wp - grudzien 2016

Nie wypuszczając karty z ręki

Nie wypuszczając karty z ręki

Brief.pl / Aktualności

Barbara Borgieł-Cury, dyrektor departamentu rachunków, płatności i kart w ING Banku Śląskim: Największe rynki płatności zbliżeniowych w Europie to Wielka Brytania, Polska i Turcja.

-

Dlaczego wypłaty zbliżeniowe uważają Państwo za jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań na rynku?

Transakcje wypłaty zbliżeniowej z bankomatu są każdorazowo potwierdzane PIN-em tak,  jak inne standardowe transakcje bankomatowe. Jednocześnie klient nie wypuszcza karty z ręki – nie istnieje więc ryzyko jej zapomnienia, uniemożliwiony jest też skimming karty a także nie nastąpi „połknięcie karty” w wyniku ewentualnej awarii bankomatu. Ponadto, transakcje te są przeprowadzanie w znacznie krótszym czasie niż w przypadku wypłaty tradycyjnej– wykorzystanie funkcji zbliżeniowej pozwoliło na wyeliminowanie wkładania karty do czytnika, dzięki czemu transakcja jest o ¼ szybsza – co jest wyraźnie odczuwalne przez klienta.

Obecnie transakcji w bankomacie można dokonywać zbliżeniowo w pięciuPaństwa placówkach - dlaczego akurat w tych lokalizacjach?

Aktualnie realizujemy pilotaż wypłat zbliżeniowych, systematycznie zwiększając liczbę urządzeń. Pierwsze dwa bankomaty zostały uruchomione w listopadzie ub.r. w Katowicach i w Warszawie w siedzibach centrali banku. Kolejnym krokiem w rozwoju nowej usługi było udostępnienie od 20 maja możliwości wypłaty dowolnej kwoty tak, jak w standardowym bankomacie ING. Z kolei 10 czerwca rozszerzyliśmy pilotaż bankomatów zbliżeniowych na kolejne miejscowości: oprócz Katowic i Warszawy wypłatę zbliżeniową klienci mogą realizować w Krakowie, Łodzi i Wrocławiu. W tym roku będziemy kontynuować instalację czytników zbliżeniowych w kolejnych miejscowościach. Miejsca instalacji to lokalizacje w oddziałach działających w różnych miastach, w atrakcyjnych dla klientów miejscach, głównie w galeriach handlowych.

Jakie są plany w zakresie zwiększenia liczby lokalizacji?

Do końca tego roku planujemy systematyczne uruchomianie wypłat zbliżeniowych w naszych urządzeniach – łącznie w kilkudziesięciu urządzeniach w różnych miejscowościach w Polsce.

Jak wygląda rynek płatności i wypłat zbliżeniowych na świecie? Gdzie są one najbardziej popularne i z czego to wynika?

Największe rynki płatności zbliżeniowych w Europie to Wielka Brytania, Polska i Turcja. Można domniemywać, iż wynika to głównie z umiejętności szybkiej adaptacji klientów do nowinek technologicznych. Wypłaty zbliżeniowe to nowość, więc obecnie trudno jeszcze mówić o rynku. Pionierzy na tym polu to hiszpański bank la Caixa oraz ING Bank Śląski.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.