wp - grudzien 2016

Respektowanie różnorodności

Respektowanie różnorodności

Brief.pl / CSR

Temat różnorodności i jej wpływu na kondycję przedsiębiorstwa zyskuje coraz większe uznanie. Może o tym świadczyć m.in. fakt, że rośnie liczba firm, które przystępują do Karty Różnorodności w Polsce – dotychczas podpisało ją 67 sygnatariuszy.

-

W całej Europie liczba sygnatariuszy Karty wynosi 6,5 tys. W Polce dokument podpisało łącznie 34 dużych przedsiębiorstw, 12 firm z sektora MŚP, 8 mikroprzedsiębiorstw, 12 organizacji pozarządowych oraz 1 instytucja. W sumie firmy zatrudniają obecnie 160 tys. pracowników.

Karta Różnorodności (ang.Diversity Charter) to międzynarodowa inicjatywa wspierana przez Komisję Europejską, realizowana w 12 krajach Unii Europejskiej. Karta jest pisemnym zobowiązaniem pracodawców do wdrożenia skutecznych rozwiązań na rzecz rozwoju polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy oraz ich upowszechniania wśród partnerów biznesowych i społecznych.

- Od lutego br. do inicjatywy przystąpiło 21 nowych sygnatariuszy. W ramach projektu Forum Odpowiedzialnego Biznesu realizuje także program edukacyjny, w którym wybrane firmy wymieniają się doświadczeniami i dobrymi praktykami. Mają także dostęp do narzędzia, dzięki któremu mogą sprawniej raportować kwestie związane z różnorodnością. Mamy nadzieję, że również ten aspekt inicjatywy będzie coraz popularniejszy wśród sygnatariuszy - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Działania skierowane do pracowników i związane z takimi aspektami, jak płeć, wiek, niepełnosprawność, orientacja seksualna, status rodzinny czy styl życia to właśnie zarządzanie różnorodnością. Wśród nich wymienić można takie praktyki, jak np. wprowadzenie elastycznego czasu pracy, mentoring kobiet, ułatwienia w godzeniu życia prywatnego i zawodowego, niwelowanie różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach, przystosowanie miejsca pracy i otwarcie się na osoby z niepełnosprawnościami.

Koordynatorem polskiej Karty Różnorodności jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronat honorowy nad Kartą Różnorodności w Polsce objęli prof. Irena Lipowicz - Rzecznik Praw Obywatelskich, Agnieszka Kozłowska–Majewicz - Pełnomocnik Rządu Do Spraw Równego Traktowania oraz Minister Pracy i Polityki Społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz. 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.