Tajne więzienia CIA w Polsce - kampania Amnesty

Tajne więzienia CIA w Polsce - kampania Amnesty

Brief.pl / Inspiracje

Kampania #uwolnijprawde (www.uwolnijprawde.pl), dotycząca tajnych więzień CIA w Polsce, ma być największą kampanią prowadzoną przez polski oddział Amnesty w tym roku. Jest związana z publikacją pierwszego w historii raportu Amnesty International na temat Polski.

-

Przypomnijmy, że po 11 września 2001 r. USA rozpoczęły szereg operacji w ramach tzw. "wojny z terroryzmem" - czytamy na stronie www.uwolnijprawde.pl. Jej elementem miał być program tajnych więzień CIA, tzw. "czarnych dziur", które znajdowały się m.in. w Europie. Według Amnesty International, USA nie pociągnęły sprawców tych naruszeń do odpowiedzialności, a kraje europejskie nie przeprowadziły śledztw zgodnych z międzynarodowymi standardami praw człowieka.

Jak podaje Amnesty, w latach 2002-2005 na terenie Polski znajdowały się tajne więzienia CIA, w których bezprawnie przetrzymywano i prawdopodobnie torturowano więźniów. Śledztwo w tej sprawie trwa już prawie 5 lat.

Za koncepcję kampanii #uwolnijprawde (www.uwolnijprawde.pl), opracowaną na zlecenie polskiego oddziału Amnesty, odpowiada agencja Blacklama, natomiast za jej realizację - agencja Blueberry.

Tajne więzienia CIA w kampanii Amnesty

Tajne więzienia CIA w kampanii Amnesty

 

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.