym m.in. Stadionu Narodowego, który jest coraz częściej wykorzystywany przez organizatorów różnego rodzaju imprez, co pozwoliłoby sponsorowi tytularnemu dotrzeć do różnych grup odbiorców, nie tylko do kibiców sportowych – dodaje Czarnecki.

::

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie „Sponsoring Monitor 2012/2013” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów

kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

::

Przeczytaj także:
W 2015 roku Stadion Narodowy ma być rentowny
Mucha i Herra o przyszłości Stadionu Narodowego

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.