Era bankowości mobilnej

Era bankowości mobilnej

Brief.pl / Technologie

- Już za trzy lata, w roku 2016, telefony i tablety będą głównym kanałem dostępu do usług bankowych - uważa Brett King, amerykański ekspert w dziedzinie bankowości nowej generacji, współtwórca Movenbanku - pierwszego na świecie w pełni wirtualnego i mobilnego banku. Tradycyjna bankowość staje się przeszłością, a świat powoli wchodzi w erę bankowości mobilnej. King odwiedził Polskę z okazji polskiego wydania jego książki pt.: "Bank 3.0 - Nowy wymiar bankowości".

-

Według Bretta Kinga, jesteśmy obecnie w fazie wręcz rewolucyjnych zmian w bankowości, w której płatności tracą swój fizyczny wymiar i są przenoszone do urządzeń mobilnych. Wiele wskazuje na to, że w ciągu najbliższych 10 lat, rachunki ze zgromadzonymi pieniędzmi klientów "odłączą" się od banków, a telefon zastąpi bank w postaci, z jaką dziś mamy do czynienia.

Oddział przestanie być już wizytówką instytucji finansowej, a wielokanałowy dostęp do całej oferty banku najprawdopodobniej stanie się standardem. Operację już rozpoczętą w jednym kanale, klient będzie mógł kontynuować w innym. To, co dzisiaj wydaje się niemożliwe, jak choćby zaciągnięcie kredytu hipotecznego za pośrednictwem komórki, wkrótce może być już powszechne. Każdy kanał ma oferować pełną gamę produktów.

Uświadomienie obecnym klientom istnienia nowych możliwości i rozwiązań nie powinno być trudne, ponieważ wiąże się z nimi sporo korzyści. Jedną z nich mogą być otrzymywanie od banku spersonalizowanych powiadomień o zniżkach w miejscu, w którym aktualnie się znajdujemy. Inny przykład - łatwe wykupienie ubezpieczenia przeznaczonego dla klientów odwiedzających kraj, do którego akurat się wybieramy. Wszystko to za pośrednictwem aplikacji bankowej.

Bank przyszłości w mniejszym stopniu będzie służył transakcjom, a w większym edukacji klientów oraz budowaniu z nimi relacji. Miejsce fizycznego oddziału przestaje się liczyć, znaczenia nabiera wyłącznie użyteczność. Nie oznacza to oczywiście, że oddziały bankowe znikną zupełnie, jednak najprawdopodobniej zmniejszy się ich liczba oraz rola. Decyzja o zmniejszeniu sieci oddziałów ma być podyktowana również tym, że marże na produkty bankowe wciąż będą spadać, a co za tym idzie, dochodowość oddziałów znacznie się zmniejszy. Sukcesywnie rośnie rola internetu, jako najlepszego miejsca do generowania przychodów dla banków. Pod warunkiem, że rozumie się, co można za pośrednictwem tego kanału sprzedawać i jak w procesie sprzedaży wykorzystać jego możliwości.

- Bankowcy muszą zacząć traktować internet jako odpowiednik oddziału, gdyż to będzie główny kanał wypracowywania dochodów przez bankowość detaliczną - twierdzi Brett King. - Głównym nośnikiem dostępu do bankowości elektronicznej staną się urządzenia przenośne takie jak smartfony i tablety. Umożliwiają one dotarcie do znacznie szerszej rzeszy odbiorców, których angażują na znacznie bardziej osobistym poziomie. Ich siłą jest możliwość korzystania przez klienta ze swoich pieniędzy gdziekolwiek i kiedykolwiek. Obecnie stoimy u progu kolejnej rewolucji mobilnej - dodaje Brett King.

 

- za pośrednictwem aplikacji bankowej
- za pośrednictwem aplikacji bankowej

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.