Sprawdzian z zarządzania

Sprawdzian z zarządzania

Brief for Poland / Aktualności

Niekorzystna sytuacja gospodarcza wpłynęła na pozycję finansową przedsiębiorstw, a także samorządów. Jednak wciąż niewiele uwagi poświęca się problemowi cięć budżetowych w administracji. Miasta i regiony stanęły w obliczu konieczności ograniczenia wydatków, które wpływają niemal na wszystkie obszary ich funkcjonowania. Oszczędności skutkują wstrzymaniem wielu inwestycji, a także prowadzą do zwolnień urzędników. Jak w takiej sytuacji efektywnie zarządzać jednostką terytorialną? Co robić, aby spowolnienie gospodarcze nie było hamulcem rozwoju, a stało się katalizatorem kreatywnych i innowacyjnych projektów? Właśnie o tym będziemy rozmawiać podczas drugiej edycji Welcome Festiwalu 2013 w Bydgoszczy.

-

Optymalizacja
Myślą przewodnią festiwalu jest zarządzanie w warunkach, które wymuszają ograniczanie budżetu. Będziemy szukać odpowiedzi na pytanie dotyczące tego, które działania podejmować, aby nawet w tak wymagających warunkach wspierać rozwój jednostek terytorialnych. Zaproszeni eksperci w dziedzinie marketingu miejsc, włodarze miast i regionów oraz przedstawiciele biznesu i uczelni z różnych stron świata będą mówić o tym, które rozwiązania są najwłaściwsze w czasach spowolnienia gospodarczego, a także co trzeba robić, aby wyjść obronną ręką z kryzysu, ale także nie zaniedbywać marki, która sprawia, że firmy mają klientów, uczelnie są chętnie wybierane przez studentów, a miasta przez mieszkańców, turystów i inwestorów.
Dodatkowo będziemy zastanawiać się nad tym, jak optymalizować działania miast i regionów, co robić, aby zachęcić do współpracy przedsiębiorców i środowisko naukowe, jakie formy współpracy przynoszą korzyści wszystkim stronom oraz które są najbardziej opłacalne. Będziemy przekonywać, że trudne czasy są nie tylko wyzwaniem, ale także szansą na pokazanie, że nasza marka – i nieważne, czy mowa tu o miastach, regionach, czy firmach – jest dobrze zarządzana.

 

W medialnym gąszczu
Ważnym aspektem wpływającym na postrzeganie miast i regionów jest obecność w mediach. Ciągle zmieniająca się rzeczywistość zmusza do regularnego śledzenia trendów w celu optymalizacji wydatków na kampanie reklamowe. Dlatego też drugiego dnia zapraszamy na panel poświęcony skutecznej komunikacji.
Które kanały komunikacji są obecnie najbardziej efektywne, a które charakteryzują się największym zwrotem z inwestycji? Jak odnaleźć się w mediach społecznościowych? Czy rzeczywiście jedyną właściwą strategią jest obecność i aktywność na Facebooku? Co z innymi mediami społecznościowymi? Jak wykorzystać ich potencjał do budowania wizerunku miejsca, przywiązywania mieszkańców i turystów? Czy zatrudnienie profesjonalnej agencji obsługującej social media jest koniecznością? Odpowiedzi na te i wiele innych nurtujących pytań padną 14 czerwca br. Na ten panel szczególnie zapraszamy przedstawicieli administracji publicznej, gdyż udział w nim będzie świetną okazją do zaktualizowania swojej wiedzy na temat bieżących trendów w komunikacji marketingowej, a dodatkowo uczestnicy otrzymają certyfikat Efektywna Komunikacja Marketingowa Miast i Regionów.

Brać przykład od najlepszych
Ważnym punktem programu będzie prezentacja najciekawszych przykładów silnych marek miejsc z Europy. Już pierwszego dnia festiwalu, 13 czerwca, wystąpią przedstawiciele Trentino, obecnie najpopularniejszego regionu narciarskiego wśród Polaków, i opowiedzą, jak udało im się stworzyć markę, która przyciąga rzesze turystów. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się także tego, jak Zagłębie Ruhry wykorzystuje swój postindustrialny charakter w procesie budowania marki miejsca. Z kolei nasi południowi sąsiedzi opowiedzą o nowej koncepcji brandingu turystycznego Republiki Czeskiej. Ponadto spodziewamy się również gości z Berlina, Kaliningradu oraz Lwowa, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie marketingu miejsc. Oczywiście nie zabraknie ciekawych przykładów silnych marek miejsc z Polski.

To jedynie zarys zagadnień, które zostaną poruszone w czasie drugiej edycji Welcome Festivalu. Więcej na temat programu oraz prelegentów na stronie Welcomefestival.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.