12. edycja Fotofestiwalu dobiega końca

12. edycja Fotofestiwalu dobiega końca

Magazyn / Patronaty

Dzisiaj ostatni dzień 12. edycji Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi, któremu patronuje magazyn "Brief". Jak informują organizatorzy, przez ostatnie dni przez Łódź przewinęły się tysiące osób zainteresowanych światem fotografii. Zarówno profesjonalistów, jak i ludzi nie związanych z branżą.

-

Na otwarciu, 6 czerwca, zjawiło się 2 500 osób. Wystawy główne w OFF Piotrkowska cieszyły się dużym zainteresowaniem, a sale wystawowe - podczas wernisaży Wieteski czy Poremby - były poddane prawdziwemu testowi pojemności. Uczestnicy warsztatów opuszczali Łódź bogatsi o nowo nabytą wiedzę. Rozdano też festiwalowe nagrody, o których pisaliśmy tydzień temu.

Przypomnijmy, że Grand Prix - 10 000 zł - zostało przyznane Karlowi Burkemu za projekt "The Harvest of Death v.2.0". Wśród pozostałych finalistów znaleźli się Ilona SzwarcNadav Kander, a także Jan Brykczyński z projektem "Boiko". Ten ostatni można było obejrzeć na Fotofestiwalu w towarzystwie, opowiadającego o swojej podróży, autora zdjęć.

Wręczono też nagrodę za Fotograficzną Publikację Roku w kategorii self-publishing i publikacji tradycyjnej. Dwie główne nagrody przyznano za album "Miejsca odległe" Sputnik Photos oraz "Brutal" autorstwa Michała Łuczaka. Były też wyróżnienia.

Jednym z ciekawszych wydarzeń było spotkanie z artystami bloku "I artist. Więcej niż amator". Spotkanie z Joanem Fontcubertą, kuratorem wystawy, laureatem The Hasselblad Award 2013 dla najbardziej wpływowego artysty i kuratora, można obejrzeć na kanale YouTube Fotofestiwalu.

Na piątek i sobotę (14-15 czerwca) przewidziano prezentacje publikacji i spotkaniami z ich autorami: Adamem Pańczukiem, Tomaszem Kiznym, Filipem ĆwikiemMoniką Szewczyk. Był to także czas na happening "Odszarzamy Wschodnią" autorstwa Olgi Ignasik oraz przegląd portfolio Napo Images.

Na końcący się właśnie weekend zaplanowano też FotoSuperMarket - bazar z gadżetami, sprzętem, wydrukami - wszystkim, co związane z fotografią. Wśród wystawców zapowiadano obecność jednego z największych w Polsce kolekcjonerów starych aparatów fotograficznych - Andrzeja Cholaka. Pojawić się mieli także twórcy aparatów analogowych własnego projektu - Michał GozdekMichał Zieliński oraz wydawcy albumów i czasopism fotograficznych. Na stoiskach można było znaleźć niedostępne w sprzedaży filmy fotograficzne, gadżety związane z fotografią natychmiastową oraz wydruki zdjęć bardziej i mniej znanych artystów.

Fotofestiwal dobiega już końca. Jeśli jednak ktoś ma ochotę poczuć jeszcze przez chwilę atmosferę imprezy, to w niedzielę o 19.00 będzie ku temu okazja. W harmonogramie festiwalu czytamy, że na wieczór zaplanowano "Fotograficzny chill-out i leżakowanie" w OFF Piotrkowska. W imieniu organizatorów zapraszamy.

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

12. edycja Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.