12. edycja Fotofestiwalu dobiega końca

12. edycja Fotofestiwalu dobiega końca

Magazyn / Patronaty

Dzisiaj ostatni dzień 12. edycji Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi, któremu patronuje magazyn "Brief". Jak informują organizatorzy, przez ostatnie dni przez Łódź przewinęły się tysiące osób zainteresowanych światem fotografii. Zarówno profesjonalistów, jak i ludzi nie związanych z branżą.

-

Na otwarciu, 6 czerwca, zjawiło się 2 500 osób. Wystawy główne w OFF Piotrkowska cieszyły się dużym zainteresowaniem, a sale wystawowe - podczas wernisaży Wieteski czy Poremby - były poddane prawdziwemu testowi pojemności. Uczestnicy warsztatów opuszczali Łódź bogatsi o nowo nabytą wiedzę. Rozdano też festiwalowe nagrody, o których pisaliśmy tydzień temu.

Przypomnijmy, że Grand Prix - 10 000 zł - zostało przyznane Karlowi Burkemu za projekt "The Harvest of Death v.2.0". Wśród pozostałych finalistów znaleźli się Ilona SzwarcNadav Kander, a także Jan Brykczyński z projektem "Boiko". Ten ostatni można było obejrzeć na Fotofestiwalu w towarzystwie, opowiadającego o swojej podróży, autora zdjęć.

Wręczono też nagrodę za Fotograficzną Publikację Roku w kategorii self-publishing i publikacji tradycyjnej. Dwie główne nagrody przyznano za album "Miejsca odległe" Sputnik Photos oraz "Brutal" autorstwa Michała Łuczaka. Były też wyróżnienia.

Jednym z ciekawszych wydarzeń było spotkanie z artystami bloku "I artist. Więcej niż amator". Spotkanie z Joanem Fontcubertą, kuratorem wystawy, laureatem The Hasselblad Award 2013 dla najbardziej wpływowego artysty i kuratora, można obejrzeć na kanale YouTube Fotofestiwalu.

Na piątek i sobotę (14-15 czerwca) przewidziano prezentacje publikacji i spotkaniami z ich autorami: Adamem Pańczukiem, Tomaszem Kiznym, Filipem ĆwikiemMoniką Szewczyk. Był to także czas na happening "Odszarzamy Wschodnią" autorstwa Olgi Ignasik oraz przegląd portfolio Napo Images.

Na końcący się właśnie weekend zaplanowano też FotoSuperMarket - bazar z gadżetami, sprzętem, wydrukami - wszystkim, co związane z fotografią. Wśród wystawców zapowiadano obecność jednego z największych w Polsce kolekcjonerów starych aparatów fotograficznych - Andrzeja Cholaka. Pojawić się mieli także twórcy aparatów analogowych własnego projektu - Michał GozdekMichał Zieliński oraz wydawcy albumów i czasopism fotograficznych. Na stoiskach można było znaleźć niedostępne w sprzedaży filmy fotograficzne, gadżety związane z fotografią natychmiastową oraz wydruki zdjęć bardziej i mniej znanych artystów.

Fotofestiwal dobiega już końca. Jeśli jednak ktoś ma ochotę poczuć jeszcze przez chwilę atmosferę imprezy, to w niedzielę o 19.00 będzie ku temu okazja. W harmonogramie festiwalu czytamy, że na wieczór zaplanowano "Fotograficzny chill-out i leżakowanie" w OFF Piotrkowska. W imieniu organizatorów zapraszamy.

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.