Nie wypuszczając karty z ręki

Nie wypuszczając karty z ręki

Brief.pl / Aktualności

Barbara Borgieł-Cury, dyrektor departamentu rachunków, płatności i kart w ING Banku Śląskim: Największe rynki płatności zbliżeniowych w Europie to Wielka Brytania, Polska i Turcja.

-

Dlaczego wypłaty zbliżeniowe uważają Państwo za jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań na rynku?

Transakcje wypłaty zbliżeniowej z bankomatu są każdorazowo potwierdzane PIN-em tak,  jak inne standardowe transakcje bankomatowe. Jednocześnie klient nie wypuszcza karty z ręki – nie istnieje więc ryzyko jej zapomnienia, uniemożliwiony jest też skimming karty a także nie nastąpi „połknięcie karty” w wyniku ewentualnej awarii bankomatu. Ponadto, transakcje te są przeprowadzanie w znacznie krótszym czasie niż w przypadku wypłaty tradycyjnej– wykorzystanie funkcji zbliżeniowej pozwoliło na wyeliminowanie wkładania karty do czytnika, dzięki czemu transakcja jest o ¼ szybsza – co jest wyraźnie odczuwalne przez klienta.

Obecnie transakcji w bankomacie można dokonywać zbliżeniowo w pięciuPaństwa placówkach - dlaczego akurat w tych lokalizacjach?

Aktualnie realizujemy pilotaż wypłat zbliżeniowych, systematycznie zwiększając liczbę urządzeń. Pierwsze dwa bankomaty zostały uruchomione w listopadzie ub.r. w Katowicach i w Warszawie w siedzibach centrali banku. Kolejnym krokiem w rozwoju nowej usługi było udostępnienie od 20 maja możliwości wypłaty dowolnej kwoty tak, jak w standardowym bankomacie ING. Z kolei 10 czerwca rozszerzyliśmy pilotaż bankomatów zbliżeniowych na kolejne miejscowości: oprócz Katowic i Warszawy wypłatę zbliżeniową klienci mogą realizować w Krakowie, Łodzi i Wrocławiu. W tym roku będziemy kontynuować instalację czytników zbliżeniowych w kolejnych miejscowościach. Miejsca instalacji to lokalizacje w oddziałach działających w różnych miastach, w atrakcyjnych dla klientów miejscach, głównie w galeriach handlowych.

Jakie są plany w zakresie zwiększenia liczby lokalizacji?

Do końca tego roku planujemy systematyczne uruchomianie wypłat zbliżeniowych w naszych urządzeniach – łącznie w kilkudziesięciu urządzeniach w różnych miejscowościach w Polsce.

Jak wygląda rynek płatności i wypłat zbliżeniowych na świecie? Gdzie są one najbardziej popularne i z czego to wynika?

Największe rynki płatności zbliżeniowych w Europie to Wielka Brytania, Polska i Turcja. Można domniemywać, iż wynika to głównie z umiejętności szybkiej adaptacji klientów do nowinek technologicznych. Wypłaty zbliżeniowe to nowość, więc obecnie trudno jeszcze mówić o rynku. Pionierzy na tym polu to hiszpański bank la Caixa oraz ING Bank Śląski.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.