...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Hashtagi na #Facebooku

Facebook oficjalnie potwierdził wprowadzenie hashtagów na swoim portalu. Czy zmieni to nasz sposób korzystania z tego serwisu?

Na czym polegają hashtagi na Facebooku? Po kliknięciu w statusie otwiera się użytkownikowi lista popularnych wpisów, w których został dany hashtag użyty. Dzięki temu Facebook ma nadzieję pomóc w wyszukiwaniu i porządkowaniu treści na swoim portalu.

Wprowadzenie tej funkcjonalności może również oznaczać obawę przed stratą wpływów w … telewizji. W USA Twitter ze swoimi hashtagami coraz mocniej i skuteczniej współgra właśnie z tym medium. Według badań w szczytowych godzinach oglądalności telewizji od 88 do 100 mln. Amerykanów jest zalogowanych na Facebooku. Najpopularniejszy odcinek trzeciego sezonu „Gry o Tron” („Red Wedding”) wygenerował na Facebooku 1,5 mln. wzmianek. Tegoroczna gala oskarowa aż 66mln.!

Specjaliści twierdzą, że wprowadzenie hashtagów będzie miało też wpływ na Search Graph.

Podobnie jak w przypadku poprzednich zmian na Facebooku, hashtagi są wprowadzane stopniowo wśród użytkowników.

Wprowadzenie hashtagów to świetny ruch porządkujący wszystkie dyskusje – mówi Norbert Kilen, Strategy Director, Think Kong. Tzw. hashtagi to proste znaczniki, które lata temu zaproponował Twitter. Ich przydatność na pozór może wydawać się dyskusyjna, ale według mnie wniosą dużo ciekawych możliwości. Dodany przez użytkownika lub stronę znacznik będzie działać jako link do kanału z innymi publicznymi treściami na wybrany temat. To szansa na łatwą identyfikację wszystkich dyskusji oznaczanych w określony sposób. Na pewno od razu będziemy obserwować wiele zjawisk związanych z nowymi możliwościami np. wysyp konkursów opartych na oznaczaniu hashtagami treści.  Albo żarty znane użytkownikom Twittera. Dla wielu marek hashatagi będą też źródłem problemów. Zdarzą się więc na pewno nieprzyjemne sytuacje kreatywnego wykorzystania przez internautów hashtagów nielubianej marki. Najciekawsze będą na pewno nowe możliwości promocyjne. Jestem przekonany, że pojawienie się hashtagów wcześniej czy później przyniesie nowe rozwiązania pomagające docierać do użytkowników Facebooka – np. promocję firmowych treści na listach oznaczonych postów, promocję hashtagów na listach „najpopularniejszych na Facebooku” i tym podobne.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF