Respektowanie różnorodności

Respektowanie różnorodności

Brief.pl / CSR

Temat różnorodności i jej wpływu na kondycję przedsiębiorstwa zyskuje coraz większe uznanie. Może o tym świadczyć m.in. fakt, że rośnie liczba firm, które przystępują do Karty Różnorodności w Polsce – dotychczas podpisało ją 67 sygnatariuszy.

-

W całej Europie liczba sygnatariuszy Karty wynosi 6,5 tys. W Polce dokument podpisało łącznie 34 dużych przedsiębiorstw, 12 firm z sektora MŚP, 8 mikroprzedsiębiorstw, 12 organizacji pozarządowych oraz 1 instytucja. W sumie firmy zatrudniają obecnie 160 tys. pracowników.

Karta Różnorodności (ang.Diversity Charter) to międzynarodowa inicjatywa wspierana przez Komisję Europejską, realizowana w 12 krajach Unii Europejskiej. Karta jest pisemnym zobowiązaniem pracodawców do wdrożenia skutecznych rozwiązań na rzecz rozwoju polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy oraz ich upowszechniania wśród partnerów biznesowych i społecznych.

- Od lutego br. do inicjatywy przystąpiło 21 nowych sygnatariuszy. W ramach projektu Forum Odpowiedzialnego Biznesu realizuje także program edukacyjny, w którym wybrane firmy wymieniają się doświadczeniami i dobrymi praktykami. Mają także dostęp do narzędzia, dzięki któremu mogą sprawniej raportować kwestie związane z różnorodnością. Mamy nadzieję, że również ten aspekt inicjatywy będzie coraz popularniejszy wśród sygnatariuszy - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Działania skierowane do pracowników i związane z takimi aspektami, jak płeć, wiek, niepełnosprawność, orientacja seksualna, status rodzinny czy styl życia to właśnie zarządzanie różnorodnością. Wśród nich wymienić można takie praktyki, jak np. wprowadzenie elastycznego czasu pracy, mentoring kobiet, ułatwienia w godzeniu życia prywatnego i zawodowego, niwelowanie różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach, przystosowanie miejsca pracy i otwarcie się na osoby z niepełnosprawnościami.

Koordynatorem polskiej Karty Różnorodności jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronat honorowy nad Kartą Różnorodności w Polsce objęli prof. Irena Lipowicz - Rzecznik Praw Obywatelskich, Agnieszka Kozłowska–Majewicz - Pełnomocnik Rządu Do Spraw Równego Traktowania oraz Minister Pracy i Polityki Społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz. 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?