12. edycja Fotofestiwalu dobiega końca

12. edycja Fotofestiwalu dobiega końca

Magazyn / Patronaty

Dzisiaj ostatni dzień 12. edycji Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi, któremu patronuje magazyn "Brief". Jak informują organizatorzy, przez ostatnie dni przez Łódź przewinęły się tysiące osób zainteresowanych światem fotografii. Zarówno profesjonalistów, jak i ludzi nie związanych z branżą.

-

Na otwarciu, 6 czerwca, zjawiło się 2 500 osób. Wystawy główne w OFF Piotrkowska cieszyły się dużym zainteresowaniem, a sale wystawowe - podczas wernisaży Wieteski czy Poremby - były poddane prawdziwemu testowi pojemności. Uczestnicy warsztatów opuszczali Łódź bogatsi o nowo nabytą wiedzę. Rozdano też festiwalowe nagrody, o których pisaliśmy tydzień temu.

Przypomnijmy, że Grand Prix - 10 000 zł - zostało przyznane Karlowi Burkemu za projekt "The Harvest of Death v.2.0". Wśród pozostałych finalistów znaleźli się Ilona SzwarcNadav Kander, a także Jan Brykczyński z projektem "Boiko". Ten ostatni można było obejrzeć na Fotofestiwalu w towarzystwie, opowiadającego o swojej podróży, autora zdjęć.

Wręczono też nagrodę za Fotograficzną Publikację Roku w kategorii self-publishing i publikacji tradycyjnej. Dwie główne nagrody przyznano za album "Miejsca odległe" Sputnik Photos oraz "Brutal" autorstwa Michała Łuczaka. Były też wyróżnienia.

Jednym z ciekawszych wydarzeń było spotkanie z artystami bloku "I artist. Więcej niż amator". Spotkanie z Joanem Fontcubertą, kuratorem wystawy, laureatem The Hasselblad Award 2013 dla najbardziej wpływowego artysty i kuratora, można obejrzeć na kanale YouTube Fotofestiwalu.

Na piątek i sobotę (14-15 czerwca) przewidziano prezentacje publikacji i spotkaniami z ich autorami: Adamem Pańczukiem, Tomaszem Kiznym, Filipem ĆwikiemMoniką Szewczyk. Był to także czas na happening "Odszarzamy Wschodnią" autorstwa Olgi Ignasik oraz przegląd portfolio Napo Images.

Na końcący się właśnie weekend zaplanowano też FotoSuperMarket - bazar z gadżetami, sprzętem, wydrukami - wszystkim, co związane z fotografią. Wśród wystawców zapowiadano obecność jednego z największych w Polsce kolekcjonerów starych aparatów fotograficznych - Andrzeja Cholaka. Pojawić się mieli także twórcy aparatów analogowych własnego projektu - Michał GozdekMichał Zieliński oraz wydawcy albumów i czasopism fotograficznych. Na stoiskach można było znaleźć niedostępne w sprzedaży filmy fotograficzne, gadżety związane z fotografią natychmiastową oraz wydruki zdjęć bardziej i mniej znanych artystów.

Fotofestiwal dobiega już końca. Jeśli jednak ktoś ma ochotę poczuć jeszcze przez chwilę atmosferę imprezy, to w niedzielę o 19.00 będzie ku temu okazja. W harmonogramie festiwalu czytamy, że na wieczór zaplanowano "Fotograficzny chill-out i leżakowanie" w OFF Piotrkowska. W imieniu organizatorów zapraszamy.

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.