Sprawdzian z zarządzania

Sprawdzian z zarządzania

Brief for Poland / Aktualności

Niekorzystna sytuacja gospodarcza wpłynęła na pozycję finansową przedsiębiorstw, a także samorządów. Jednak wciąż niewiele uwagi poświęca się problemowi cięć budżetowych w administracji. Miasta i regiony stanęły w obliczu konieczności ograniczenia wydatków, które wpływają niemal na wszystkie obszary ich funkcjonowania. Oszczędności skutkują wstrzymaniem wielu inwestycji, a także prowadzą do zwolnień urzędników. Jak w takiej sytuacji efektywnie zarządzać jednostką terytorialną? Co robić, aby spowolnienie gospodarcze nie było hamulcem rozwoju, a stało się katalizatorem kreatywnych i innowacyjnych projektów? Właśnie o tym będziemy rozmawiać podczas drugiej edycji Welcome Festiwalu 2013 w Bydgoszczy.

-

Optymalizacja
Myślą przewodnią festiwalu jest zarządzanie w warunkach, które wymuszają ograniczanie budżetu. Będziemy szukać odpowiedzi na pytanie dotyczące tego, które działania podejmować, aby nawet w tak wymagających warunkach wspierać rozwój jednostek terytorialnych. Zaproszeni eksperci w dziedzinie marketingu miejsc, włodarze miast i regionów oraz przedstawiciele biznesu i uczelni z różnych stron świata będą mówić o tym, które rozwiązania są najwłaściwsze w czasach spowolnienia gospodarczego, a także co trzeba robić, aby wyjść obronną ręką z kryzysu, ale także nie zaniedbywać marki, która sprawia, że firmy mają klientów, uczelnie są chętnie wybierane przez studentów, a miasta przez mieszkańców, turystów i inwestorów.
Dodatkowo będziemy zastanawiać się nad tym, jak optymalizować działania miast i regionów, co robić, aby zachęcić do współpracy przedsiębiorców i środowisko naukowe, jakie formy współpracy przynoszą korzyści wszystkim stronom oraz które są najbardziej opłacalne. Będziemy przekonywać, że trudne czasy są nie tylko wyzwaniem, ale także szansą na pokazanie, że nasza marka – i nieważne, czy mowa tu o miastach, regionach, czy firmach – jest dobrze zarządzana.

 

W medialnym gąszczu
Ważnym aspektem wpływającym na postrzeganie miast i regionów jest obecność w mediach. Ciągle zmieniająca się rzeczywistość zmusza do regularnego śledzenia trendów w celu optymalizacji wydatków na kampanie reklamowe. Dlatego też drugiego dnia zapraszamy na panel poświęcony skutecznej komunikacji.
Które kanały komunikacji są obecnie najbardziej efektywne, a które charakteryzują się największym zwrotem z inwestycji? Jak odnaleźć się w mediach społecznościowych? Czy rzeczywiście jedyną właściwą strategią jest obecność i aktywność na Facebooku? Co z innymi mediami społecznościowymi? Jak wykorzystać ich potencjał do budowania wizerunku miejsca, przywiązywania mieszkańców i turystów? Czy zatrudnienie profesjonalnej agencji obsługującej social media jest koniecznością? Odpowiedzi na te i wiele innych nurtujących pytań padną 14 czerwca br. Na ten panel szczególnie zapraszamy przedstawicieli administracji publicznej, gdyż udział w nim będzie świetną okazją do zaktualizowania swojej wiedzy na temat bieżących trendów w komunikacji marketingowej, a dodatkowo uczestnicy otrzymają certyfikat Efektywna Komunikacja Marketingowa Miast i Regionów.

Brać przykład od najlepszych
Ważnym punktem programu będzie prezentacja najciekawszych przykładów silnych marek miejsc z Europy. Już pierwszego dnia festiwalu, 13 czerwca, wystąpią przedstawiciele Trentino, obecnie najpopularniejszego regionu narciarskiego wśród Polaków, i opowiedzą, jak udało im się stworzyć markę, która przyciąga rzesze turystów. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się także tego, jak Zagłębie Ruhry wykorzystuje swój postindustrialny charakter w procesie budowania marki miejsca. Z kolei nasi południowi sąsiedzi opowiedzą o nowej koncepcji brandingu turystycznego Republiki Czeskiej. Ponadto spodziewamy się również gości z Berlina, Kaliningradu oraz Lwowa, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie marketingu miejsc. Oczywiście nie zabraknie ciekawych przykładów silnych marek miejsc z Polski.

To jedynie zarys zagadnień, które zostaną poruszone w czasie drugiej edycji Welcome Festivalu. Więcej na temat programu oraz prelegentów na stronie Welcomefestival.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.