Nie wypuszczając karty z ręki

Nie wypuszczając karty z ręki

Brief.pl / Aktualności

Barbara Borgieł-Cury, dyrektor departamentu rachunków, płatności i kart w ING Banku Śląskim: Największe rynki płatności zbliżeniowych w Europie to Wielka Brytania, Polska i Turcja.

-

Dlaczego wypłaty zbliżeniowe uważają Państwo za jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań na rynku?

Transakcje wypłaty zbliżeniowej z bankomatu są każdorazowo potwierdzane PIN-em tak,  jak inne standardowe transakcje bankomatowe. Jednocześnie klient nie wypuszcza karty z ręki – nie istnieje więc ryzyko jej zapomnienia, uniemożliwiony jest też skimming karty a także nie nastąpi „połknięcie karty” w wyniku ewentualnej awarii bankomatu. Ponadto, transakcje te są przeprowadzanie w znacznie krótszym czasie niż w przypadku wypłaty tradycyjnej– wykorzystanie funkcji zbliżeniowej pozwoliło na wyeliminowanie wkładania karty do czytnika, dzięki czemu transakcja jest o ¼ szybsza – co jest wyraźnie odczuwalne przez klienta.

Obecnie transakcji w bankomacie można dokonywać zbliżeniowo w pięciuPaństwa placówkach - dlaczego akurat w tych lokalizacjach?

Aktualnie realizujemy pilotaż wypłat zbliżeniowych, systematycznie zwiększając liczbę urządzeń. Pierwsze dwa bankomaty zostały uruchomione w listopadzie ub.r. w Katowicach i w Warszawie w siedzibach centrali banku. Kolejnym krokiem w rozwoju nowej usługi było udostępnienie od 20 maja możliwości wypłaty dowolnej kwoty tak, jak w standardowym bankomacie ING. Z kolei 10 czerwca rozszerzyliśmy pilotaż bankomatów zbliżeniowych na kolejne miejscowości: oprócz Katowic i Warszawy wypłatę zbliżeniową klienci mogą realizować w Krakowie, Łodzi i Wrocławiu. W tym roku będziemy kontynuować instalację czytników zbliżeniowych w kolejnych miejscowościach. Miejsca instalacji to lokalizacje w oddziałach działających w różnych miastach, w atrakcyjnych dla klientów miejscach, głównie w galeriach handlowych.

Jakie są plany w zakresie zwiększenia liczby lokalizacji?

Do końca tego roku planujemy systematyczne uruchomianie wypłat zbliżeniowych w naszych urządzeniach – łącznie w kilkudziesięciu urządzeniach w różnych miejscowościach w Polsce.

Jak wygląda rynek płatności i wypłat zbliżeniowych na świecie? Gdzie są one najbardziej popularne i z czego to wynika?

Największe rynki płatności zbliżeniowych w Europie to Wielka Brytania, Polska i Turcja. Można domniemywać, iż wynika to głównie z umiejętności szybkiej adaptacji klientów do nowinek technologicznych. Wypłaty zbliżeniowe to nowość, więc obecnie trudno jeszcze mówić o rynku. Pionierzy na tym polu to hiszpański bank la Caixa oraz ING Bank Śląski.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?