Era bankowości mobilnej

Era bankowości mobilnej

Brief.pl / Technologie

- Już za trzy lata, w roku 2016, telefony i tablety będą głównym kanałem dostępu do usług bankowych - uważa Brett King, amerykański ekspert w dziedzinie bankowości nowej generacji, współtwórca Movenbanku - pierwszego na świecie w pełni wirtualnego i mobilnego banku. Tradycyjna bankowość staje się przeszłością, a świat powoli wchodzi w erę bankowości mobilnej. King odwiedził Polskę z okazji polskiego wydania jego książki pt.: "Bank 3.0 - Nowy wymiar bankowości".

-

Według Bretta Kinga, jesteśmy obecnie w fazie wręcz rewolucyjnych zmian w bankowości, w której płatności tracą swój fizyczny wymiar i są przenoszone do urządzeń mobilnych. Wiele wskazuje na to, że w ciągu najbliższych 10 lat, rachunki ze zgromadzonymi pieniędzmi klientów "odłączą" się od banków, a telefon zastąpi bank w postaci, z jaką dziś mamy do czynienia.

Oddział przestanie być już wizytówką instytucji finansowej, a wielokanałowy dostęp do całej oferty banku najprawdopodobniej stanie się standardem. Operację już rozpoczętą w jednym kanale, klient będzie mógł kontynuować w innym. To, co dzisiaj wydaje się niemożliwe, jak choćby zaciągnięcie kredytu hipotecznego za pośrednictwem komórki, wkrótce może być już powszechne. Każdy kanał ma oferować pełną gamę produktów.

Uświadomienie obecnym klientom istnienia nowych możliwości i rozwiązań nie powinno być trudne, ponieważ wiąże się z nimi sporo korzyści. Jedną z nich mogą być otrzymywanie od banku spersonalizowanych powiadomień o zniżkach w miejscu, w którym aktualnie się znajdujemy. Inny przykład - łatwe wykupienie ubezpieczenia przeznaczonego dla klientów odwiedzających kraj, do którego akurat się wybieramy. Wszystko to za pośrednictwem aplikacji bankowej.

Bank przyszłości w mniejszym stopniu będzie służył transakcjom, a w większym edukacji klientów oraz budowaniu z nimi relacji. Miejsce fizycznego oddziału przestaje się liczyć, znaczenia nabiera wyłącznie użyteczność. Nie oznacza to oczywiście, że oddziały bankowe znikną zupełnie, jednak najprawdopodobniej zmniejszy się ich liczba oraz rola. Decyzja o zmniejszeniu sieci oddziałów ma być podyktowana również tym, że marże na produkty bankowe wciąż będą spadać, a co za tym idzie, dochodowość oddziałów znacznie się zmniejszy. Sukcesywnie rośnie rola internetu, jako najlepszego miejsca do generowania przychodów dla banków. Pod warunkiem, że rozumie się, co można za pośrednictwem tego kanału sprzedawać i jak w procesie sprzedaży wykorzystać jego możliwości.

- Bankowcy muszą zacząć traktować internet jako odpowiednik oddziału, gdyż to będzie główny kanał wypracowywania dochodów przez bankowość detaliczną - twierdzi Brett King. - Głównym nośnikiem dostępu do bankowości elektronicznej staną się urządzenia przenośne takie jak smartfony i tablety. Umożliwiają one dotarcie do znacznie szerszej rzeszy odbiorców, których angażują na znacznie bardziej osobistym poziomie. Ich siłą jest możliwość korzystania przez klienta ze swoich pieniędzy gdziekolwiek i kiedykolwiek. Obecnie stoimy u progu kolejnej rewolucji mobilnej - dodaje Brett King.

 

- za pośrednictwem aplikacji bankowej
- za pośrednictwem aplikacji bankowej

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.