Wysokość dochodów i koszty dostawy kluczowe

Wysokość dochodów i koszty dostawy kluczowe

Brief.pl / Wiedza

Im wyższe zarobki, tym więcej zakupów w sieci – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska. Zachętą do wydawania pieniędzy przez internet byłyby też niższe koszty dostawy. Mniejsze znaczenie ma natomiast wyższa jakość oraz bezpieczeństwo.

-

Jak wynika z raportu, wyższe dochody oraz niższe ceny to główne czynniki, które zachęciłyby klientów do częstszych zakupów online w przyszłości. Aspekty jakościowe, takie, jak bezpieczeństwo czy szybkość dostawy, są z kolei mało istotne.

Zapytani o to, jakie elementy mogłyby wpłynąć na częstotliwość dokonywania zakupów online, ankietowani najczęściej wskazywali na: lepszą sytuację finansową (23 proc.), niższe ceny (20 proc.) oraz niższy koszt dostarczenia zamówionych produktów (19 proc.). Wśród najrzadziej wymienianych bodźców znalazły się natomiast: bezpieczne płatności (3 proc.), wyższa jakość produktów (2 proc.) czy nowoczesne formy płatności (1 proc.).

– Respondenci uzależniają swoje decyzje zakupowe przede wszystkim od dochodów oraz kosztów. Liczy się dla nich finansowy wymiar zachęt związanych z zakupami w sieci. To pokazuje, jak trudno wyróżniać się spośród konkurencji innymi aspektami niż cena czy szerzej, atrakcyjna finansowo oferta – komentuje prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów podyplomowych z handlu elektronicznego.

Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, zwraca z kolei uwagę na to, że płeć, wiek i wykształcenie różnicują czynniki zwiększające prawdopodobieństwo częstszych e-zakupów w przyszłości. – Decyzje zakupowe od lepszej sytuacji finansowej uzależniają częściej mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata oraz respondenci z wykształceniem średnim. Niższy koszt dostarczenia produktów jest natomiast szczególnie ważny dla kobiet, badanych w wieku 15-19 lata, a także tych z wykształceniem wyższym. Niższe ceny skłoniłby z kolei częściej mężczyzn, ankietowanych w wieku 35 plus oraz tych z wykształceniem niższym niż średnie – podsumowuje Żbikowski.

Jak pokazują wyniki, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. Raport został przygotowany w grudniu 2012 roku w oparciu o grupę 1,5 tys. internautów.

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.