K2 dla PZU - case study

 K2 dla PZU - case study

Brief.pl / Inspiracje

Połączenie myślenie strategiczne z inżynierskim prototypowaniem zaowocowało wyróżnieniem na Festivalu Cannes Lions 2013 w kategorii Cannes Innovation.

-

Wyzwanie

K2 pracuje dla PZU od ponad trzech lat. W tym czasie obserwowaliśmy, jak rynek ubezpieczeń komunikacyjnych ulega komodytyzacji, a walka o klienta sprowadzana jest do walki cenowej. PZU jest ubezpieczycielem, który buduje wartość na obietnicy najwyższych standardów obsługi klienta.

Ubezpieczenia to jednak specyficzny biznes, bo wykorzystujesz je dopiero wtedy, gdy dzieje się coś złego. Nawet najlepsza obsługa klienta w przypadku jakiejś awarii lub wypadku jest zawsze obarczona negatywnym kontekstem. Dlatego ubezpieczyciel w kontakcie z poszkodowanym musi być perfekcyjny, musi znać odpowiadać na każde pytanie zanim ono padnie.

Podejście  

Połączyliśmy myślenie strategiczne z inżynierskim prototypowaniem. Zderzyliśmy własne umiejętności technologiczne (Mikołaj Machowczyk - head of mobile) i strategiczno-biznesowe (Bartek Załęcki - dyrektor strategii, Roman Łoziński - head of business innovations). Nie do przecenienia była również wiedza o procesach i organizacji przedstawiciela klienta (Dariusz Maciołek - kierownik zespołu mediów i e-marketingu w Grupie PZU). Stworzyliśmy kilkuetapowy proces, który nazwaliśmy Business Innovation.

 Poszukiwaliśmy możliwości biznesowych, jakie może przynieść technologia. Wzięliśmy do ręki lutownice i wtedy pojawiło się...

 Rozwiązanie

Skoro najważniejszym oczekiwaniem osoby ubezpieczonej względem ubezpieczyciela jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, to chcieliśmy sprawić, aby klienci PZU naprawdę czuli się otoczeni wyjątkową opieką. Weszliśmy w rolę poszkodowanych, aby zrozumieć, jak stresującym jest moment powstania szkody. Skupiliśmy się w pełni na skróceniu czasu potrzebnego do rozwiązania takiej sytuacji. Naszym celem było zminimalizowanie okresu reakcji ubezpieczyciela, okresu, gdy poszkodowany odczuwa dyskomfort bezsilności.

Technologia, której użyliśmy do rozwiązania naszego problemu nie jest nowa. Pomysł "connected car" został opracowany na początku lat 90. w Japonii, a od tego czasu zostały wypracowane standardy komunikacji z głównymi komputerami samochodów produkowanych na całym świecie. Dzięki spadkowi cen usług chmurowych -ang. cloud computing - i nowym możliwościom statystycznej analizy danych udało nam się stworzyć nową wartość.

Nasze urządzenie jest pod kątem technologii jak i obsługi niezwykle proste (plug-and-forget), może być zamontowane przez każdego i nie wymaga żadnych umiejętności technicznych. Każdy samochód wyprodukowany po 1996 jest wyposażony w standardowe złącze diagnostyczne umieszczone w dostępnym miejscu. To właśnie w tym miejscu podłącza się Drive.

Następnie dane ze wszystkich sensorów umieszczonych w samochodzie są zbierane przez nasze urządzenie i wysyłane za pomocą sieci komórkowej do chmury obliczeniowej. Wszystkie dane samochodu są przetwarzane i analizowane w czasie rzeczywistym, co daje nam cenny czas na reakcję, jeśli pojawią się niepokojące sygnały.

Jeśli nasz system wychwyci odchylenia od normy w pracy różnych elementów samochodu, to możemy zawiadomić naszego klienta i poprosić go, aby zatrzymał samochód w bezpiecznym miejscu. Podczas rozmowy telefonicznej poinformujemy go o podejrzeniu zagrożenia, a także natychmiast wyślemy pomoc drogową. Pracownik PZU Pomoc przed wyruszeniem do awarii zdiagnozuje na podstawie danych z Drive prawdopodobną przyczynę zagrożenia tak, aby zabrać ze sobą narzędzia i części zamienne, które pozwolą mu błyskawicznie rozwiązać problem na miejscu awarii. Po co holować samochód, jeśli można go od razu naprawić?

Dążenie

Wierzymy, że Drive może stać się integralnym elementem oferty PZU. Opracowany system będzie skalowalny i będzie umożliwiał rozwój dalszych funkcjonalności, a z każdym kolejnym podłączonym samochodem jego działanie będzie coraz precyzyjniejsze.

Być może dzięki temu lub podobnemu rozwiązaniu będziemy mogli za kilka lat powiedzieć, że PZU zmieniło rynek firm ubezpieczeniowych z likwidowania szkód na zabezpieczanie klientów przed ich wydarzeniem się. Być może dzięki właściwemu wykorzystaniu technologii kolejny rynek zostanie zredefiniowany.

Case study konceptu biznesowego przygotowanego przez K2, który został wyróżniony na Festivalu Cannes Lions 2013 w kategorii Cannes Innovation.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.