Respektowanie różnorodności

Respektowanie różnorodności

Brief.pl / CSR

Temat różnorodności i jej wpływu na kondycję przedsiębiorstwa zyskuje coraz większe uznanie. Może o tym świadczyć m.in. fakt, że rośnie liczba firm, które przystępują do Karty Różnorodności w Polsce – dotychczas podpisało ją 67 sygnatariuszy.

-

W całej Europie liczba sygnatariuszy Karty wynosi 6,5 tys. W Polce dokument podpisało łącznie 34 dużych przedsiębiorstw, 12 firm z sektora MŚP, 8 mikroprzedsiębiorstw, 12 organizacji pozarządowych oraz 1 instytucja. W sumie firmy zatrudniają obecnie 160 tys. pracowników.

Karta Różnorodności (ang.Diversity Charter) to międzynarodowa inicjatywa wspierana przez Komisję Europejską, realizowana w 12 krajach Unii Europejskiej. Karta jest pisemnym zobowiązaniem pracodawców do wdrożenia skutecznych rozwiązań na rzecz rozwoju polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy oraz ich upowszechniania wśród partnerów biznesowych i społecznych.

- Od lutego br. do inicjatywy przystąpiło 21 nowych sygnatariuszy. W ramach projektu Forum Odpowiedzialnego Biznesu realizuje także program edukacyjny, w którym wybrane firmy wymieniają się doświadczeniami i dobrymi praktykami. Mają także dostęp do narzędzia, dzięki któremu mogą sprawniej raportować kwestie związane z różnorodnością. Mamy nadzieję, że również ten aspekt inicjatywy będzie coraz popularniejszy wśród sygnatariuszy - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Działania skierowane do pracowników i związane z takimi aspektami, jak płeć, wiek, niepełnosprawność, orientacja seksualna, status rodzinny czy styl życia to właśnie zarządzanie różnorodnością. Wśród nich wymienić można takie praktyki, jak np. wprowadzenie elastycznego czasu pracy, mentoring kobiet, ułatwienia w godzeniu życia prywatnego i zawodowego, niwelowanie różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach, przystosowanie miejsca pracy i otwarcie się na osoby z niepełnosprawnościami.

Koordynatorem polskiej Karty Różnorodności jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronat honorowy nad Kartą Różnorodności w Polsce objęli prof. Irena Lipowicz - Rzecznik Praw Obywatelskich, Agnieszka Kozłowska–Majewicz - Pełnomocnik Rządu Do Spraw Równego Traktowania oraz Minister Pracy i Polityki Społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz. 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.