wp - grudzien 2016

Ponad 30 proc. firm decyduje się na rebranding

Ponad 30 proc. firm decyduje się na rebranding

Brief.pl / Wiedza

W okresie ostatnich 5 lat więcej niż 1/3 przedsiębiorstw zdecydowała się na rebranding – takie wnioski płyną z tegorocznego badania rynku usług outsourcingowych przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Grupy OEX. Co czwarta badana firma posiada identyfikację wizualną starszą niż 10 lat. Najczęstszym powodem rebrandingu jest chęć odświeżenia marki.

-

38 proc. ankietowanych firm przyznało, że w ciągu ostatnich 5 lat podjęło działania rebrandingowe. Z badania wynika, że najczęściej na zmianę wizualizacji decydowały się branże FMCG, telekomunikacja, handel i dystrybucja oraz sektor produkcyjny.

36 proc. przebadanych firm rebranding przeprowadziło od 5 do 10 lat temu. Z kolei odsetek przedsiębiorstw, których identyfikacja wizualna jest młodsza niż 5 lat stanowi 33proc., natomiast 28 proc. respondentów przyznało, że jest ona starsza niż 10 lat. Oznacza to, że w perpektywie kolejnych lat znaczny odsetek firm może zdecydować się na rebranding.

- Proces rebrandingowy to bezsprzecznie działanie czasochłonne i wymagające dużych nakładów finansowych, jednak liczba firm, które decydują się na odświeżenie marki, z roku na rok stabilnie wzrasta. W ciągu ostatnich dwóch lat na polskim rynku obserwowaliśmy klika bardzo dużych projektów z tego zakresu, zrealizowanych m.in. przez Grupę PZU czy PKO BP. Zauważalną tendencją towarzyszącą zmianie identyfikacji wizualnej jest coraz większa rola serwisu porebrandingowego. Firmom zależy na właściwej ekspozycji marki przez długi czas po zakończeniu procesu jej zmiany – mówi Michał Zoll, prezes zarządu Galposter.

Za decyzją o rebrandingu zawsze stoją jasno określone założenia i cele biznesowe, które mają za zadanie poprawić lub wzmocnić pozycję firmy na rynku. Polskie przedsiębiorstwa chcą być kojarzone z markami nowoczesnymi i aktywnie reagującymi na potrzeby klientów. Z badania wynika, że najczęstszą przyczyną rebrandingu są kwestie wizerunkowe:

 

 :: ::

Badanie zostało zrealizowane  Ipsos na zlecenie Grupy OEX metodą CATI w październiku 2012 roku na próbie 239 osób z dużych przedsiębiorstw.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.